تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):گريه مؤمن از (درون) دل اوست و گريه منافق از (ظاهر و) سرش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804349633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرانسه به دنبال فتح بازار ایران / مذاکرات غول های هواپیمایی و خودروسازی فرانسه در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: فرانسه به دنبال فتح بازار ایران / مذاکرات غول های هواپیمایی و خودروسازی فرانسه در تهران
پس از توافق ایران و غرب رفت‌و‌آمد هیات‌های تجاری به ایران افزایش یافته و مذاکرات اقتصادی با جدیت پیگیری می‌شود. یکی از مهم‌ترین صحبت‌هایی که میان مقامات ایرانی و طرف فرانسوی دنبال می‌شود بازگشت دوباره پژو به ایران است.
به گزارش نامه نیوز، شرکت خودروساز پژو پس از ۱۴ سال زیاندهی و در حالی که طی 23 سال حضورش در ایران راه را برای خودکفایی در تولید قطعات و محصولاتش در ایران بست و با خروج یک شبه کارشناسانش از ایران، زیان حداقل 800 میلیون یورویی و به عبارتی 2/3 تریلیون تومانی را نصیب کشورمان کرد، اکنون به یکی از محورهای مذاکرات مقامات ایرانی و فرانسوی تبدیل شده است.


در حالی که یک مقام تجاری فرانسه از سفر مسوولان ۱۵۰ شرکت فرانسوی به تهران خبر داده و اعلام کرده است: ما با روحیه فتح دوباره به مفهوم دقیق کلمه به آنجا می‌رویم به نظر می‌رسد قصد فرانسوی‌ها برای فتح کامل بازار خودروی ایران بسیار جدی باشد. همچنین طی هفته‌های جاری دو هیات بزرگ اقتصادی فرانسوی به ایران سفر می‌کنند که این موضوع دور جدید مذاکرات فرانسوی‌ها با خودروسازان ایران را تقویت می‌کند.
خطر امتیازگیری فرانسوی‌ها

از طرف دیگر با توجه نیاز شدید ناوگان هوایی کشور به تجهیز و نوسازی و در حالی که کشور فرانسه صاحب یکی از قدرتمند‌ترین شرکت‌های هواپیماسازی دنیا است به نظر می‌رسد این کشور قصد دارد از این نیاز این در سایر مبادلات خود به عنوان اهرم فشار استفاده کند.

براساس این گزارش، اکنون که شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه تمایل خود را برای از سرگیری همکاری‌ها با ایرلان‌های ایرانی اعلام کرده است ممکن است نیاز کشور به خرید هواپیماهایی جدید قدرت چانه‌زنی رایزنان ایرانی را در مقابل ورود پژو پایین آورده باشد به‌خصوص در شرایطی که صنعت تولید هواپیما در دنیا تقریبا انحصاری بوده و ایران قدرت مانور چندانی در این زمینه ندارد.

در شرایطی که پیش از این خودروساز فرانسوی همه توافقات دوجانبه را به طور کامل و به صورت یکجانبه لغو کرد به‌گونه‌ای که صنعت خودروی کشور در ماه‌های ابتدایی تحریم با مشکل جدی تامین قطعه مواجه شد و حتی تولید برخی از مدل‌ها نظیر 206 و 207 تا مدتی به طور کامل متوقف شد مدیران خودروساز داخلی طرف قرارداد با پژو با سخنانی دو پهلو از بازگشت پژو به ایران خبر داده و گفته‌اند: کار با پژو تمام شده و قرارداد مشارکت با این خودروساز فرانسوی آماده امضا است.

خبری از سند نهایی نیست
صنعت خودروسازی کشور که در همکاری‌های گذشته خود با فرانسوی‌ها آسیب‌های جدی را متحمل شده بود برآن شد تا علاوه بر دریافت زیان‌های وارده شرکت‌های رنو و پژو برصنعت خودروسازی؛ دور جدید همکاری‌ها خود را با سیاست‌گذاری‌های مناسبی با فرانسوی‌ها آغاز کند. در حال حاضر از آغاز مذاکرات جدی خودروسازان با فرانسوی‌ها چندین ماه می‌گذرد اما هنوز خبری از دریافت زیان و تنظیم یک قرارداد نهایی نیست و همچنان دو طرف در حال مذاکره هستند.

این امر درحالی است که براساس اخبار در دوشنبه هفته جاری (21 سپتامبر) یک هیات بزرگ اقتصادی فرانسوی متشکل از 130 شرکت به همراه دو وزیر تجارت و کشاورزی به ایران سفر خواهند کرد که حضور دو شرکت توتال و پژو گمانه‌زنی انعقاد قرار داد نهایی میان فرانسوی‌ها و خودروسازان را تقویت می‌کند. علاوه بر این 10 روز بعد از سفر این هیات اقتصادی قراراست هیاتی از قطعه سازان و خودروسازان فرانسوی هم به ایران سفر کنند. این امرنشان می‌دهد که فرانسوی‌ها خیزجدی برای حضور پررنگ خود در بازار ایران و به ویژه صنعت خودروسازی کشور برداشته‌اند.

در حال حاضر پژو که روزگاری یکی از اصلی‌ترین خودروسازان اروپایی بود و در شرایط کنونی جایگاه چشمگیری را در میان خودروسازان برتر جهان ندارد. از طرف دیگر هیات‌های دیگری از کشور‌های مختلف نظیر اتریشی‌ها، ایتالیایی‌ها و آلمانی‌ها پیش از فرانسوی‌ها راهی تهران شده‌اند و همکاری با خودروسازان آمریکایی هم دور از دسترس به نظر نمی‌رسد. همه این مسایل با در نظر گرفتن این نکته که پژو قبلا عدم پایبندی خود به تعهدات و قراردادهای دوجانبه را نشان داده یادآور ضرب‌الامثلی است که تاکید می‌کند: «آزموده را آزمودن خطاست.»

با این حال دور جدید مذاکرات ایران و فرانسه بر سر خودروسازی در راه است. طی هفته‌های جاری دو هیات بزرگ اقتصادی از کشوری که یادآور تجربه‌های تلخ همکاری هستند به ایران سفر خواهند کرد.

دوباره دستمان را در پوست گردو نگذارند

این در حالی است که ایران گزینه‌های زیادی را پیش روی خود برای همکاری دارد. آلمانی‌ها به‌عنوان غول خودروسازی جهان در کنار آمریکایی‌ها می‌توانند به صنعت خودروی کشور جان بدهند. اینکه آزموده را دوباره آزمون کنیم خطایی است که نباید تکرار شود. فرانسوی‌ها در جریان تحریم‌ها خود را به خوبی نشان دادند و تضمینی نیست که با به هم خوردن شرایط باز دوباره دست صنعت خودروسازی ایران را در پوست گردو نگذارند.

از این رو باید هوشیار بود و عجله‌ای برای امتیازدهی به فرانسوی‌ها نداشته باشیم. بررسی گزینه‌های دیگر جهانی با تامل و دقت بیشتر می‌تواند به شکوفایی صنعت خودرو و کیفی‌سازی آن کمک کند.




منبع: تیک


۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن