تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821099479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح جزئيات زمين‌خواري گسترده در گردنه حيران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۵۳ق.ظ)
تشريح جزئيات زمين‌خواري گسترده در گردنه حيران موج - دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري با اشاره به جزئيات زمين‌خواري گسترده در گردنه حيران گفت: از ۱۶۰ هکتار محدوده گردنه حيران تنها ۶ هکتار مسکوني بوده است.
به گزارش خبرگزاري موج، پيروز حناچي، دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري، با اشاره به زمين‌خواري در منطقه گردنه و روستاي حيران، به مهر گفت: گزارشي که از اين منطقه ارائه شده، اين است که از ۱۶۰ هکتار محدوده تنها ۶ هکتار مسکوني است که البته اين ۶ هکتار هم براي روستاييان بود.
وي با بيان اين که اتفاقي که افتاده اين است که ساخت‌وسازها با طرح هادي روستايي مطابقتي ندارد و تخلفات هم داخل محدوده طرح هادي روستاي حيران و خارج از اين محدوده انجام شده است، افزود: به نظر مي‌رسد که اين تخلفات در زمان وقوع، کنترل نشده و همين موضوع باعث گسترش زمين‌خواري در اين منطقه شده است.
دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري ادامه داد: اين که چه دليلي باعث شده تا کنترلي براي زمين‌خواري در اين منطقه انجام شود، واقعيتي تلخ است، اما؛ مي‌دانيم که در زمان زمين‌خواري‌هاي گسترده در اين بخش، هيچ نظارت و يا برخوردي با عاملان آن نشده است.
حناچي با تأکيد بر اين که مردم عادي براي زمين‌خواري ريسک نمي‌کنند، چون احتمال برخوردهاي دولتي را مي‌دهند، افزود: اما؛ وقتي عده‌اي با پشتوانه، زمين‌خواري‌هاي گسترده را انجام مي‌دهند، مردم عادي هم وارد مي‌شوند.
وي با اعلام اين که بايد موارد غيرقانوني در اين منطقه تخريب شود، گفت: البته دستگاه مسوول تخريب کننده شوراي عالي نيست و اين کار بايد از سوي دهياري‌ها، شهرداري‌ها و سازمان امور اراضي انجام گيرد. در واقع، داخل حريم به دهياري‌ها و شهرداري‌ها و خارج از حريم به سازمان امور اراضي مرتبط است.
دبير شوراي عالي شهرسازي و معماري با بيان اين که براساس قانون، سازمان امور اراضي مي‌تواند بدون طرح شکايت در دادگاه‌ها با حضور دادستان اقدام به تخريب بناها کرده و سپس به مراجع قانوني مراجعه کند، افزود: بنابراين شوراي عالي وارد اين زمين‌خواري نشده، اما؛ هشدارهاي لازم در اين خصوص از سوي شوراي عالي شهرسازي و معماري داده شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن