تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806367920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتیجه اقتصاد عاریتی عدم نظارت بر بازار به بهانه قاعده عرضه و تقاضا است


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نتیجه اقتصاد عاریتی عدم نظارت بر بازار به بهانه قاعده عرضه و تقاضا است
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در اقتصاد غربی یک چیزی گفتند و خودشان هم به آن عمل نکردند، حالا در کشور ما می گویند نظارت بر بازار نداریم، قانون عرضه و تقاضا در بازار کار خود را انجام می دهد.

نتیجه اقتصاد عاریتی عدم نظارت بر بازار به بهانه قاعده عرضه و تقاضا است
به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار بسیجی محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مجمع عالی بسیج استان آذربایجان غربی که با حضور جمعی از نخبگان بسیجی استان در سالن همایش کانون جوانان بسیج ارومیه برگزار شد، با تأکید به فرمایشات امام خامنه ای نقشه  امروز دشمنان جمهوری اسلامی ایران به سرکردگی آمریکا را نفوذ در میان ملت دانست و گفت: آمریکا برای نفوذ و متزلزل کردن اراده آهنین ملت ایران از هیچ تلاشی فروگذار نکرده و برای رسیدن به این هدف هزینه های گزافی پرداخت کرده است.




رئیس سازمان بسیج مستضعفین ایجاد تفرقه و وحدت شکنی و ترویج سبک زندگی غربی در کشور را از جمله راه های نفوذ دشمن دانست و تصریح کرد: شاهراه اصلی برای پیشبرد اهداف شوم آمریکا و ورود و نفوذ در ملت ایران، وعده برقراری روابط و نزدیکی با غرب برای بهبود شرایط اقتصادی کشور و حل مسائل مربوط به آن است. این فریب بزرگی است که دشمن بر آن سرمایه گذاری کرده و وظیفه ماست در مقابل با بصیرت و آگاهی این فریب را شناسایی و راه ورود دشمن را سد کنیم.




 وی به پیام نوروزی اوباما اشاره کرده و ادامه داد: تیم کارشناسی قوی و زبده حاصل سال ها تلاش خود را در چند جمله به عنوان پیام نورزوی اوباما خطاب به ملت ایران خلاصه کرده اند. رئیس جمهور حیله گر آمریکا در این پیام برای رسیدن به هدف شوم خود وعده هایی فریبنده را در قبال تغییر مشی نظام می دهد، که البته بطلان آن در تاریخ بارها و بارها چه برای ملت ایران و چه برای سایر ملت های جهان ثابت شده.




جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج در بخش دیگری از سخنان خود موضوع اقتصاد عاریتی در مقابل اقتصاد مقاومتی را مطرح کرد و مؤلفه های آن را برشمرد.




سردار نقدی در بیان مؤلفه های اقتصاد عاریتی گفت: اقتصادی که بر مبنای نگاه به کمک های خارجی و دلبستگی به توجه و عطای آنهاست، اقتصادی که به سرمایه ها، استعدادها، ظرفیت ها و توان داخلی باور و توجه ندارد، اقتصادی مصرفی، دنباله رو، معتقد به توسعه مقدم برعدالت، برون زا، درون گرا و صرفا متکی به صاحبان ثروت و رانت های دولتی است.




وی ریشه مشکلات اقتصادی را همت و عدم مدیریت صحیح در کشور دانست و در نقد مدیریت اقتصادی کشور گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی مردمی است، یعنی برای رشد به توان عموم مردم در تمام عرصه ها با مدیریت جامع و درست تأکید دارد، اما در اقتصاد عاریتی وقتی از اقتصاد مردمی گفته می شود منظور فقط عده کمی از مردمند که سرمایه دار هستند و هیچ اعتقادی به مشارکت عموم مردم در توسعه و پیشرفت اقتصاد ندارند.




سردار نقدی با بیان اینکه مشکل کارخانجات و واحدهای تولید در کشور کمبود نقدینگی نیست بلکه نقدینگی زیادی در کشور به سمت دلالی و سرمایه گذاری در ارز و ملک سوق داده شده، افزود: در اقتصاد عاریتی بدون در نظر گرفتن اولویت ها، در بخش هایی سرمایه گذاری می شود که به صرفه و سود آور نیست و سرمایه جایی می رود که بیشترین سود را تحصیل کند.




وی در این خصوص صنعت تولید ماکارونی را مثال زد و ادامه داد: در کشور ما که بخش عمده ای از نیاز به غلات از خارج وارد می شود، مرتباً مجوز احداث کارخانجات تولید ماکارونی صادر می شود و این کارخانه ها باید با نگاه به واردات گندم این محصول را فرآوری و در نهایت با توجه به اشباع بودن بازار ایران آن را صادر کنند. آیا واقعاً این به صرفه و سودآور است؟




رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به منابع عظیم نفت خام در کشور تأکید کرد: اولویت این است که به جای خام فروشی محصول ارزشمند نفت خام آن را به محصول تبدیل و به آن ارزش افزوده بدهیم. یکی از نیازهایی که تقریباً صد در صد آن وارد می شود بَنِر است. با اینکه همه شرایط برای تولید این محصول پر مصرف در کشور ما مهیاست اما همچنان نفت را با ارزش خیلی کم صادر و محصول فرآوری شده آن را به صورت بنر، به چند ده یا چند صد برابر قیمت آن وارد می کنیم.




وی معیوب بودن نظام مالیاتی کشور را از ضعف های بزرگ مدیریت اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: گاهی برای تولید یک محصول از یک ماده اولیه، تولید کننده مجبور است در چندین مرحله مالیات های مختلفی بپردازد که این روند، موانع مهم و بزرگی را بر سر راه تولید کننده قرار می دهد.




سردار نقدی ادامه داد: امروز به دلیل ضعف قوانین مالیاتی و معیوب بودن آن دلال بیشترین سود و کمترین مالیات را پرداخت می کند آنچنان که برخی ایران را بهشت دلالان و مالیات گریزان لقب داده اند و این خلاف سیاست ها و اصول اقتصاد مقاومتی در حمایت از تولید کننده است.




جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج بر ضرورت تشکیل قرارگاه عملیاتی اقتصاد مقاومتی در کشور تأکید کرد و گفت: در بازدید از یک شرکت لبنیاتی به بنده گفتند دیروز به دلیل بدهی، برق کارخانه را قطع کردند و 20 تن شیر فاسد شد. این چه مدیریتی است که باید یک تولید کننده چنین تاوانی را بدهد؛ باید قرارگاه اقتصاد مقاومتی تشکیل شود و در مواردی از این دست با اعمال مدیریت صحیح از تکرار آن جلوگیری کند.




وی به موضوع عرضه و تقاضا و رابطه آن به نگرش اقتصاد عاریتی اشاره کرد و گفت: در اقتصاد غربی یک چیزی گفتند و خودشان هم به آن عمل نکردند، حالا در کشور ما می گویند نظارت بر بازار نداریم، قانون عرضه و تقاضا در بازار کار خود را انجام می دهد.  




سردار نقدی با اشاره به دخالت 825 میلیارد دلاری دولت آمریکا در اقتصاد این کشور خاطر نشان کرد: در هیچ کشوری که به دنبال رشد اقتصادی است بازار به حال خود رها نشده و دولت ها نظارت های دقیق و سخت گیرانه ای را اعمال می کنند؛ در آمریکا که مدعی اقتصاد آزاد است، دولت اوباما با تزریق 825 میلیارد دلار به بازار برای خروج از رکود، در روند اقتصاد و بازار دخالت کرد. البته این پول را به بانک ها تزریق کرد و مردم در اعتراض به اینکه چرا آن را به مردم واگذار نکرد، جنبش 99 درصدی راه انداختند.




وی در پایان گفت: با همت ملت ایران اگر مدیریت اقتصادی اصلاح شود مشکلات کشور ان شاء الله حل خواهد شد و ملت ما در این مسیر هیچ نیازی به کمک غرب ندارد.


انتهای پیام/



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

تأمین امنیت با جیره غذایی و بنزین شخصی!/وقتی بسیج امنیت را بدون گردان زرهی تأمین می‌کند





۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن