تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 2 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا به سعادت كسى كه عمرش طولانى و كردارش خوب باشد. چنين كسى عاقبتش خوب است؛ ز...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801628360




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بزرگترين قدرت منطقه عليه تروريسم، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۲۶ق.ظ)
رئيس جمهوري در مراسم آغاز هفته دفاع مقدس: بزرگترين قدرت منطقه عليه تروريسم، نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران هستند موج-رئيس جمهور تاکيد کرد: به دنيا مي‌گوييم امروز بزرگ‌ترين نيروي مسلح ضد ترور و ضد تروريسم نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران هستند.
به گزارش خبرگزاري موج،حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني در رژه نيروهاي مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در حرم امام خميني اظهار کرد: به دنيا مي‌گوييم امروز بزرگ‌ترين نيروي مسلح ضد ترور و ضد تروريسم نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران هستند. اين سپاه قبل ازاين که در برابر تجاوز دشمن بايستد، اولين قدمش مبارزه با تروريست‌ها و گروهک‌ها بود. امروز بزرگ‌ترين قدرت عليه ارعاب و ترور نيروهاي مسلح ما هستند.
وي ادامه داد:‌ همانطور که در عراق و سوريه با درخواست دولت‌هايشان عليه ترور به ارتش‌ها و دولتشان کمک کرديم اگر تروريست‌ها در کشورهاي ديگر هم بخواهند جولان بدهند باز تنها اميد آن دولت‌ها مي‌تواند به ارتش، سپاه و بسيج ايران زمين باشد و فکر نکنند قدرت‌هاي بزرگ مي‌توانند به آن‌ها کمک کنند.
روحاني افزود:‌ اگر فردايي در کشور آن‌ها تروريست‌ها بخواهند آن‌ها را از پاي درآورند و ملت شان را به ذلت بکشانند به خواست خود آن‌ها اگر نيروي مسلحي بتواند تروريست‌ها را قلع و قمع کند نيروي مسلح جمهوري اسلامي ايران است.
وي با بيان اين که 31 شهريور هر سال بعد از سال 59 همواره براي ما روز پرافتخار آغاز دفاع مقدس نيروهاي مسلح و ملت ايران در برابر تجاوز بيگانگان بوده است، افزود:‌ بيگانگان فکر مي‌کردند در شرايط آغاز انقلاب اسلامي از ديد آن‌ها با تضعيف حاکميت و حکومت و نيروهاي مسلح مي‌توانند روياهايي را که سال‌ها پيش در ذهن خود مي‌پروراندند به حقيقت تفسير و تعبير کنند، در حالي که گرچه ملت ايران از يک انقلاب بزرگ 16 ساله تازه گذشته بود و گرچه مردم ما براي استقرار حکومت و تثبيت انقلاب با مشکلات فراواني مواجه بودند اما در سايه انقلاب ملت در هر زمان ديگر زنده‌تر و آماده‌تر بود و با تحميل جنگ و تجاوز اين ملت سرزنده‌تر شد.
رئيس جمهور همچنين بيان کرد: اگر تعبير کنيم که دفاع 8 ساله ما تاريخ ساز و براي همه درس آموز شد سخني به گزاف نگفته‌ايم. جنگ تحميلي گرچه مشکلات و خسارت‌هايي براي کشور داشت اما دفاع ملت ايران آثار گران‌بهايي نيز داشت و اولين اثر آن اين بود که اين دفاع ملت ساز شد و ملت ايران به يک ملت منسجم و مقاوم و قوي در برابر متجاوزين و بيگانگان تبديل شد.
روحاني اضافه کرد: برخي فکر مي‌کردند با زور سرنيزه مي‌توان ملتي را ساخت و تاريخ‌هاي گذشته را مثال مي‌زدند، اما در دوران بعد از انقلاب ديديم که قدرت بزرگي که توانست ملت منسجم را بسازد ايستادگي، مقاومت و دفاع در برابر متجاوزين بود. اين دفاع مقدس تمام شکاف‌هايي که برخي از آن‌ها در شرايط بعد از انقلاب ظهور و بروز بيشتري پيدا کرده بود را از بين برد و در واقع همه شکاف‌هاي اجتماعي رااز بين برد.
وي در ادامه ياد آور شد:‌در دفاع مقدس فارس، ترک، کرد، لر، ترکمن، بلوچ، عرب، و همه طوايف و اقوام و همه مذاهب و اديان يکپارچه در کنار هم به صورت صف واحد ايستادگي کردند.
وي افزود: دفاع مقدس ملت قوي، بزرگ و منسجم ايران را براي ما ساخت. به ما اتهام مي‌زدند که ايران بعد از انقلاب يک نظام بنياد گرا و در پي تحميل خواست خود به همسايگان وديگر ملت‌هاست. اما در جنگ تحميلي ثابت شد چه کساني متجاوزند و چه ايدئولوژي در فکر تجاوز و مداخله در امور داخلي ديگران است و چه کساني نه تنها به ملت‌هاي همسايه بلکه به ملت خود هم رحم نمي‌کنند.
رئيس جمهور ادامه داد: دفاع مقدس نشان داد چه کساني نه به ملت ايران، نه به قوم کرد، نه به ملت عراق بلکه حتي به کويت هم که متاسفانه در آن مقطع پشتيبان آن‌ها بود رحم نمي‌کنند و اگر فرصت مي‌يافتند به همه همسايگان و ملت‌هاي منطقه تجاوز مي‌کردند. دفاع مقدس به ما نشان داد که دين و اعتقاد به خدا و اسلام با حب وطن و عشق به ميهن نه تنها منافاتي ندارد و نه تنها اين‌ها رو در روي همديگر نيستند بلکه ايمان و عشق به خدا با حب به وطن در کنار يکديگر هستند.
وي با بيان اين که عشق به سرزمين و ايمان به خدا در دفاع مقدس براي ما هم افزايي به وجود آورد خاطر نشان کرد: پر افتخارترين دفاع ايرانيان از سرزمينشان در دفاع مقدس 8 ساله تحقق پيدا کرد شما اگر به همه قرون گذشته سر بزنيد دفاع‌ها و جنگ‌هاي مختلفي وجود داشته است، اما هيچ کدام را با حماسه و غيرت و ايستادگي اين دفاع مقدس نمي‌توانيد مقايسه کنيد.
روحاني در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود اظهار کرد: يک ارتش ميهني، ملي، اسلامي، و مکتبي که در منطقه بي‌نظير است، و يک سپاه پرافتخار که از دل انقلاب و از دل مردم مؤمن اين سرزمين جوشيد در دفاع مقدس سر برآورد. جوانان برومند دانشجو انقلابي، مجاهد، ايثارگر و فداکاري که دانشکده‌هاي نظامي را نديده و کلاس‌هاي نظامي پرطمطراق را نگذرانده بودند اما ايمان، ابتکار و خلاقيتشان به مراتب بالاتر از آن‌هايي بود که ساليان دراز دانشگاه‌هاي بزرگ نظامي را پشت سر گذاشته بودند.
وي افزود: در دفاع مقدس شب تا نيمه، شب عقل، تدبير و برنامه بود و از نيمه شب تا صبحگاهان عشق و مناجات و دعا، نماز شب و توسل بود. در آنجا ايمان، جهاد، اجتهاد وفداکاري در کنار هم قرار گرفت و عشق و عقل و تدبير و مظلوميت و شجاعت در کنارهم ايستاد. نيروهاي مسلح ما مظلومانه جنگيدند و در بعضي مقاطع با دست خالي جنگيدند.
رئيس جمهور همچنين عنوان کرد: سپاهي که تا ديروز در برابر تروريست‌ها و گروه‌هاي مسلح مزدور از کشور و انقلاب دفاع کرده بود امروز در ميدان جنگ در برابر مجهز‌ترين ارتش‌هاي منطقه ايستادگي و مقاومت مي‌کند. وقتي سپاه دلاور با ارتش قهرمان کنار نيروهاي مردمي يعني بسيج و در کنار نيروهاي انتظامي آن زمان يعني کميته‌ها، شهرباني و ژاندارمري و همه طوايف مسلح به ميدان جنگ و جهاد آمده بودند اين منظومه زيبا چنان حرکت و طوفاني ايجاد کرد که حماسه‌هاي عظيم آفريده شد.
وي ادامه داد: بعد از ماه اول که دشمن توانست در بعضي بخش‌ها نفوذ کند و به برخي شهرهاي مرزي و روستاها تجاوز کند، سدي محکم در برابرمتجاوزين ساخته شد و نيروهاي ما اولين عمليات تهاجمي را تدارک ديدند و به قلب دشمن يورش بردند. ظرف يک سال در مهر سال بعد يک عمليات بزرگ را به وجود آوردند و با اجراي فرمان امام راحل آبادان را از حصر برون آورده و آزاد کردند.
روحاني خاطر نشان کرد: اين ايمان قوي بود که خرازي‌ها، باکري‌ها، همت‌ها، زين‌الدين‌ها، صيادها، ستاري‌ها، بابايي‌ها، کشوري‌ها و شيرودي‌ها را ساخت. يک بار نشد که دردوران دفاع مقدس براي خلبان هوانيروز يا خلبان جنگنده نيروي هوايي فرماني صادر شود و از فرمان تمرد کند همواره داوطلبانه بر هم سبقت مي‌گرفتند براي اين که يک عمليات مهم را انجام دهند.
وي با اشاره به حمله هوايي تلافي جويانه به بغداد ياد آور شد:‌ وقتي مي‌خواستيم به تلافي حملات به تهران بغداد را زيرغرش هواپيماها و جنگنده‌هايمان قرار دهيم خلبان‌هاي ما از همدان تا مهرآباد و از بندرعباس تا اصفهان همه داوطلب بودند براي عملياتي که ريسک آن بالاي 90 درصد بود. از هم سبقت مي‌گرفتند. در روزهاي اول جنگ تانک با تانک نمي‌جنگيد چون به اندازه‌ي کافي ادوات نداشتيم و خلبان‌هاي ما با تانک‌ها جنگيدند.
رئيس جمهور همچنين اظهار کرد: ايمان و وحدت در ميان نيروهاي مسلح و نفس گرم امام به عنوان فرمانده‌ي کل قوا که نيروهاي مسلح و ملت به وجود آن فرمانده افتخار مي‌کردند و فرمانش را مقدس مي‌ديدند و اجرا مي‌کردند در آن دوران وجود داشت. امروز هم به حمدالله چنين است و فرمانده کل قوايي بالاي سر نيروهاي مسلح حضور دارد که همه ما به شجاعت و درايت و ايمانش افتخار مي‌کنيم.
وي تاکيد کرد: اين فرماندهي ايمان و ميهن دوستي اين ملت پرافتخار توانست دفاعي را بيافريند که به حق مقدس بود. دفاعي که براي شرف، ايمان وناموس و آب و خاک و سرزمين جان و مال خود را فدا مي‌کنند، مقدس است. ما قصد تجاوز نداشتيم و نداريم، بعد از انقلاب در پي آن نبوديم تا همه همسايگان با محبت و دوستي و صفا زندگي کنند و پيام انقلاب ما رحمت و عدالت واستقلال براي همه همسايگان بود. اما دشمنان همسايه‌اي را براي تجاوز آماده کردند و فکر مي‌کردند مي‌توانند به وسيله‌ي آن قدرت ملت بزرگي را بشکنند.
روحاني اضافه کرد: ملت ما نشان داد با ايمان و وحدت و با دست خالي در انقلاب پيروز شد و در دفاع مقدس باز هم در برابر تجهيزات گسترده غربي و شرقي ايستادگي کرد. امروز ملت بزرگ ما همان راه را ادامه داده است.
وي همچنين تصريح کرد:‌ وقتي يک ملت بزرگ نيروي مسلح مؤمن، با کفايت، و دلير و يکپارچه در کنار خود دارد و وقتي ملت منسجم، مقتدر و مقاوم در برابر فشارها و تحريم‌ها مي‌ايستد و وقتي ملتي رهبري با درايت و شجاع دارد و دولتي برآمده از آراي خود و صندوق‌هاي رأي دارد و ديپلمات‌هايي کار کشته و خلاق و شجاع و با شهامت دارد، مي‌تواند و توانست در برابر 6 قدرت بزرگ دنيا پاي ميز مذاکره بنشيند و از همه حقوق ملت بزرگ ايران به خوبي دفاع و پيش نويس قطعنامه‌اي را براي شوراي امنيت آماده کند.
رئيس جمهور با اشاره به قطعنامه‌هاي شوراي امنيت ياد آور شد: 70 سال از تاريخ سازمان ملل گذشته واولين قطعنامه‌هاي شوراي امنيت راجع به ايران بوده، يعني در زماني که در جنگ جهاني دوم بخشي از کشور ما در اشغال دشمن بود. تقريباً آخرين نامه‌ها هم راجع به ايران بوده گرچه در اين بين قطعنامه‌هاي ناصوابي صادر شد اما آن قطعنامه‌هاي اوليه در دفاع از ملت ايران بر لزوم خروج بيگانگان از ايران بود و اين آخري هم به معناي کم شدن فشارها و رفع تحريم‌هاست.
وي افزود:‌ اگر ما از شوراي امنيت به حق گله‌هايي داريم، در دوران جنگ تحميلي به خوبي در دفاع از مظلوم ظاهر نشد اما در يکي دو مقطع به طور نسبي از ملت ايران دفاع کرد، امروز اگر مي‌بينيم ملت ما پيروزي به دست آورده در سايه انسجام و وحدت دولت و ملت و حضور امت بزرگ اسلامي و رهبر بزرگ و شجاع و ايستادگي ملت است.
رئيس جمهور خاطر نشان کرد:‌ يک سال پيش شش قدرت جهاني به ما مي‌گفتند فقط صد سانتريفيوژ و نه بيشتر اما امروز موفق شديم 60 برابر يعني 6 هزار سانتريفيوژ را فعال نگه داريم. يک سال پيش به ما مي‌گفتند حتي يک سانتريفيوژ در فردو نبايد بماند، اما امروز هزار برابر يعني هزار سانتريفيوژ در فردو داريم. يک سال پيش 1+5 مي‌گفتند در اراک نبايد راکتور آب سنگين به هيچ عنوان باشد، اما امروز مي‌گويند آب سنگين اراک، اما مدرن‌تر از گذشته وجود داشته باشد. اين همه توفيق در سايه ملت بزرگ، نيروهاي مسلح، ديپلمات‌هاي خلاق و لايق و رهبر درايتمند به وجود آمده است.
روحاني در پايان گفت: ما به اين بسيج، ارتش و سپاه، نيروهاي انتظامي و نظامي، ملت شجاع و رهبر بزرگ افتخار مي‌کنيم و دست به دست مي‌دهيم و از مشکلات عبور کرده و ايراني آباد‌تر و سرزنده‌تر مي‌سازيم. به دنيا مي‌گوييم ايران بزرگ قدرت‌مند و مقاوم در برابر همه تجاوز‌هاست و قصد تجاوز به هيچ کشوري را ندارد، اما به خوبي از خود دفاع خواهد کرد. به روح امام، روح شهيدان و ملت ايران و محضر امام عصر (عج) در اين روز سلام و درود مي‌فرستيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن