تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815517551




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه روابط بانکي با آفريقاي جنوبي/ تجربيات صنعتي ايران در آفريقاي جنوبي به اشتراک گذاشته مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۰ب.ظ)
در ديدار افخمي‌راد با معاون وزير آفريقاي جنوبي مطرح شد؛ توسعه روابط بانکي با آفريقاي جنوبي/ تجربيات صنعتي ايران در آفريقاي جنوبي به اشتراک گذاشته مي‌شود موج- در ديدار افخمي‌راد با معاون وزير آفريقاي جنوبي دو طرف بر گسترش روابط تجاري و اقتصادي به ويژه در بخش بانکي تاکيد کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، سازمان توسعه تجارت، ولي‌ا...افخمي‌راد در ديدار با هربرت جوناس معاون وزير دارايي و خزانه‌داري آفريقاي جنوبي با بيان اين که بعد از توافق با 1+5 شرايط جديدي در ايران به وجود آمده است، گفت: در حال حاضر ايران ميزبان هيات‌هاي تجاري متعددي است که براي ايجاد و تقويت روابط به کشور ما سفر مي‌کنند؛ متقابلا ما هم خواهان افزايش روابط سياسي و اقتصادي و تجاري با همه کشورهاي دنيا هستيم و در اين ميان افريقاي جنوبي جايگاه ويژه‌اي دارد.
وي با تاکيد بر افزايش روابط تجاري با آفريقاي جنوبي خاطرنشان ساخت: ما در سال جاري کميسيون مشترک دو کشور را برگزار کرديم؛ به دنبال آن نيز کميته مشترک سياسي تشکيل شد. اميدواريم در اين سفر نيز دستاوردهاي خوبي براي هر دو کشور حاصل شود.
افخمي‌راد با اشاره به اين که کشورهاي آفريقايي به‌ويژه آفريقاي جنوبي در اولويت روابط تجاري ايران قرار دارند، تصريح کرد: اهميت کشور آفريقاي جنوبي ما را بر آن داشت که رايزن بازرگاني خود را در اين کشور مستقر کنيم. اخيرا طرحي از سوي رايزن بازرگاني به سازمان توسعه تجارت ايران پيشنهاد شده که در صورت توافق مي‌توانيم آن را نقشه راه گسترش تجارت دو کشور قرار دهيم. در اين نقشه راه افزايش حجم تجارت دو طرف تا چهار برابر ظرف دو سال آينده هدف گذاري شده است.
وي ادامه داد:‌‌ ما تمايل داريم که در برخي زمينه‌ها در کشور آفريقاي جنوبي وارد فعاليت شويم، در سال‌هاي گذشته با وجود تحريم‌ها در زمينه‌هاي صنعتي و معدني پيشرفت‌هاي خوبي داشته‌ايم. ضمن اين که ايران در زمينه بايوتکنولوژي و نانوتکنولوژي فاصله‌اي با کشورهاي پيشرفته ندارد، به همين دليل ايران خواهان به اشتراک‌گذاشتن تجربيات خود در اين زمينه‌ها با آفريقاي جنوبي است.
رئيس سازمان توسعه تجارت با اشاره به توانمندي‌هاي ايران در زمينه‌هاي مختلف افزود: توافق بر ايجاد تجارت ترجيحي با آفريقاي جنوبي، اعزام و پذيرش هيات‌هاي تجاري، برگزاري نمايشگاه‌ها و همايش‌هاي تخصصي و ايجاد و تقويت خطوط مستقيم کشتيراني و خطوط هوايي از موضوعاتي است که بايد مورد توجه دو کشور قرار گيرد.
در ادامه اين ديدار هربرت جوناس، معاون وزير دارايي و خزانه‌داري آفريقاي جنوبي از ملاقات با برخي شرکت‌هاي ايراني و توافق براي همکاري با آن ها خبر داد و افزود: به‌زودي با همکاري يکي از بانک‌هاي ايراني، بانک مشترک دو کشور تاسيس خواهد شد.
وي ضمن ابراز رضايت از سفر به ايران تاکيد کرد: ما خوشبين هستيم که زمينه ارتباط و تجارت با ايران از اين پس گسترده‌تر خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن