تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816656592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرافراز بر حفظ جذابيت «کيميا»تاکيد کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۵ب.ظ)
سرافراز بر حفظ جذابيت «کيميا»تاکيد کرد موج - رئيس رسانه ملي در بازديد از پشت صحنه سريال بلند «کيميا» در جريان روند توليد و چگونگي روايت داستان در سه فصل تاريخي ماجراهاي آن قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج، سرافراز در اين بازديد در گفت‌وگويي با نويسنده، کارگردان و تهيه کننده سريال تلويزيوني «کيميا» خواستار حفظ جذابيت داستان از قسمت اول تا قسمت آخر شد.
رئيس رسانه ملي پيش از اين بازديد، 10 قسمت اول سريال را ديده بود و بر اين اساس با بيان اينکه قصه در اين 10 قسمت به خوبي آغاز شده است گفت: تمام عوامل از جمله دکور و آکسسوآر، همان فضاي روزهاي پيش از انقلاب را تداعي مي‌کند و شخصيت آمريکايي داستان نيز با توجه به انتظاري که مخاطب امروز دنياي چند رسانه‌اي، از ديدن چنين شخصيتي دارد با لهجه متناسب و شخصيت باورپذيري در سريال ديده مي‌شود، ضمن اينکه حس برتري جويي آمريکايي‌ها و عملکردشان در کشور ما در آن سال‌ها نيز در اين سريال به خوبي به تصوير کشيده شده است.
وي با بيان اينکه بيشتر سريال‌هاي پر ماجرا با ضعف داستان‌پردازي در قسمت‌هاي پاياني مواجه مي‌شوند از حساسيت اين موضوع و اينکه بايد کوشيد مخاطب تا آخر مجموعه حفظ شود سخن گفت.
سرافراز پس از ديدن يکي از سکانس‌هاي اين مجموعه که همزمان در حال ضبط بود، در سالن کنفرانس محل ضبط برنامه با تعدادي از عوامل اين مجموعه از نزديک آشنا شد و هدف از اين بازديد را قدرداني از تلاش شبانه روزي عوامل اين سريال در مدت بيش از دو سال خواند.
رئيس رسانه ملي با اشاره به فصل اول سريال و اينکه نمايش سه مقطع از مقاطع تاريخي معاصر ايران کار سخت و طولاني است گفت: اين سريال از چند ويژگي برخوردار است؛ يکي اينکه داستان در فضايي متفاوت از شرايط کنوني کشور يعني حدود 40 سال پيش و ديگر اينکه ماجراي سريال از دختري دبيرستاني و حال و هواي دانش آموزان در سال آخر پيروزي انقلاب و ماجراي کنسولگري آمريکا در يک شهر آغاز مي‌شود و اين خود بستر خوبي براي جذب مخاطب و آگاهي او از اين حال و هوا ايجاد مي‌کند.
سرافراز با تأکيد بر اينکه ماجراي حضور آمريکايي‌ها در کشور و مصونيت آن‌ها از زاويه خوبي در اين سريال مطرح مي‌شود و براي مخاطب تازگي دارد افزود: شخصيت زن اين سريال با ذهن کنجکاوش به دنبال چراهايي است که در پيرامونش مي‌گذرد و يافتن پاسخ اين چراها مي‌تواند مخاطب را براي پيگيري داستان ترغيب کند.
وي برخورداري سريال از بازيگران مطرح کشور را از ويژگي‌هاي ديگري برشمرد که در جذب مخاطب اثر مي‌گذارد.
رئيس رسانه ملي يکي از ضعف‌هاي سريال‌هاي بلند مدت را کم شدن کشش داستان در قسمت‌هاي آخر دانست و گفت: در فصل سوم با توجه به اينکه در زمان حال مي‌گذرد و بايد مطابق شرايط امروز مردم باشد کار کمي سخت تر مي‌شود و اميدوارم جذابيت اين سريال تا آخر ادامه يابد.
سرافراز سپس از انتخاب زمان پخش اين سريال در پرمخاطب‌ترين ساعت پخش شب‌هاي نيمه دوم سال خبر داد و با اشاره به درخواست کارگردان سريال مبني بر تدارک برنامه‌هاي مکمل افزود: پيشنهاد مي‌کنم شبکه براي تهيه برنامه‌اي که بتواند به فهم بيشتر مخاطب از شرايط سياسي اجتماعي فصل‌هاي سريال و روايت داستان کمک کند تدبيري بي انديشد.
وي با تأکيد بر اينکه سريال خوب بايد هم از داستان خوب و هم مضمون مناسب برخوردار باشد گفت: اين دو عامل به منزله بال‌هايي است که مي‌تواند مجموعه کار را به هدف برساند.
رئيس رسانه ملي با اشاره به اينکه جاي مجموعه‌هاي چند صد قسمتي در سيماي ما خالي است افزود: بايد به جايي برسيم که مجموعه‌هايي در سيما طراحي شود که در فصل‌هاي مختلف با گروه‌هاي مختلف نويسندگي و کارگرداني، يک داستان ادامه دار را روايت کند و اين مجموعه با مخاطب و موضوعات روز مردم همراه شود و مخاطب آن را دنبال کند.
سرافراز با بيان اينکه در دنياي امروز رسانه تمام اوقات زندگي مردم را دربرمي‌گيرد گفت: رسانه با تمام تفسير و تعبير گسترده‌اش که تلويزيون بخشي از آن را در برمي‌گيرد در تمام اوقات زندگي مردم جريان دارد.
وي در پايان ابراز اميدواري کرد که سريال «کيميا» بتواند چنين مخاطبي را تا آخرين قسمت جذب کند و مردم ضمن دنبال کردن قصه چيزهاي زيادي از آن بياموزند.
جواد افشار کارگردان سريال «کيميا» نيز در اين بازديد از رئيس رسانه ملي خواست تا از اين سريال در زمان پخش، به خوبي حمايت کند تا در بهترين زمان ممکن روي آنتن برود.
تدارک برنامه‌هاي مکمل، براي ترغيب مخاطب به ديدن اين سريال نيز از درخواست‌هاي ديگري بود که کارگردان سريال «کيميا» از رئيس رسانه ملي درخواست کرد.
بهباني نيا نويسنده سريال نيز در ابتداي بازديد خلاصه‌اي از داستان سريال را در سه فصل براي رئيس رسانه ملي روايت کرد و درپاسخ به سؤال سرافراز از انگيزه شخصيت‌هاي شرور سريال و علت شرارت‌هايشان توضيحاتي ارائه داد.
پورمحمدي معاون سيما، محمودرضا تخشيد رئيس مرکز هنرهاي نمايشي سيما، جعفري جلوه مدير شبکه دو و صباح مدير گروه فيلم و سريال اين شبکه در اين بازديد حضور داشتند.
سريال «کيميا» در هفته دفاع مقدس از چهارم مهر هر شب روي آنتن شبکه دو مي‌رود.
اين مجموعه تلويزيوني که بر اساس فيلم‌نامه‌اي از مسعود بهبهاني نيا ساخته شده است، زندگي بانوي جواني به نام «کيميا» با بازي مهراوه شريفي‌نيا را در سه مقطع زماني قبل از انقلاب، آغازجنگ و دوران دفاع مقدس و زمان حال روايت مي‌کند.
سريال «کيميا» علاوه بر تهران، آبادان، خرمشهر و ديگر مناطق استان‌هاي جنوبي، در کشور گرجستان به ويژه پايتخت آن تفليس نيز تصويربرداري شده است.
اين سريال بيش از 300 بازيگر دارد که از آن‌ها مي‌توان به حسن پورشيرازي، آزيتا حاجيان، رضا کيانيان، نيکي کريمي، حامد بهداد، عاطفه رضوي، محمدرضا شريفي نيا، گلاره عباسي، پوريا پور سرخ، حسن جوهرچي، سيد مهرداد ضيايي، رضا توکلي، عطا عمراني، مهدي پاکدل، سودابه بيضايي، مهدي سلطاني، محمدرضا شريفي نيا، بيوک ميرزايي و گلوريا هاردي بازيگر فرانسوي‌الاصل اشاره کرد.
موسيقي متن مجموعه 110 قسمتي «کيميا» را آرمان موسي پور ساخته است و محسن چاووشي نيز تيتراژ پاياني اين مجموعه تلويزيوني را مي‌خواند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن