تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805379564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمایندگان مجلس درباره ابوترابی چه گفتند؟


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
محمد حسن ابوترابی‌فرد نمایندگان مجلس درباره ابوترابی چه گفتند؟

در پی انتقادات شدید در روزهای اخیر؛
نمایندگان مجلس درباره ابوترابی چه گفتند؟
در روزهای اخیر و بعد از انتقادات حجت الاسلام ابوترابی فرد به تیم سابق مذاکره کننده هسته ای ، رسانه های یک جریان خاص سیاسی به حمله و تخریب وی پرداختند که این رویه مورد نقد اعضای کمیسیون برجام قرار گرفت



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، حجت اسلام محمدحسن ابوترابی نایب رییس مجلس و یکی از اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام است. در روزهای اخیر و بعد از انتقادات حجت الاسلام ابوترابی فرد به تیم سابق مذاکره کننده هسته ای ، رسانه های یک جریان خاص سیاسی به حمله و تخریب وی پرداختند.   در همین راستا خبرگزاری خانه ملت به سراغ تعدادی از نمایندگان مجلس که عضو کمیسیون برجام نیز هستند، رفته و درباره ابوترابی فرد از آنان نظرخواهی کرده است. نتیجه این مصاحبه ها به شرح زیر است:     نایب رییس مجلس مورد اعتماد و احترام نمایندگان و جریان اصولگرایی است / ابوترابی فرد برای مچ گیری انتقاد نمی کند   حجت الاسلام وحید احمدی نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام، با بیان اینکه اظهار نظرهای ابوترابی فرد در زمینه بررسی برجام با هدف مچ گیری مطرح نمی شد و نایب رییس مجلس مورد اعتماد و احترام نمایندگان و جریان اصولگرایی است، اظهار داشت:  در جلسات بررسی برجام نایب رئیس مجلس مسائلی را مطرح کردند این باور را دارند که موضوع هسته ای از تصمیمات حساس نظام است به این جهت ایشان برای شفاف شدن ابعاد مختلف برجام سوالات متعددی از تمام مدعوین داشتند.  

  نماینده مردم هریس و کنگاور در مجلس نهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید در زمینه بررسی برجام تمام روند مذاکرات در دوره های مختلف مدنظر قرار می گرفت، ادامه داد: ابوترابی فرد مانند سایر اعضای کمیسیون بر این باور هستند که باید مذاکرات را در همه دوره ها و زمان ها مورد بررسی و بحث و مقایسه قرار داد.   عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مباحث هسته ای در کمیسیون برجام بسیار جدی است، گفت: حساسیت موضوع دلیلی بود که ابوترابی فرد نه برای مچ گیری بلکه برای تبین و تصمیم گیری دقیق تر و روشن تری باشد، سوالات جدی از همه مدعوین کمیسیون داشتند.   وی تاکید کرد: اینکه تصور شود، نایب رئیس مجلس نسبت به بخشی از مدعوین و جریانات دیدگاه خاصی مطرح کردند درست نیست. ما دیدیم که در مباحث  مختلف، ابوترابی فرد، از فکر ها و افراد مختلف سوالاتی جدی مطرح کردند، بحث ها و نقدهای ایشان جدی بود.   احمدی  اظهار داشت: اعتقاد دارم که  این بحث های و نقد های جدی لازم بود و باید مدعوین برای شفاف شدن موضوع به سوالات مطرح شده با دقت کامل پاسخ می دادند. این تعابیر غلط است که گفته شود ایشان از گروه و جریانی سوال خاصی پرسیده است.   این نماینده بر این باور است که مبحث برجام و آثاری که برجام بر کشور دارد، مبحث بسیار مهم است و جا دارد که این موضوع مهم به طور دقیق مورد بحث و بررسی  همه جریانات فکر که اعتقاد به منافع حدکثری برای کشور دارند، قرار گیرد.   نایب رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون برای بررسی دقیق و بیانات تمام انتقادات و نظرات تشکیل شد، تاکید کرد: مقام معظم رهبری در خطبه عید فطر تاکید داشتند که تمام مجاری رسیدگی کننده به برنامه هسته ای کشور،  با دقت بررسی‌ها را انجام دهد،  همه فکر ها و نگاه ها به طور دقیق مطرح شود تا زاویه ناپیدایی نداشته باشیم.     مشی ابوترابی فرد منصفانه و همه جانبه گرایانه است   همچنین علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طرح انتقاد از وظایف نمایندگی است، تاکید کرد: انتقادات و طرح سوالات ابوترابی فرد از مدعوین کمیسیون ویژه بررسی برجام خارج از وظیفه نمایندگی نیست.  

  نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشی ابوترابی فرد همه جانبه گرایانه است اظهار داشت: نایب رئیس مجلس مثل همیشه با مشی منصفانه همه جانبه گرایانه در کمیسیون برجام اظهار نظر کردند و طبیعی است که توجه به ضرورت کالبد شکافی بحث برجام با صراحت سوالات خود را در چارچوب وظایف نمایندگی مطرح کنند.   رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسانی که خارج  از مجلس، بدون شناخت وظایف نمایندگی، نسبت به شفاف سازی ابوترابی فرد اعتراض می کنند، به دلیل عدم آگاهی از وظایف نمایندگی است بنابراین نقد آنها به رویه ایشان، وارد نیست.     ابوترابی فرد فارغ از دیدگاه های سیاسی عمل می کند   عباسعلی منصوری آرانی ، نیز با اشاره به رویکردهای اتخاذ شده از سوی ابوترابی فرد در جلسات کمیسیون ویژه بررسی برجام، تاکید کرد: همان انتظاری که از آقای ابوترابی داشتیم رفتاری از ایشان در کمیسیون برجام دیدیم. ایشان خالصانه و مخلصانه خارج از جناح سیاسی دیدگاهش را به صراحت بیان  کرد.  

  نماینده مردم کاشان در مجلس نهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه، مجلس انتظار رفتاری خالصانه  را از ابوترابی دارد، ادامه داد: ایشان منافع ملی را مورد توجه قرار می دهند، برای ابوترابی فرد مهم این است که دستاوردهای خون شهدا، جانبازان آزادان حفظ شود.   وی اظهار داشت: بنابراین ایشان فارغ از اینکه چه شخصیتی به مجلس و کمیسیون آمده است، با توجه به حفظ حرمت و صیانت از دست اوردهای نظام، نسبت به شفاف سازی اقدام کرد.     پاسخ مثبت ابوترابی فرد به خواست مردم/نایب رییس مجلس منافع ملی را در نظر گرفت   عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در تمام جلسات کمیسیون برجام ایشان تلاش داشت با طرح موضوعاتی مهم، درراستای مشخص شدن ابعاد مختلف برجام گام بردارند و این طبیعی است که جناح های مختلف سیاسی که انتظار دارند نظام بر اساس شاخص های آنها حرکت  کنند از برخی سوالات و صحبت های ابوترابی ناراضی باشند.   منصوری آرانی با تاکید بر اینکه ابوترابی فرد دیدگاه و نظر خود را دارند و مطالبی به حق عنوان می کند، افزود: اگر عده ای شایعه  رفتار انتخاباتی ابوترابی فرد را مطرح می کنند نشان می دهد ایشان توانسته است بر اساس انتظار و خواست مردم حرکت کند.   این نماینده اعتقاد دارد که رفتار ابوترابی فرد در کمیسیون ویژه بررسی برجام نشان داده که او توانسته است انتظار خاص، عموم مردم کشور را بر آورده کند که شایعه رفتار انتخاباتی نسبت به ایشان مطرح می شود.   عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام در مجلس با تاکید بر اینکه گروه منتقد باید خود را با مردم و انتظارات مردم هماهنگ کنند، گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکید داشت که مردم از مسئولین جلو تر هستند، مردم درست تصمیم می گیرند و فارغ از برخورد سیاسی مسئولان را برآورد می کنند، بنابراین اگر شایعه رفتار انتخاباتی وجود دارد یعنی به خواست مردم از سوی ابوترابی فرد پاسخ مثبت داده شده است.     چرا در دوره 6 ساله قبلی چرا حتی یک بار هم گزارشی به مجلس ارائه نشد؟   منصور حقیقت‌پور نیز  اظهار داشت: اگر قرار است که دانستن حق همه باشد بسیاری از افراد نقد دارند و به دنبال بیان سخنان خود هستند، که باید عنوان کنند و کسی هم نباید مانع از سوالات شود.   وی به اتهاماتی که توسط یکی از سایت‌ها به سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در جلسه کمیسیون برجام با اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای سابق بیان شده است، اشاره کرد و گفت: حجت الاسلام ابوترابی فرد انسانی شریف و مورد وثوق قاطبه نمایندگان ملت است و بهتر است این سایت اسامی طلابی را که مدعی است به ایشان معترض هستند را منتشر کند تا متوجه بشویم که این افراد چه کسانی هستند.  

  نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: آقای ابوترابی‌فرد در کمیسیون برجام با بیان سوالی از تیم سابق مذاکره کننده هسته‌ای پرسیدند که در دوره 6 ساله قبلی چرا حتی یک بار هم گزارشی به مجلس شورای اسلامی ارائه نشد؟   نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چطور می‌شود این سایت که این مطالب را منتشر کرده بی احترامی‌های بسیاری از میهمانان کمیسیون برجام را منتشر می‌کند، ولی ‌مطلبی در خصوص آن بی ادبی‌ها را مطرح نمی‌کند که چرا این توهین‌ها بیان می‌شود، ‌خاطرنشان کرد: وقتی نایب رئیس مجلس سوالی را مطرح می‌کند نباید به قدری عرصه را بر او تنگ کنند که دیگر کسی جرات سوال پرسیدن را نداشته باشد.   حقیقت‌پور با بیان اینکه دوره دیکتاتوری دیگر گذشته است و ما نباید تا این حد خفقان ایجاد کنیم که هیچ کس حق سوال کردن نداشته باشد، اظهار داشت: باید اسامی این طلاب منتشر شود و مشخص کنند که در کدام حوزه در حال تحصیل هستند چون بسیاری از مردم سوال دارند و مردم از این طلاب سوال خود را می‌پرسند، نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوالات خود را در فضایی آرام می‌پرسند و جواب را نیز دریافت می‌کنند.   وی با بیان اینکه من هم در آن جلسه سوال داشتم ولی قانع نشدم، آیا باید اهانت بشود؟ چون من سوال پرسیده‌ام آیا باید با من برخورد شود که چرا سوال کرده‌ام؟ گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد جزو گروه 5 نفره‌ای هستند که در کمیسیون برجام مرضی‌الطرفین هستند.‌ امیدوارم، همه حب و بغض‌ها را کنار بگذارند و با رفتاری حرفه‌ای،‌ بررسی حرفه‌ای را انجام دهند.     کوثری: برداشت اعضای کمیسیون برجام نسبت به مسائل مختلف است   اسماعیل کوثری در واکنش به هجمه‌های رسانه‌ای اخیر به حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس و عضو کمیسیون ویژه بررسی برجام، گفت: تاکنون نشست‌های این کمیسیون با حضور مسئولان مختلف در حوزه هسته‌ای به‌ویژه تیم مذاکره‌کننده قبلی و فعلی هسته‌ای برگزار شده و در این جلسات شاید مباحثی مطرح شده باشد، که قطعا این موضوعات و مسائل امری معمول است.  

  نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بخشی از این واکنش‌ها به این علت است که نشست‌های کمیسیون ویژه برجام از سوی صدا وسیما به طور کامل پخش شده، این در حالی است که در جلسات این کمیسیون هر یک از اعضا و نمایندگان حاضر نظرات خود را درباره موضوعات مختلف مطرح می‌کنند.   وی ادامه داد: حال اینکه از بیرون برخی‌ها، نمایندگان را با القابی مانند جناحی، سیاسی کاری یا فراجناحی بودن مطرح می‌کنند، این اظهارات نظرات شخصی افراد است.   کوثری با بیان اینکه رویکرد کمیسیون ویژه برجام همواره فراجناحی بوده است، تصریح کرد: هدف اصلی این کمیسیون نقد و بررسی جدی متن برجام بوده و طرح مسائلی درباره این حوزه طبیعی است، زیرا برجام یک موضوع ملی بوده و همه نمایندگان نسبت به مسائل مختلف آن احساس مسئولیت کرده و اظهار نظر می کنند.   وی ادامه داد: در شرایط کنونی شاهد هستیم که حتی مسائلی نسبت به برخی از اعضای کمیسیون برجام از جمله علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون و همچنین حجت الاسلام ابوترابی فرد مطرح می‌شود، حال اگر قرار باشد که به این موضوعات مدام گوش دهند، که نمی‌شود کاری را ادامه داد.   کوثری ادامه داد: مباحث برجام در کمیسیون ویژه به صورت جدی پیگیری می‌شود و برداشت اعضای کمیسیون نسبت به مسائل مختلف است و صحبت‌های اعضا در جهت انجام وظیفه است.   121  



۲۹/۰۶/۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن