تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):خردمند به کسى که از او نصیحت مى خواهد، خیانت نمى کند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801201169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رفع تحريم ها، توسعه صنعت پرداخت را تسريع مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۲۷ق.ظ)
مقدم: رفع تحريم ها، توسعه صنعت پرداخت را تسريع مي کند موج - مدير عامل بانک تجارت تاکيد کرد: تنها از طريق اشتراک موثر و به کارگيري هماهنگ امکانات و اطلاعات است که توسعه صنعت پرداخت و نظام تراکنش در کشور امکان پذير مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد ابراهيم مقدم در نشست خبري "نخستين همايش بين المللي تراکنش" سخن مي گفت با اشاره به تغييرات پيش روي صنعت بانکداري و ديگر صنايع وابسته کشور در فضاي جديد کسب و کار گفت: رفع تحريم ها زمينه و شرايط لازم را براي توسعه بانکداري الکترونيک، به ويژه با توجه به تسهيل ارتباطات بانکي با ديگر کشورها، امکان ورود تکنولوژي هاي جديد به کشور را فراهم مي آورد و فضاي مناسبي براي تحول صنعت پرداخت در کشور مهيا مي کند.
مدير عامل بانک تجارت با اشاره به اهميت ميزباني اين همايش در مقطع زماني فعلي براي صنعت بانکداري کشور گفت: ورود مجدد بانک هاي ايراني به بازارهاي بين المللي جدا از لزوم برقراري ارتباط موثر و هوشمندانه با بانک هاي خارجي، نيازمند به روز رساني سخت افزارها و نرم افزارهاي ارتباطي نيز مي باشد تا امکان مديريت تراکنش هاي بين بانکي و تبادل الکترونيک اسناد با اين بانک ها مطابق استانداردهاي روز بين المللي فراهم آيد.
وي افزود: اين گونه رويدادهاي علمي فرصت مناسبي براي حضور همگرا و هم افزاي بانک ها و شرکت هايIT ايراني جهت ارائه ايده ها و راه حل هاي جديد و بهره گيري مشترک از فرصت هاي پيش رو ايجاد مي کند.
مقدم با اشاره به اينکه گشايش در عرصه تجارت خارجي کشور، امکان خريداري سخت افزارها و نرم افزاهاي مرتبط با توسعه بانکداري الکترونيک را بيش از هميشه براي بانک ها و تامين کنندگان خدمات الکترونيک بانک ها تسهيل مي کند، افزود: در اين ميان بايد توجه ويژه اي نيز به بهره گيري از دانش و تخصص جوانان فعال و خلاق کشور در صنعت IT داشته باشيم .
رئيس شوراي سياستگذاري همايش بين‌المللي صنعت پرداخت بر لزوم تغيير ديدگاه بانک ها و شرکت هاي ارائه دهنده خدمات الکترونيک به بانک ها به مقوله توسعه صنعت پرداخت در کشور اشاره کرد و يادآور شد: همه بايد به اين باور برسيم که تنها از طريق اشتراک موثر و به کارگيري هماهنگ امکانات و اطلاعات است که توسعه صنعت پرداخت و نظام تراکنش در کشور امکان پذير مي شود و تا زماني که اين مهم تحقق نيابد فاصله موجود بين ايران و کشورهاي پيشرفته در اين حوزه کاهش نخواهد يافت.
وي افزود: توسعه صنعت پرداخت، علاوه بر فراهم آوردن امکان کاهش شعب بانک ها و جلوگيري از هدررفت منابع کشور که صرف دريافت و پرداخت و انتقال فيزيکي پول مي شود، توان بانک ها را براي توسعه خدمات تخصصي متناسب با نيازهاي جديد مشتريان افزايش مي دهد.
مدير عامل بانک تجارت با اشاره به نقش رسانه ها در فرهنگ سازي و ترغيب مردم به استفاده بيشتر و بهتر از ابزارهاي خدماتي بانکداري الکترونيک گفت: در اين ميان رسانه هاي گروهي نقش بسيار مهمي براي تغيير عادات ذهني مردم بويژه در اموري چون استفاده از درگاههاي امن خريد اينترنتي و اعتماد به اسناد الکترونيک دارند.
وي گفت: اطلاع رساني مناسب در خصوص محتواي علمي اين گونه رويدادها، علاوه بر معرفي ايده ها و ديدگاه هاي جديد، فرصت هاي مطالعاتي مناسبي براي دانشجويان و علاقه مندان مستعد حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات و ديگر شاخه هاي مرتبط با صنعت بانکداري فراهم مي‌آورد.
در ادامه اين نشست خبري، بيات، مدير عامل مرکز فابا و رئيس همايش بين المللي صنعت پرداخت، با اشاره به مهم ترين محورها و اهداف برگزاري اين همايش گفت: مهم ترين هدف از برگزاري چنين رويدادهايي اين است که علاوه بر فراهم آوردن بستر لازم براي تحقق اهداف راهبردي نظام جمهوري اسلامي ايران؛ بويژه اهداف تعيين شده در سند چشم انداز 1404، به کسب سهم شايسته کشور در توسعه صنعت بانکداري و بهره گيري از فناوري هاي جديد در منطقه است.
بيات با اشاره به اينکه بدون تعامل اضلاع چهارگانه زنجيره تامين تراکنش الکترونيک يعني دولت الکترونيک، شهر الکترونيک، بانک الکترونيک و شهروند الکترونيک، امکان توسعه صنعت پرداخت در کشور بوجود نخواهد آمد، يادآور شد: فضاي کسب و کار در دوران پسا تحريم، ضرورت توسعه بانکداري الکترونيک در کشور را فوري تر از هميشه ساخته است.
وي با اشاره به اينکه در نمايشگاه جانبي اين همايش علاوه بر بانک ها، شرکت هاي ايراني و خارجي قدرتمند فعال در صنعت IT نيز محصولات و ايده هاي جديد خود را معرفي مي کنند، يادآور شد: علاوه بر بهره گيري از حضور اساتيد برجسته بين‌المللي به عنوان سخنران و در پانل ها، در طول سه روز برگزاري همايش 54 کارگاه تخصصي در خصوص شاخه هاي مختلف صنعت پرداخت برگزار مي شود.
گفتني است نخستين همايش و نمايشگاه بين المللي تراکنش طي روزهاي 4 تا 6 آبان در مجتمع نمايشگاهي شهر تهران واقع در بوستان گفت و گو برگزار مي شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن