تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 14 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813992923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجلس از پاسخ وزیر تعاون قانع نشد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: مجلس از پاسخ وزیر تعاون قانع نشد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به سوالی در خصوص رعایت نشدن قانون جامع حمایت از معلولان، قانع نشدند.
کد خبر: ۵۳۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ - 22 September 2015


نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پاسخ وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به سوالی در خصوص رعایت نشدن قانون جامع حمایت از معلولان، قانع نشدند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این دومین بار است که نمایندگان از پاسخهای آقای علی ربیعی قانع نمی شوند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال فاطمه آلیا نماینده تهران درخصوص علت اجرانشدن قانون جامع حمایت از حقوق معلولان و بی توجهی به مشکلات اساسی آنها و استفاده از سازمان بهزیستی بعنوان حیاط خلوت هزینه ها و برنامه های تبلیغاتی گفت:‌ یک برنامه جامع حمایت از معلولان در دولت تصویب شده که بخشی از آن تحت عنوان یک لایحه به مجلس تقدیم شده است.

ربیعی  گفت: در دولت یازدهم اقدامات زیادی برای رفع موانع و مشکلات معلولان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات و سیاست گذاری های وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی درخصوص معلولان گفت: ما از مشاوران و تشکل های معلولان به خوبی استفاده کرده ایم و این امر نهایتا منجر به تصویب برنامه جامع حمایت از معلولان در دولت شده که بخشی از آن تحت عنوان یک لایحه به مجلس تقدیم شده است.

وی افزود: با توجه به قوانین قبلی و همچنین این قانون که دولت تصویب کرده است، قطعا  تحول اساسی در وضعیت معلولان ایجاد خواهد شد.

وزیر تعاون با اشاره به مواردی از جمله پیش بینی حق برخورداری از تامین اجتماعی و نگه داشتن معلولان در خانه ، مالیات و استراتژی توانمندسازی معلولان گفت: ما حسن قرار گرفتن بهزیستی در کنار قانون کار را به خوبی دیده ایم و بر این اساس قسمت اول سوال خانم آلیا محقق شده است.

ربیعی در ادامه درخصوص انتصابات در سازمان بهزیستی و مسائلی از این قبیل گفت: تلاش من و همکارانم این بوده است که از نیروهای داخلی ، متخصص  و افرادی استفاده کنیم که عملکرد غیر سیاسی داشته اند و همواره تلاش ما در جهت بهینه سازی این سازمان بوده است.

وی افزود: در این زمینه هیچ نگرش سیاسی نباید وجود داشته باشد و همچنین با توجه به منابع مالی این سازمان باید عملکرد آن نیز حساب شده باشد زیرا همه منابع این سازمان متعلق به افراد کم توانی است که مسئولیت ما را در این زمینه سنگین تر می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با تاکید بر عملکرد خوب دولت در زمینه بهزیستی گفت: البته در همین مدت ، نگاه و میزان حضور رئیس جمهور و همچنین خود من در بهزیستی ، بیش از حضور در هر سازمان دیگری بوده است.

وی تاکید کرد: ما در سازمان بهزیستی تحولات شگرفی  ایجاد کرده ایم.

ربیعی در ادامه با اشاره به وجود نکات مهم در سوال  نماینده مردم تهران گفت:‌ من تمام این انتقادات را می پذیرم و تلاش می کنم تا از  هرگونه ریخت و پاش در سازمان جلوگیری کنم و البته بسیار خوشحالم که چشمان نظاره گری در این زمینه وجود دارد.

در ادامه این جلسه فاطمه آلیا در ادامه طرح سوال خود با اشاره به صحبت های خوب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ سوال مطرح شده ، بیش از یک سال است که در کمیسیون مطرح شده  و همچنین چند ماه است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: سوال ما درخصوص مواردی است که باید انجام می شده اما قصور و کوتاهی های فراوانی در آن انجام شده است.

نماینده تهران با اشاره به تصویب قانون جامع حمایت از معلولان در سال 83 و همچنین عضویت ایران در کنوانسیون جهانی معلولان و برنامه چشم انداز و قانون بودجه سالانه کشور گفت: در بسیاری از موارد تلاش های لازم صورت نگرفته است.

آلیا در ادامه به بخشی از سخنان امیر مومنان علی علیه السلام خطاب به مالک اشتر اشاره کرد و گفت: این بزرگوار توجه بالایی به معلولان جامعه داشتند اما امروز با توجه به اجرایی نکردن قوانین لازم در خصوص معلولان ثابت کرده ایم که خود ما مسئولان، معلول بوده ایم.

وی تصریح کرد: شما به عنوان یک وزیر در دولت یازدهم در ابتدا از ما برای انجام وظایف مربوط به سازمان بهزیستی تقاضای فرصتی کوتاه داشتید اما امروز با گذشت بیش از 2 سال از آن زمان هیچگونه اقدام موثری  انجام نداده اید.

آلیا با تاکید بر بحث نظارت و بازرسی بعنوان یکی از نقاط ضعف عملکرد وزارتخانه گفت: عملکرد نظارتی و بازرسی شما ، بسیار ضعیف بوده است و ما تاکنون آمار درستی از تعداد معلولان نداریم.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد دولت در خصوص معلولان گفت:‌ رئیس جمهور در تبلیغات خود گفته بودند که قانون را اجرایی می کنند و تنها کاندیدایی  بودند که در تبلیغات خود اسم معلولان را آوردند اما عملکرد ایشان در ادامه  مثبت نبوده است.

آلیا با اشاره به اجرایی نشدن برخی قوانین درخصوص معلولان گفت: علاوه بر بحث مسکن ، تامین اجتماعی ، موضوع مهم دیگر بحث اشتغال سه درصدی معلولان در دستگاه ها و وزارتخانه های دولتی است که اصلا پیگیری نمی شود.

وی افزود: سازمان بهزیستی باید آزمون استخدامی جداگانه ای برای معلولان برگزار کند که این موضوع نیز عملی نشده است.

آلیا ادامه داد: قانون اختصاص 60 درصد از پست های دفتری و ماشین نویسی به معلولان و الزام موسسات و وزارتخانه ها به استخدام معلولین واجد شرایط بدون برگزاری آزمون ورودی نیز موضوع دیگری است که در هیچ یک از استان ها و شهرها اجرایی نمی شود.

وی  تاکید کرد: سازمان بهزیستی به هیچ یک از مکاتبات ما درخصوص معلولین پاسخی نمی دهد و برای این کار باید چاره ای اندیشید.

آلیا با  اشاره به تصویب وام خوداشتغالی در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ وزارت کار و بهزیستی چه اقدام مهمی  در زمینه اختصاص وام خوداشتغالی به معلولان انجام داده اند.

وی تاکید کرد: برغم کم بودن بودجه ، شما بودجه را صرف کارهای دیگری می کنید.

در ادامه وزیر تعاون در پاسخ به سخنان آلیا نماینده تهران گفت: به نظر من در دو سال اخیر در سازمان بهزیستی هم در بحث نظری و هم اجرا شاهد تحول بزرگی بوده ایم.

وی افزود: بیش از یک میلیون و 210 هزار معلول را تحت پوشش بهزیستی قرار داده ایم.

ربیعی گفت: سازمان بهزیستی در بحث پیشگیری از معلولیت  با شناسایی بیماری های مولد معلولیت و غربال گری گام های موثری برداشته است.

وی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن مسکن معلولان در سازمان بهزیستی گفت: اقداماتی را در این زمینه شروع کرده ایم.

وزیر تعاون در ادامه با اشاره به بحث استخدام معلولین در سازمان های دولتی گفت: در شرایط کنونی ما استخدام دولتی به معنای اصلی خود  دیگر نداریم اما من بارها این موضوع را پیگیری  و همچنین سازمان فنی و حرفه ای را مکلف به آموزش معلولان کردم.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش استخدام در دستگاه های دولتی ما مجبور به حرکت در این مسیر بوده ایم.

ربیعی در ادامه با اشاره به کارهای پیش رو در خصوص معلولان گفت: ادعا نمی کنم همه چیز عالی بوده است و حتی اذعان می کنم که نقص هایی نیز وجود داشته است اما در مسیر بهبود شرایط در حرکت هستیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری سایر سازمان ها در این خصوص گفت: ما به تنهایی قادر به رفع همه مشکلات پیش روی معلولان نیستیم و امیدواریم که مجلس نیز در این زمینه ما را همراهی کند.

وی تاکید کرد: موارد عمل نشده را قطعا عملی خواهیم کرد و امیدواریم با کمک مجلس بتوانیم اقدام مهمی  در جهت بهبود وضعیت این اقشار آسیب پذیر انجام دهیم.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن