تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس وصيت ميت را در كار حج بر عهده بگيرد، نبايد در آن كوتاهى كند، زيرا عقوبت آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803842721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سيستان و بلوچستان جوان‌ترين استان‌ کشور است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۵۷ق.ظ)
سيستان و بلوچستان جوان‌ترين استان‌ کشور است موج - رئيس اداره سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت: گيلان مسن‌ترين و سيستان و بلوچستان جوان‌ترين استان‌هاي کشور هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، پريسا طاهري در نشست خبري هفته سالمند افزود: 900 ميليون سالمند در دنيا داريم که اين آمار تا سال 2050 به 2 ميليارد نفر مي‌رسد.
وي با اشاره به اينکه سالمند شدن در سراسر دنيا رو به افزايش است، گفت: در سال 2000، 11 درصد کل ساکنان کره زمين سالمند بودند که تا سال 2050 به 22 درصد مي‌رسد.
طاهري با اشاره به اينکه تعداد سالمندان از کودکان زير چهار سال پيشي گرفته است افزود: در سال 2050 ميلادي سالمندان از کودکان زير 14 سال پيشي خواهند گرفت.
رئيس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: سازمان بهداشت جهاني اعلام کرده است که افزايش جمعيت سالمندان در کشورهاي فقير و در حال توسعه با سرعت چند برابري پيش مي‌رود، در صورتي که هم اکنون از جمعيت 900 ميليون سالمند دنيا، 60 درصد در کشورهاي در حال توسعه و کم درآمد هستند و تا سال 2050 اين آمار به 80 درصد خواهد رسيد.
طاهري افزود: در مديترانه شرقي در سال 2000، پنج و هشت دهم درصد جمعيت سالمند بوده‌اند که تا سال 2025، هشت و هفت دهم درصد و در سال 2050، 15 درصد خواهند شد.
رئيس اداره سالمندان وزارت بهداشت با بيان اينکه در ايران که از سال 1335 آمارگيري به صورت ده ساله انجام مي‌شده است و از سال 85، هر 5 سال آمار سالمندان گرفته شده است گفت: نتايج نشان داده شده است که در سال 1335، 6/2 درصد و به ترتيب ده سال بعد يعني سال 1345، 6/5 درصد، سال 1355 5/2 درصد، سال 1365 5/4 درصد، سال 1375 6/6 درصد و سال 1385 7/3 درصد و طبق آخرين آمار 1390، 8/2 درصد جمعيت ايران سالمند هستند.
طاهري افزود: براساس آمار سال 90 از 75 ميليون و 149 هزار ايراني، 6 ميليون و 159 هزار نفر سالمند هستند که از اين تعداد 4 و 17 صدم درصد خانم و 4 و دو صدم درصد آقا هستند که طبيعا اين آمار امسال تغيير کرده و افزايش يافته است.
رئيس اداره سالمندان وزارت بهداشت تاکيد کرد: افزايش جمعيت سالمندي کشور چالش نيست بلکه موفقيتي که حاصل تلاش سازمان‌هاي سلامت و افزايش بهداشت و جامعه است که افزايش اميد به زندگي و افزايش سن و ارتقاي سلامت و رفاه را داشته‌اند که افزايش جمعيت سالمندي را به دنبال داشته است.
وي گفت: اختلال شناختي پيش رونده يکي از مشکلاتي است که سالمندان با آن رو به رو خواهند شد که اگر زيرساخت‌ها و امکانات رفاهي و بهداشتي براي جمعيت سالمندي کشور در نظر گرفته نشود و يا کاستي در آن باشد تبديل به چالش مي‌شود؛ چراکه آلزايمر يکي از مراحل پيشرفته اختلال شناختي است که بنا بر اعلام سازمان بهداشت جهاني تا سال 2050، 131 ميليون سالمند به آن مبتلا مي‌شوند.
طاهري افزود:‌ در کشور ما 600 هزار نفر به اختلال شناختي پيش رونده مبتلا هستند به صورتي که هر 7 دقيقه يک نفر به آن مبتلا مي‌شود.
رئيس اداره سالمندان وزارت بهداشت با ابراز خوشحالي از اينکه دانشگاه زاهدان به عنوان اولين دانشگاه براي نسل سوم يعني سالمندان دوره‌هاي آموزشي برگزار کرده است، گفت: سالمندان در اين دانشگاه مي‌توانند دوره‌هاي مختلف آموزشي را طي کنند و مدرک تحصيلي بگيرند.
وي با بيان اينکه از 60 به بالا را سالمند مي گويند افزود: از نظر روان شناسي زماني که خاطره‌ها از اميدها قوي تر شوند، سالمندي آغاز شده است.
رئيس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت:‌ به ترتيب استان سيستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان جوان‌ترين استان‌هاي کشور هستند به صورتي که در استان سيستان و بلوچستان 4/75 درصد جمعيت سالمند هستند و در استان گيلان به‌عنوان مسن‌ترين استان 11/55 درصد جمعيت، سالمند برآورد شده است.
طاهري افزود: استان تهران نهمين استان مسن کشور است که 9/05 درصد سالمند دارد.
قبل از استان تهران استان‌هاي گيلان، مرکزي، مازندران، آذربايجان شرقي، خراسان جنوبي، همدان، اصفهان و سمنان به ترتيب استان‌هاي مسن کشور هستند و بعد از تهران استان زنجان، اردبيل و کرمانشاه در مقام‌هاي دهم و يازدهم و دوازدهم استان‌هاي مسن جاي دارند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن