تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820780047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف انرژي کارگاه‌هاي صنعتي افزايش داشت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۵۱ب.ظ)
مرکز آمار ايران: مصرف انرژي کارگاه‌هاي صنعتي افزايش داشت موج-مرکز آمار ايران اعلام کرد: مصرف کل انرژي کارگاه‎هاي صنعتي 10 نفر کارکن و بيشتر در سال 92 معادل 247 ميليون بشکه معادل نفت خام بوده که نسبت به سال قبل رشد داشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، بر اساس نتايج طرح آمارگيري از مقدار مصرف انرژي کارگاه‌هاي صنعتي 10 نفر کارکن و بيشتر 1392- 1385 که از سوي مرکز آمار ايران انتشار يافته است، بررسي مقدار انرژي مصرفي کارگاه‎هاي صنعتي 10 نفر کارکن و بيشتر به تفکيک استان‌هاي کشور، طي سال‌هاي ياد شده نشان مي‎دهد استان‌هاي اصفهان و خوزستان بيشترين و استان کهگيلويه و بويراحمد کمترين مصرف انرژي را در اين بخش داشته‎اند. مقدار مصرف انرژي کارگاه‎هاي صنعتي 10 نفر کارکن و بيشتر در سال 91 براي استان‎هاي اصفهان و خوزستان به ترتيب 45 و 42 ميليون بشکه معادل نفت خام و براي استان کهگيلويه و بويراحمد به مقدار 0.1 ميليون بشکه معادل نفت خام بوده است.
همچنين در سال‎هاي 85 تا 92، گاز طبيعي و برق به ترتيب بيش از ساير حامل‎هاي انرژي در کارگاه‌هاي صنعتي 10 نفر کارکن و بيشتر مصرف ‎شده است. در سال 1392، سهم گاز طبيعي 78.3 درصد (193 ميليون بشکه معادل نفت خام) و سهم برق 13.4 درصد (33 ميليون بشکه معادل نفت خام) بوده که بيشترين سهم را نسبت به ساير حامل‎ها داشته است.
بررسي مقدار انرژي مصرفي کارگاه‌ها براساس نوع فعاليت، به تفکيک گروه‌هاي دو رقمي ISIC در سال‎هاي 1385 تا 1392 نشان مي‎دهد، گروه‎هاي توليد ساير محصولات کاني غيرفلزي و توليد فلزات اساسي بيشترين مقدار انرژي را در ميان کارگاه‎هاي صنعتي 10 نفر کارکن و بيشتر مصرف کرده‎اند و پس از آن گروه‎هاي صنايع توليد مواد و محصولات شيميايي و صنايع توليد زغال کک، پالايشگاه‎هاي نفت قرار دارند.
همچنين در سال 92 مصرف انرژي توليد ساير محصولات کاني غيرفلزي 73 ميليون بشکه معادل نفت خام و توليد فلزات اساسي 57 ميليون بشکه معادل نفت خام بوده که به ترتيب سهمي معادل 29.7 و 22.9 درصد از کل انرژي مصرفي را داشته‎اند.
کمترين مصرف انرژي نيز در گروه بازيافت ضايعات فلزي و غيرفلزي"بوده که در سال 1392 مصرفي به ميزان 9.9 هزار بشکه معادل نفت خام داشته است.
مقدار مصرف حامل‎هاي انرژي به تفکيک خط توليد، گرمايش و سرمايش، حمل و نقل، روشنايي، مواد اوليه و ساير در سال‎هاي 85 تا 88 پرسيده شده، در ضمن در سالهاي 82 تا 92 مصرف به تفکيک مواد اوليه پرسش نشده و موتور برق مورد پرسش قرار گرفته است. بيشترين سهم از انرژي کارگاه‎ها، در خط توليد مصرف مي‎شود.
اين گزارش مي‌افزايد: در سال 1392 معادل 76.9 درصد انرژي کارگاه‎هاي صنعتي 10 نفر کارکن و بيشتر در خط توليد مصرف شده است.
يادآور مي‌شود، نتايج تفصيلي طرح مذکور در قالب نشريه در دست چاپ و انتشار است و کاربران مي‌توانند از طريق واحد اطلاع رساني به آن دسترسي داشته باشند. بعلاوه کاربران از طريق وبگاه مرکز آمار ايران به آدرس www.amar.org.ir نيز مي‎توانند به نشريه طرح مذکور به صورت الکترونيکي دسترسي داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن