تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804282984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعادل قیمت قارچ در شش ماهه دوم سال/ مزیت‌های راه‌اندازی صندوق تضمینی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تعادل قیمت قارچ در شش ماهه دوم سال/ مزیت‌های راه‌اندازی صندوق تضمینی
رئیس هیئت مدیره تولید کنندگان قارچ گفت: در واقع با خنک شدن هوا و خرید کامپوست از سوی تولید کنندگان همواره پیش بینی شده که قیمت قارچ در اواخر این ماه و ماه آینده به تعادل برسد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کشور‌های گوناگون جهان  طی سا‌ل‌های گذشته  در فرهنگ  مصرف غذایی خود از فواید ارزشمند قارچ برخوردار بودند  و در حال حاضر، اکثر کشورهای دنيا آن را به عنوان محصولی کشاورزی قلمداد می کنند و حتی  به منظور توسعه هرچه بيشتر توليد و مصرف این محصول برنامه‌هاي کوتاه‌مدت و بلندمدت اجرا می کنند به گونه ای که سالانه هزينه‌های بسياری را به تحقيقات مربوط به آن اختصاص مي‌دهند.


در واقع بهترین زمان برای پرورش قارچ در دو ماهه اول سال است که  این محصول متاسفانه به سبب افزایش عرضه و کاهش تقاضا افت قیمت  شدیدی را در ابتدای سال  تجربه کرده به گونه ای که در این مدت قیمت قارچ  بین 3هزارو 500 الی 4 هزار تومان بوده است .


همچنین با گرم شدن هوا بسیاری از تولید کنندگان از چرخه تولید  به سبب  عدم تعادل قیمت تمام شده و فروش  متحمل ضرر وزیان فراوانی شدند به گونه ای که بسیاری از واحدهای تولیدی توان خرید کامپوست وعرضه قارچ را نداشتند که در نهایت این مسئله افزایش قیمت قارچ را به دنبال داشته است .


البته با خنک شدن هوا تولید کنندگان شروع به خرید کامپوست و پر کردن سالن های خود می کنند وازسویی پیش بینی شده که اواخر این ماه و ماه آینده قیمت قارچ به حدود 7 هزار تومان که متعادل است برسد زیرا در این شرایط با توجه به ریسک شدید تولید 20 درصد سود عاید تولید کننده خواهد شد.


یر این اساس؛ وزارت جهاد کشاورزی با انجمن تولید کنندگان قارچ برای وضعیت ثبات قیمت هاصندوق تضمینی قیمت قارچ را افتتاح خواهند کرد که در صورت مازاد تولید وهدایت آن به سمت صنایع تبدیلی از افزایش قیمت که به زیان مصرف کننده است جلوگیری خواهد شد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ عمده ترین صادرات قارچ ایران به عراق است به گونه ای که سالانه 10 هزار تن صادرات به این کشور صورت می گیرد اما به خاطر دیدگاه خاص مردم عراق که درتابستان از مصرف قارچ امتناع می کنند صادرات  این محصول افت کاهشی را به خود اختصاص داده  که امیدوارم با خنک شدن هوا و ماهیانه حداقل 5 هزار تن صادرات به عراق  و 3 هزار تن به کشورهای دیگرشاهد نوسانات قیمت در بازار نباشیم.


براساس این گزارش؛ طبق آمار وزارت جهاد تولید قارچ  کشوردر سال گذشته  105 هزار تن بوده، که از سویی پیش بینی تولید قارچ در سال جاری به سبب افزایش تولید وعرضه قارچ در شش ماه دوم سال 120 هزارتن خواهد بود.


در این راستا محمد حسن افشار رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کننده قارچ در ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص اظهار داشت: بسیاری از واحد های تولیدی مجهز به سیستم سرمایش نیستندودر حالیکه تابستان سال جاری گرمای ناگهانی و خشکی هوا موجب شد که بسیاری از تولیدکنندگان در سالن های تولید خود دچار مشکل شوند که از طرفی با کاهش  عرضه قارچ در تابستان قیمت ها به شدت افزایش پیدا کرد.


وی افزود: در واقع با خنک شدن هوا، تولیدکنندگان شروع به خرید کامپوست و پرکردن سالن های خود می کنند و همواره این امر طبیعی است که با افزایش تولید قیمت قارچ متعادل شود.


افشار در ادامه بیان کرد: بیشترین صادرات قارچ کشور به عراق است به گونه ای که سالانه حدود 10 هزارتن صادرات به این کشور صورت می گیرد وچنانچه در سه ماه اول سال 10 هزار تن صادرات به عراق و کمتر از 2 هزارتن به کشورهای حوزه خلیج فارس، ایران وافغانستان داشتیم.


وی گفت: در حال حاضر قیمت صادرات قارچ در سطح جهان حدود 2.5 دلار است که با توجه به شرایط تورمی و قیمت تمام شده قارچ سودی نصیب صادر کننده نخواهد شد اما از سویی صادر کننده ترجیح می دهد که برای حفظ بازارهای جهانی  صادرات را انجام دهد.


رئیس هیئت مدیره تولیدکنندگان قارچ خاطر نشان کرد: در واقع  در شش ماه دوم سال پیش بینی شده که حداقل ماهیانه 5 هزار تن صادرات به عراق و 3 هزار تن به کشورهای دیگر داشته باشیم. 


افشار در ادامه اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با مشارکت تولیدکنندگان عضو انجمن برای وضعیت ثبات قیمت قارچ صندوق تضمینی قیمت قارچ را افتتاح خواهند کرد تادر صورت مازاد تولید و هدایت آن به سمت صنایع تبدیلی از افزایش بی رویه قیمت در بازار جلوگیری شود که از طرفی متاسفانه به سبب مشکلات اعتباری دولت وزارت جهاد کشاورزی تا کنون سهم 49 درصدی خود را برای ایجاد صندوق اختصاص نداده است.


وی تصریح کرد: براساس آمار مرکز ایران در اواخر سال 92، از1067 واحد مرکز تولید قارچ در ایران تنها 470 واحد فعال و بقیه واحدها تعطیل بوده واز طرفی طبق آمار وزارت جهاد حدود 340 واحد در ایران مشغول فعالیت هستند که در واقع این اختلاف آمار برای واحدهای فاقد مجوز است درحالیکه براساس اطلاعات حاصله انجمن تولیدکنندگان تعداد واحد های مرکزتولید قارچ بیش از این است .


رئیس هیئت مدیره تولید کنندگان قارچ تاکید کرد: در گذشته 60 درصد کل تولید قارچ ایران مربوط به استان تهران بوده که در حال حاضر ریزش جمعیت استان تهران به شهرستان های اطراف  وسرمایه گذاری در استان های دیگر موجب تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی قارچ در تهران شد که در پیاین مسئله دیکر تهران قطب تولید قارچ نیست. 


براساس این گزارش؛در فروردین و اردیبهشت  ماه سال جاری تولیدکنندگان به سبب افزایش عرضه و کاهش تقاضا،افت قیمت شدیدی را در این مدت تجربه کردند که امیدوارم با خنک شدن هوا و افزایش  صادرات به عراق قیمت قارچ به تعادل برسد واز طرفی افتتاح صندوق تضمینی قارچ در جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها در بازار تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.




انتهای پیام/ 



اشتراک گذاری




مطالب مرتبط

افزایش ناگهانی قیمت قارچ در شهریور
تاثیر لغو تحریم در افزایش صادرات قارچ
افتتاح صندوق تضمینی قیمت قارچ را ثابت می‌کند
برداشت 20 در صد قارچ تولیدی کشور در اصفهان
ورشکستگی نتیجه نداشتن تخصص در تولید قارچ
نیمی از قارچ کشور در تهران تولید می‌شود/ تولید سالانه 30 هزار تن قارچ مازاد
حکایت برندهایی که قاچاقی به کشور وارد می‌شوند/ فعالیت غیررسمی 60 برند





۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن