تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشان منافق سه چیز است: 1 - سخن به دروغ بگوید . 2 - از وعده تخلف کند .3 - در اما...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815551609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 64 هزار دانش آموز در آذربایجانشرقی روز شکوفه ها را جشن می گیرند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در گفت و گو با پانا: بیش از 64 هزار دانش آموز در آذربایجانشرقی روز شکوفه ها را جشن می گیرند خبرگزاری پانا: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: امسال تعداد 56 هزار و 552 نفر دانش آموز در پیش دبستانی و تعداد 64هزار 532 دانش آموز پایه اول ابتدایی وارد مدارس استان می شوند.
۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ شهريور ساعت 14:32

خبرگزاری پانا+بیش از 64 هزار دانش آموز در آذربایجانشرقی روز شکوفه ها را جشن می گیرند

محمد شاطریان در گفت و گو با خبرنگار سرویس آموزش وپرورش پانا، با اشاره به این که فردا 31 شهریور روز غنچه ها برای پیش دبستانی ها، روز شکوفه ها برای دانش آموزان اول ابتدایی و روز جوانه ها برای دانش آموزان پایه هفتم دوره اول متوسطه است، اظهار داشت: اولین روز مدرسه، روز عطف در زندگی انسان است و هیچ وقت از خاطر انسان نمی رود؛ آموزش در پیش دبستانی خاطره ای خوش برای هر دانش آموزاست و برای همیشه در ذهنش خواهد ماند.
وی گفت: اهداف آموزش و پرورش در رابطه با این که این دانش آموزان یک روز زودتر به مدرسه بروند این است بچه ها یک روز زودتر وارد مدرسه شوند و از نزدیک محیط مدرسه را ببینند و با آن آشنا شوند.
معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: سعی شده در این روز برنامه های شاد برای ایجاد روحیه شادابی دربچه ها توسط اولیا مدرسه اجرا شود .
شاطریان با بیان این که امسال تعداد 2هزار 962 نفر بیشتر از سال گذشته در پایه اول ابتدایی اول ثبت نام کردند، گفت: امسال تعداد 56 هزار و 552 دانش آموز در پیش دبستانی و تعداد 64هزار 532 دانش آموز پایه اول ابتدایی وارد مدارس استان می شوند. پیش دبستانی رسمی و اختیاری است
وی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی وزرات آموزش و پرورش، پیش دبستانی رسمی و اختیاری هست و محتوای دوره پیش دبستانی مثل سایر پایه ها متمرکز نیست بلکه غیر متمرکز است و هر استان بر اساس نیاز کودک و استان خود برای دانش آموزان پیش دبستانی محتوای دروس را تعیین می کند.
معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با بیان این که محتوای آموزشی دوره پیش دبستانی بعد از 10 سال بازنگری و بازنویسی و تالیف مجدد می شود، گفت: محتوای کتابهای پیش دبستانی به دو صورت کتابهای راهنما و دستوری شامل نقاشی،فعالیت های گروهی، استفاده از انگشتان دست، استفاده مفید از حواس مشاهدات، بحث و گفتگو و نمایش فیلم هستند که کودکان را به فعالیت های اجتماعی و فردی فرا می خوانند. رشد عاطفی و اجتماعی کودکانی که دوره پیش دبستانی را گذرانده اند، بیشتر است
شاطریان گفت: بچه در مقطع ابتدایی چگونگی فکر کردن را می آموزد و 7 سال اول زندگی برای انسان طبق گزارش یونسکو پایش آموزش به حساب می آید.
وی با بیان این که دوره پیش دبستانی در کشورما دوسال ولی در عمل یک سال است، اظهار داشت: بر اساس گزارش یونسکو پیش دبستانی  در 14 کشور دنیا 1 سال و در 15 کشور 2 سال و در 99 کشور 3 سال ودر 32 کشور 4 سال است.
معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است که دانش آموزانی که کودکستان رفته اند رشد عاطفی و اجتماعی آنها بیشتر از دانش آموزان هست و همچنین این کودکان در علوم تجربی و ادبیات و ریاضی قویتر و فعال تر هستند.
شاطریان افزود: همچنین تحقیق ها نشان داده است 70 درصد در دانش آموزان پایه اول ابتدایی که مردود می شوند کودکانی هستند که کودکستان نرفته اند.
وی اظهار داشت: در مناطق بسیار محروم که کلاسها بصورت چندپایه اداره می شود اجازه داده شده که دانش آموزان پیش دبستانی با دیگر دانش آموزان در کلاس ها شرکت کنند.
آموزش و پرورش متولی اصلی پیش دبستانی هاست
معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با اشاره به مشکلی که سالیان متمادی بین آموزش وپرورش واداره کل بهزیستی در رابطه با دریافت مجوز برای تشکیل مهدکودک ها وجود داشت، گفت: در این رابطه با توجه به سیاست های سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده و قضاوت معاونت حقوق ریاست جمهوری، اموزش و پرورش متولی حاکمیتی این امر شناخته شده است.
وی تصریح کرد: براین اساس مقرر شد مهدکودک ها دارای مجوز بهزیستی از 30 شهریور ماه بمدت 45 روز به سامانه اداره کل مراکز غیردولتی مراجعه و مجوز فعالیت در سال تحصیلی 94-95 را دریافت کنند.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن