تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814794917




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مطالعات مخزن ميدان نفتي يادآوران به پيشرفت ۹۶.۵۵ درصدي رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۳۷ب.ظ)
مطالعات مخزن ميدان نفتي يادآوران به پيشرفت ۹۶.۵۵ درصدي رسيد موج - مطالعات مخزن ميدان نفتي يادآوران به پيشرفت ۹۶.۵۵ درصدي رسيد، اين ميدان نفتي از جمله ميدان‌هاي مشترک نفتي است که طرح توسعه آن در سه فاز تعريف شد.
به گزارش خبرگزاري موج، ميدان نفتي يادآوران از جمله ميدان‌هاي مشترک نفتي است که طرح توسعه آن در سه فاز تعريف شد، با اين حال براي رسيدن به برنامه‌هاي از پيش تعيين شده علاوه بر اجراي فازهاي اول و دوم، توليد زودهنگام از اين ميدان نيز در دستور کار قرار گرفت که توليد زودهنگام از ميدان محقق شد.
براساس برنامه‌ريزي صورت گرفته، در فاز اول طرح توسعه ميدان نفتي يادآوران توليد بايد به سقف ۸۵ هزار بشکه در روز برسد، در فاز دوم رسيدن به سقف توليد ۱۸۰ هزار بشکه و فاز سوم رسيدن به سقف توليد ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز برنامه‌ريزي شده است.
رسيدن به سقف توليد ۸۵ هزار بشکه نفت خام با حفاري ۴۶ حلقه چاه توليدي جديد، ۳ حلقه چاه توصيفي، ۳ حلقه چاه تزريق آب زائد و تعمير ۳ حلقه چاه اکتشافي موجود شامل طراحي و مهندسي، تدارکات و اجرا و توليد زودهنگام ۲۰ هزار بشکه در روز با حفاري ۵ حلقه چاه توليدي جديد و تعمير و تکميل ۳ حلقه چاه اکتشافي موجود و احداث خط لوله انتقال به طول ۴۵ کيلومتر به تأسيسات فرايندي دارخوين در مدت ۲۸ ماه انجام مي‌شود.
براساس اين گزارش، پيشرفت مطالعات مخزن اين ميدان به ۹۶.۵۵ درصد رسيده است؛ همچنين با توجه به تأکيد وزارت نفت بر توليد هرچه سريع‌تر از ميدان‌هاي مشترک نفتي، برخي از اقلام دير تحويل مانند؛ سيستم نم زداي گاز در حال حمل دريايي بوده و همچنين آخرين محموله کمپرسورهاي گازي در حال ترخيص گمرک و حمل به سايت است. تأمين کالاي مورد نياز در بخش سيستم مرکزي فراورش در حال انجام بوده و از مجموع ۱۲۵ سفارش خريد ۱۲ مورد در حال ساخت و حمل به سايت، ۱۱۰ مورد به سايت انتقال يافته و سه مورد ديگر نيز به صورت بخشي به سايت منتقل شده‌اند.
ميدان نفتي يادآوران در ۱۰ کيلومتري جنوب شرقي ميدان آزادگان و در حدود ۷۰ کيلومتري جنوب غربي اهواز و شمال خرمشهر در منطقه جغرافيايي کوشک و حسينيه به‌صورت شمالي- جنوبي در گستره نوار مرزي کشور عراق واقع شده است که از ميدان‌هاي مشترک با کشور عراق است.
براساس آخرين مطالعات به عمل آمده و نتايج حاصل از تست‌هاي چاه‌هاي توصيفي و مدل‌هاي ديناميک مخزن، ميزان نفت درجاي ميدان براساس محتمل‌ترين حالت بالغ‌بر ۳۴ ميليارد بشکه برآورد شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 6]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن