تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر باطل با حق درنياميزد، بر حقيقت جويان پوشيده نمى مانَد و اگر حق با باطل آميخته ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815974202




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اردن در تلاش برای خرید پهپادهای آمریکایی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: اردن در تلاش برای خرید پهپادهای آمریکایی
با وجود آنکه دولت باراک اوباما به اردن متعهد شده تا از این کشور در جنگ با گروه تروریستی داعش حمایت کامل به عمل آورد، اما همواره نسبت به درخواست‌های امان برای دریافت پهپادهای آمریکایی بی‌اعتنایی کرده است.
کد خبر: ۵۳۳۳۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ - 21 September 2015




با وجود آنکه دولت باراک اوباما به اردن متعهد شده تا از این کشور در جنگ با گروه تروریستی داعش حمایت کامل به عمل آورد، اما همواره نسبت به درخواست‌های امان برای دریافت پهپادهای آمریکایی بی‌اعتنایی کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه وال استریت ژورنال، به‌رغم آنکه دولت اردن مکررا از آمریکا درخواست کرده تا برای مبارزه با تروریست‌های داعش پهپاد دریافت کند اما دولت آمریکا از فروش پهپاد به این کشور به ویژه پهپادهای مسلح ریپر و پردیتور که اجازه نفوذ عمیق‌تر به اراضی تحت کنترل داعش به منظور انجام تجسس و حمله را می‌دهند، خودداری کرد.

وال استریت می‌نویسد، این پهپادها برای عملیات‌های آمریکا علیه القاعده در آفریقا و کشورهای دیگر نقش حیاتی داشته‌اند و این عجیب است که اردن به عنوان هم‌پیمان مهم آمریکا نمی‌تواند چنین پهپادهایی را دریافت کند در حالی که در همسایگی این کشور عراق و سوریه قرار دارند که بخش زیادی از اراضی آنها به دست داعش افتاده است.

این نشریه آمریکا یی تاکید دارد، در صورتی که اردن تحت کنترل داعش و هم‌پیمانان افراطی‌اش قرار بگیرد، بی‌ثباتی در منطقه به دلیل قرار گرفتن این کشور میان رژیم صهیونیستی و عربستان تشدید خواهد شد، اما این پرسش وجود دارد که چه چیزی جلوی دولت آمریکا در خصوص فروش پهپاد به اردن را گرفته است.

براساس نظام‌نامه‌ای تحت عنوان نظام کنترل فناوری موشکی که یک توافق داوطلبانه میان 34 کشور به منظور جلوگیری از اشاعه تکنولوژی‌های شلیک سلاح‌های کشتار جمعی است، صادرات پهپاد محدود شده است. این نظام کنترلی به‌رغم آنکه اجازه به صادرات سیستم‌های پهپادی تنها در مواقع نادر داده است اما صادرات تکنولوژی پهپادی را ممنوع نکرده است.

در حالی که داعش اقدام به تهدید ثبات بخش زیادی از مناطق خاورمیانه کرده و موج عظیمی از آوارگان در حال آمدن به اروپا هستند، وال استریت تاکید می‌کند که آیا چنین موقعیتی را نمی‌توان به عنوان یک موقعیت نادر تلقی کرد؟ دولت اوباما و دیگر دولت‌های آمریکا آزاد هستند تا اجازه به فروش تکنولوژی‌های پهپادی به اردن و دیگر هم‌پیمانان آمریکا را بدهند، اما این تردیدهای دولت آمریکا باعث تضعیف نفوذ این کشور در منطقه و ایجاد خلایی می‌شود که کشورهای دیگر آن را پر می‌کنند.

اخیرا چین از نسخه گرته‌برداری شده از پهپاد ریپر که نام آن را کایهونگ 5 گذاشته رونمایی کرد. این پهپاد چینی می‌تواند بمب و موشک شلیک کرده و تا فاصله 2100 مایلی پرواز کند. اردن در صورتی که آمریکا از صادرات پهپاد ریپر به این کشور خودداری کند، متمایل به خرید پهپاد گایهونگ 5 است. همچنین اخیرا برخی گزارش‌های جدید حاکی از آن بودند که اسرائیل نیز با فروش پهپاد به اردن به ویژه پهپاد هرون تی پی موافقت کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن