تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820905289




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نفوذ سياسي دشمن، چرا و چگونه


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: نفوذ سياسي دشمن، چرا و چگونه
نویسنده : فرهاد نظريان‌ساماني 
فضاي پسابرجام شرايطي را در كشور رقم خواهد زد كه مي‌بايست در كنترل و رصد دقيق مسئولان و نخبگان كشور واقع شود. رخنه و نفوذ در لايه‌هاي مختلف نظام، مسئله‌اي بس خطير و نيازمند نگاه ظريف و هوشمندانه است كه بارها در فرمايشات رهبر معظم انقلاب شنيده‌ايم.
معظم‌له در ديدار اخير فرماندهان سپاه با ايشان، بار ديگر اين موضوع را مورد اشاره قرار دادند و به تشريح برخي حوزه‌هاي آن پرداختند. از جمله مسئله نفوذ سياسي بود كه مبسوط پيرامون آن بياناتي فرمودند. ايشان نفوذ سياسي را نفوذ در مراكز تصميم‌گيري و تصميم‌سازي معنا كردند و به شرح استراتژي دشمن پرداختند.
آنچه مي‌توان از فرمايشات رهبر معظم انقلاب برداشت كرد، ورود دشمن به عرصه سياسي و مديريتي كشور با ايجاد بستر در راستاي جذب عناصر خودباخته و غرب‌زده و گسيل آن به لايه حساس تصميم‌گيري كشور هست.
در بررسي اوضاع جامعه بين‌المللي، مسئله براندازي حكومت‌ها از راه‌هاي جبري مثل كودتا و تزريق شخص از سوي قدرت كودتا كننده براي تصاحب كرسي قدرت، امري منسوخ و مورد واكنش جامعه بين‌المللي است. قدرت‌‌هاي كهنه‌كار در حوزه استعمار ملل به‌خصوص امريكا و انگليس، همراه كردن يك كشور با سياست‌هاي دولت‌هاي متبوع‌شان را ديگر از اين طريق دنبال نمي‌كنند. آنچه برآيند عملكرد كشورهاي استعمارگر بوده عمدتاً دو روش ماهرانه و به ‌دور از جبر و عمليات فيزيكي است:
 از يك‌سو تربيت نخبگان كشورها در آكادمي‌هاي غربي- امريكايي و برنامه‌ريزي براي نقش‌آفريني اين نخبگان تربيت‌ يافته مكاتب غربي در بزنگاه‌هاي فرصت محور كشور مورد هدف، مورد استفاده قرار بگيرند. سال‌هاست كه نخبگان كشورهاي مختلف از طريق بورسيه وارد دانشگاه‌هاي كشورهاي غربي- امريكايي مي‌شوند و هم از طريق فكري و مفهومي و هم از طريق تطميع دستگاه‌هاي جاسوسي به ‌عنوان نيروي پرورش‌ يافته و همسو اما پنهان وارد موطن خود مي‌شوند تا فرصتي فراهم شود كه نقش خود را به نفع خاستگاه تعليمي‌شان ايفا كنند كه عمدتاً دستگاه‌هاي جاسوسي غرب نقشي را براي آينده اشخاص تعليم‌ يافته در نظر گرفته و طي مراحل مختلف، فرد را به آن نقش نزديك مي‌كنند.
يكي ديگر از طرق نفوذ كه احتمال عملياتي شدن آن در پروژه پسابرجام مي‌رود، ورود شركت‌هاي چندمليتي در كشورهاست كه از طريق سرمايه عظيمي كه در اين شركت‌ها نهفته است، كادر‌سازي ويژه‌اي از طريق جذب افراد ذي‌نفوذ در كشور انجام مي‌شود. اين نهاد قدرت و ثروت دايره افراد مجذوب خود را با تفكرات و سياست‌هاي امريكايي- غربي وارد عرصه‌هاي سياسي از جمله انتخابات مي‌كند و در نهايت اركان مهم و سرنوشت‌ساز يك كشور را تحت سيطره خود قرار مي‌دهد.
سال‌هاست كه دغدغه‌مندان  انقلاب اسلامي دائماً خطر نهادهاي قدرت و ثروت داخلي را براي انتخابات بازگو مي‌كنند و يكي از ملاك‌هاي اصلح بودن يك فرد را دوري از چنين كانون‌ها و نهادهايي خطاب مي‌كنند چراكه قطعاً به‌محض ورود به كرسي قدرت، اهداف و منافع آن كانون در دستور كار اين افراد قرار مي‌گيرد.
حال با ورود چنين شركت‌هاي بين‌المللي كه عمدتاً مالكيت آنها از آن يهودي‌هاي صهيونيسم است يا كشورهاي غربي- امريكايي مديريت آنها را برعهده‌ گرفته‌اند، هرچند در ظاهر القا مي‌شود كه مي‌توان از نظر اقتصادي از وجودشان بهره‌مند شد- كه آن‌هم بعيد به نظر مي‌رسد و حضورشان نفي استقلال اقتصادي كشور را دربر خواهد داشت- ولي كانون قدرت و ثروت را از سطح داخلي به سطح بين‌المللي ارتقا مي‌دهد كه خطري بس هنگفت براي امنيت و استقلال سياسي كشور به وجود مي‌آورد.  سال‌هاست كه استكبار درصدد رخنه در لايه‌هاي نظام جمهوري اسلامي است تا بتواند با سست كردن پايه‌هاي آن، از طرقي همسويي نظام را با اهداف خود در جهان و به‌خصوص در منطقه محقق كند. هر قدمي كه از سوي خصم برداشته مي‌شود، متضمن هدفي سوء و پليد در وراي آن هست كه بايد با ريزبيني و دقت لازم و برآورد و آينده‌‌پژوهي كارشناسي شده با آن مواجه شد و فرصتي براي تحقق اهداف شوم دشمن نداد.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن