تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين شما كسى است كه براى زنان خود بهتر باشد و من بهترين شما براى زن خود هستم....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814709235




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توقف شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های بنزینی از شهریور سال 95


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: معاون سازمان حفاظت محیط زیست به پانا خبر داد؛ توقف شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های بنزینی از شهریور سال 95 خبرگزاری پانا: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست از ممنوعیت تولید موتورسیکلت های کاربراتوری از شهریور سال 95 خبر داد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ شهريور ساعت 08:15

خبرگزاری پانا+

سعید متصدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به سیاست های سازمان محیط زیست در راستای توسعه موتورسیکلت های برقی اظهار داشت: در واقع ما همان سیاست ها و راهکارهای اجرایی دولت که همان خروج موتورسیکلت های بنزینی و جایگزینی آن با موتورهای برقی است و در سال 93 تصویب شد را دنبال می کنیم.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: بسته حمایتی نیز از سوی وزارت صنایع با مشارکت دستگاه های اجرایی تهیه شده و به تصویب دولت رسیده که در پی آن بتوانیم فرایند عرضه موتورسیکلت های برقی را انجام دهیم. در عین حال وارداتی هم در زمینه موتورسیکلت های برقی داشته ایم و تلاش می کنیم که درصدی از خطوط تولید موتورسیکلت بر اساس برنامه زمان بندی پنجم توسعه به موتورسیکلت برقی تبدیل شود.
وی با بیان اینکه موتورسیکلت های بنزینی اثر زیادی در تولید آلودگی هوا دارند، گفت: در واقع هر موتورسیکلت بنزینی معادل چهار تا پنج خودروی سواری تولید آلودگی می کند، بنابراین با توجه به اهمیت موضوع با وزارت صنایع توافقی انجام داده ایم تا از شهریور سال 95 تولید موتورسیکلت کاربراتوری در ایران را ممنوع کنیم و موتورسیکلت هایی که تولید می شود انژکتوری و برقی خواهد بود.
تولید موتورسیکلت با استاندارد یورو3
متصدی در ادامه خاطرنشان کرد: قطعا تولید موتورسیکلت های برقی کمک شایان توجهی به کاهش میزان آلودگی ناشی از موتورسیکلت ها می کند ضمن اینکه با ارتقای تکنولوژی ساخت موتورسیکلت در داخل کشور مصرف سوخت نیز پایین می آید و موتورسیکلت هایی که تولید می شود مطابق با استانداردهای روز دنیا که استاندارد یورو 3 با سیستم انژکتور است تولید خواهد شد.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست افزود: بر اساس مصوبه دولت، هم اکنون موتورسیکلت هایی که در کشور تولید می شود موتورسیکلت های یورو 3 با کاتالیست هستند که کمک بسیار زیادی در کاهش میزان آلودگی و مصرف سوخت داشته اما افق ما شهریور سال 95 و موتورسیکلت های انژکتوری است و از این تاریخ موتورسیکلت های کاربراتوری شماره گذاری نخواهد شد.
وی در پایان یادآور شد: همچنین برای تسهیل در ورود موتورسیکلت های برقی سود بازرگانی قطعات، خودروها و موتورسیکلت های برقی صفر شده است.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن