تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايمان، آس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803235355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قدرت نخریدن مردم، بیشتر از برخوردهای تعزیرات |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: قدرت نخریدن مردم، بیشتر از برخوردهای تعزیرات
رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان با بیان این‌که انجمن به‌دنبال نهادینه‌کردن فرهنگ نخریدن کالای بی‌کیفیت و گران در همدان است، گفت: نخریدن کالای گران توسط مردم، قدرت بیشتری از برخوردهای تعزیراتی دارد.
کد خبر: ۵۳۲۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱ - 19 September 2015


رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان با بیان این‌که انجمن به‌دنبال نهادینه‌کردن فرهنگ نخریدن کالای بی‌کیفیت و گران در همدان است، گفت: نخریدن کالای گران توسط مردم، قدرت بیشتری از برخوردهای تعزیراتی دارد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از تسنیم، آرش طاووسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انتخابات دوره دوم انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در روز هفت مرداد ماه برگزار و اعضای هیئت مدیره انتخاب شدند، اظهار داشت: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در چهارچوب قانون حمایت، اساسنامه و همچنین آیین‌نامه‌های اجرایی، با هدف استیفا حقوق مصرف‌کنندگان فعالیت می‌کنند.

وی ایجاد بستر مناسب برای اجرای سیاست‌ها، برنامه‌ها و مقررات مربوط به حقوق مصرف‌کنندگان، اشاعه فرهنگ رعایت حقوق مصرف‌کنندگان، تثبیت و تعمیق آن در بین گروه‌های مختلف جامعه به ویژه تبیین وظایف و تکالیف کلیه عرضه‌کنندگان، پیگیری در جهت استیفا حقوق مصرف‌کنندگان و شناسایی و جلوگیری از ایجاد هرگونه تبانی، انحصار و تحمیل شرایط از سوی عرضه‌کنندگان کالا و خدمات را مهمترین اهداف این انجمن برشمرد.

طاووسی تصریح کرد: تشکل‌های مردم‌نهاد به سبب خواسته‌های مردم تشکیل شده و براساس قانون در راستای چاب‌سازی دولت باید امور اداره جامعه به آنها واگذار شود.

وی با اشاره به اینکه این انجمن‌ها می‌توانند پل ارتباطی بین مردم و مسئولان بوده و پیوند مستحکمی بین بخش خصوصی و عمومی جامعه ایجاد کنند، عنوان کرد: انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده براساس فصل سوم قانون سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تشکیل شده و اساسنامه آن در وزارت صنعت و معدن به ثبت رسیده است.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان با تاکید بر اینکه انجمن به دنبال پیگیری امور و حمایت از حقوق مردم در عمل است، عنوان کرد: سازمان صنعت و معدن به عنوان هیئت نظارت بر انجمن فعال بوده و به نوعی پدر معنوی مجموعه نیز محسوب می‌شود.

طاووسی با اشاره به اینکه توان و قدرت انجمن به واسطه مردم و اعضای آن است، تصریح کرد: مردم با مشارکت خود در امور می‌توانند اقدامات مهمی در راستای افزایش کیفیت کالاها با قیمت مناسب در بازار انجام دهند.

وی با اعلام اینکه یکی از وظایف و اختیارات انجمن حمایت دریافت، ارجاع و پیگیری دعاوی به مراجع مربوطه است، عنوان کرد: اما مهمترین کار انجمن فرهنگ‌سازی در سطح جامعه برای نخریدن کالای بی‌کیفیت و برخورد با گران‌فروشی توسط مردم است که به عنوان یک ناظر می‌توانند در بازار حضور داشته و خودکنترلی را افزایش دهند که سبب کاهش هزینه‌های بازرسی نیز می‌شود.

طاووسی با اشاره به اینکه انجمن به دنبال این است که مسئولیت اداره جامعه را در دست گرفته و باری از دوش دولت بردارد، اظهار داشت: مشارکت مردم در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کننده سبب می‌شود تا مصرف‌کنندگان به حداکثر رفاه دست پیدا کرده و تولیدکنندگان نیز کالاهای با کیفیت و قیمت مناسب در بازار عرضه کنند.

وی ضمانت اجرایی اقدامات انجمن را قانون دانست و گفت: تا جایی که امکان داشته باشد وظایف خود را انجام داده و قانون را سرلوحه امور قرار می‌دهیم تا بتوان به اهداف مدنظر در این راستا دست پیدا کرد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان با اشاره به اینکه باید فرهنگ نخریدن کالای بی‌کیفیت در جامعه و شهر همدان نهادینه شود، تصریح کرد: در این زمینه اهمیت رفتار مردم به عنوان مصرف‌کننده بسیار مورد اهمیت بوده و رسانه‌های استان نیز باید در این زمینه همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها رسالت مشترکی با انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان دارند، افزود: مردم نباید کالایی را که دارای نقص بوده و یا غیرمنطقی، قیمت بالایی دارد خریداری کنند، نخریدن کالای بی‌‌کیفیت و گران توسط مردم تاثیر بیشتری از برخوردهای تعزیراتی دارد.

طاووسی عنوان کرد: متاسفانه مردم همدان در این زمینه ورود خوبی نداشته و امروز نیاز است تا بستر مناسبی فراهم کرد تا بتوان حقوق مصرف‌کنندگان را تامین کرده و اجازه تضییع حقوق آنها را نداد.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان همدان بیان کرد: به دنبال این هستیم تا واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی که حقوق مصرف‌کننده را رعایت می‌کنند از طریق رسانه‌ها معرفی کنیم تا مردم بیشتر به خرید از این واحدها تمایل پیدا کنند.

وی افزود: معرفی این گونه واحدها سبب ایجاد انگیزه بین مالکان واحدهای صنفی شده و رقابت در بازار به وجود می‌آورد، رقابت در بازار نیز سبب افزایش کیفیت کالا و منصفانه شدن قیمت‌ها می‌شود.

طاووسی بیان کرد: فرهنگ‌سازی زمان‌بر بوده و تغییر الگوی رفتاری مردم نیز در کوتاه‌مدت دشوار است اما عملی شدن این اقدامات نیازمند پشتکار و همکاری نهادها با انجمن است تا بتوانیم قدم‌های مثبتی برای نخریدن کالای بی‌کیفیت در همدان برداریم.

وی عنوان کرد: زمانی که قیمت کالایی افزایش پیدا می‌کند باید تمایل به خرید آن کالا از سوی مردم کاهش یابد ولی متاسفانه به سبب عدم اعتماد به آینده، تمایل به خرید افزایش می‌یابد که این امر می‌طلبد اطلاعات لازم از آینده بازار کالا به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد تا دچار زیان نشوند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن