تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مهدى مردى است از ما، از نسل فاطمه.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816847297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بسته‌هاي سوغات شيراز ارائه مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۱۹ق.ظ)
تا يک سال ديگر؛ بسته‌هاي سوغات شيراز ارائه مي‌شود موج - معاون صنايع دستي کشور افزود: سوغات زيارتي براي شهرهاي قم و شيراز متناسب و به صورت خاص و ويژه در حال طراحي و آماده سازي است.
به گزارش خبرگزاري موج،بهمن نامورمطلق معاون صنايع دستي در حاشيه آئين گشايش نخستين نمايشگاه فارس در يک نگاه در جمع خبرنگاران گفت: ستاد سوغات زيارتي در مشهد مقدس تشکيل شده است که طي آن از تمامي استان‌ها درخواست کرديم بسته‌هاي سوغات زيارتي و گردشگري تعريف کرده و براي اين ستاد ارسال کند.
به گفته وي 500 بسته آماده و در مرحله اول به بازار زيارتي مشهد مقدس تزريق شد.
معاون صنايع دستي کشور با بيان اينکه با اين اقدام بازار از دسته رفته سوغات زيارتي را بدست خواهيم آورد افزود: سوغات زيارتي براي شهرهاي قم و شيراز متناسب و به صورت خاص و ويژه در حال طراحي و آماده سازي است.
وي با مثبت ارزيابي کردن برگزاري نمايشگاه فارس در يک نگاه گفت: اصولاً برپايي نمايشگاه‌هاي از اين دست ظرفيت‌هاي نهفته در اقصي نقاط استان را به نمايش مي‌گذارد و براي گردشگران داخلي و خارجي جالب و ديدني است.
نامورمطلق افزود: انتظار داريم در چنين نمايشگاه‌هايي شهرستان‌هاي مختلف استان کارهاي اصيل تري در معرض ديد عموم قرار دهند و محصولات ارائه شده به سمت معرفي نشانه‌هاي جغرافيايي – بومي و منطقه اي هر شهرستان برود.
وي گفت فارس مهم‌ترين خاستگاه تنوع و تعدد آثار طبيعي – تاريخي و صنايع دستي است اما در نمايشگاه‌هاي مرتبطت با حوزه صنايع دستي از اين تنوع کاسته شده است و يک همگرايي شديد شاهديم.
معاون صنايع دستي کشور با اشاره به تنوع محصولات و توليدات دست ساز هنرمندان استان فارس افزود: مي‌طلبد در هر شهرستان از استان فارس بازارچه‌هاي دائمي صنايع دستي راه اندازي شود.
وي در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه در حال حاضر 350 هزار هنرمند صنايع دستي شناسايي شده‌اند افزود: 70 هزار نفر از اين هنرمندان بيمه هستند و 35 هزار نفر نيز در انتظار بيمه به سر مي‌برند.
نامورمطلق اضافه کرد: هم اکنون نياز به ساختارهاي بزرگ براي کارهاي بزرگ هستيم و ساختارهاي قديمي براي نيازهاي جديد کافي نيست به طوري که بسياري از طرح‌هاي ما در زمينه صنايع دستي ناکام ماند ه است.
به گفته وي، اقتصاد مقاومتي نياز به ساختار مقاومتي دارد و اقتصاد خلاق به ساختار خلاق و ايده‌هاي خوب در ساختارهاي معيوب از بين مي‌رود.
طي اين مراسم هادي پژوهش جهرمي معاون سياسي و امنيتي استان فارس نيز با بيان اينکه نمايشگاه فارس در يک نگاه معرف توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي استان است افزود: در حال حاضر که استان فارس با کمبود آب و خشک سالي مواجه است و مهاجرت از روستاها و شهرها به کلان‌شهرها صورت مي‌گيرد بهترين گزينه براي رونق اقتصادي توسعه صنايع دستي است.
وي بر لزوم احياي هنرهاي سنتي و صنايع دستي استان تاکيد کرد و گفت: فارس خاستگاه صنايع دستي است و معتقديم بايد اين هنرهاي بومي در استان احياء و رونق بگيرد.
پژوهش جهرمي افزود: به طور حتم در بين عشاير و شهرهاي کوچک صنايع دستي متروک و منسوخ شده اي وجود دارد که بهاييد هرچه سريع‌تر شناسايي و احياء شوند.
بنابراين گزارش نخستين نمايشگاه فارس در يک نگاه روز گذشته در ارگ کريم خاني گشايش يافت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن