تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سزاوار است هر يك از شما در دهان و بينى زياد آب بچرخاند، چرا كه اين كار، مايه آمرزش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801779164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آفريقاي جنوبي خواهان از سرگيري واردات نفت ايران بلافاصله پس از رفع تحريم‌ها است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۴۲ق.ظ)
آفريقاي جنوبي خواهان از سرگيري واردات نفت ايران بلافاصله پس از رفع تحريم‌ها است موج - آفريقاي جنوبي که تا پيش از اعمال تحريم‌ها، بزرگ‌ترين خريدار آفريقايي نفت ايران بود، در نظر دارد بلافاصله پس از رفع تحريم‌ها، خريد نفت از ايران را آغاز کند.
به گزارش خبرگزاري موج، آفريقاي جنوبي که نسبت به ساير کشورها علاقه بيشتري براي از سرگيري واردات نفت از ايران نشان داده قصد دارد، در اواخر مهر (اکتبر) و تقريبا همزمان با صدور احکام دولت آمريکا براي لغو تحريم‌هاي آمريکايي مرتبط با برنامه هسته‌اي ايران، هياتي نفتي را عازم تهران کند.
قرار است که اين هيات نفتي در طي سفر به تهران با مقامات صنعت نفت ايران، درباره جزييات توافقات و از جمله خريد نفت گفت و گو کند.
بخش عمده‌اي از سهام پالايشگاه‌هاي آفريقاي جنوبي به شرکت‌هاي اروپايي و آمريکايي تعلق دارد، بنابراين اعمال تحريم‌هاي غرب، روند خريد نفت از ايران توسط اين پالايشگاه‌ها را متوقف کرده بود، اما با توجه به تصميم واشنگتن براي صدور احکام لغو همه تحريم‌هاي آمريکايي مرتبط با برنامه هسته‌اي ايران در 18 اکتبر (29 مهر)، مانع عمده خريد نفت توسط آفريقاي جنوبي رفع خواهد شد.
بر اين اساس، ماژولا، معاون وزير انرژي، از سفر نمايندگان شرکت‌هاي نفتي آفريقاي جنوبي به ايران خبر داده و گفته است: بحث و گفت و گو درباره واردات نفت خام از ايران از جمله اهداف سفر اين هيات خواهد بود.
به گفته ماژولا، اين ديدار در اکتبر انجام خواهد شد و فرصتي براي گفت و گوهاي دو طرف درباره نفت و مبادلات آن وجود خواهد داشت.
سيد محسن قمصري، مدير امور بين‌الملل شرکت ملي نفت ايران، نيز در اين خصوص مي‌گويد: در بين همه کشورهايي که براي خريد نفت وارد مذاکره با ايران شده‌اند آفريقاي جنوبي از همه جلوتر است و پيش سندي نيز براي خريد نفت ايران به امضاي دو طرف رسيده است.
وي خاطرنشان کرد: با وجود پيش سند امضا شده، با توجه به اينکه پايانه‌هاي وارداتي نفت خام آفريقاي جنوبي متعلق به شرکت‌هاي بين‌المللي همچون شل است، فعلا به دليل مسائل تحريم امکان صادرات نفت به آنجا وجود ندارد و با رفع تحريم‌ها به احتمال زياد اولين کشوري که به غير از مشتريان سنتي اقدام به خريد نفت ايران کند، آفريقاي جنوبي است.
در ماه گذشته، يک هيات از وزارت انرژي آفريقاي جنوبي به رياست تمبيسيله ماژولا معاون وزير انرژي آفريقاي جنوبي در تهران با منصور معظمي معاون برنامه‌ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزير نفت ايران و ديگر مديران ارشد نفتي ايران درباره همکاري‌هاي مشترک تهران و پرتوريا در بخش‌هاي مختلف صنعت نفت، گاز و پتروشيمي ديدار و گفت و گو کردند.
مدير امور بين‌الملل شرکت ملي نفت، در خصوص صادرات نفت به آفريقا گفته بود: تا پيش از تشديد تحريم‌ها، کشورهاي آفريقايي مانند مراکش و آفريقاي جنوبي از خريداران نفت خام ايران بودند و تلاش مي‌کنيم پس از رفع تحريم‌ها، بازار صادرات نفت خام کشورمان در اين قاره را احيا کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن