تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سپاسگزارى منافق از زبانش فراتر نمى رود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819501098




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رضايت ارزياب يونسکو از اقدامات انجام شده در قنات قصبه خراسان رضوي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۴ب.ظ)
رضايت ارزياب يونسکو از اقدامات انجام شده در قنات قصبه خراسان رضوي موج-ارزياب يونسکو در سفر به شهرستان گناباد از قنات قصبه بازديد و از نزديک در جريان آخرين وضعيت و اقدامات صورت گرفته براي ثبت جهاني اين قنات در قالب پرونده ثبت قنات‌هاي ايران قرار گرفت.
به گزارش خبرگزاري موج، کازويا ياموئوچي که به عنوان ارزياب يونسکو به گناباد سفر کرده به بازديد ميداني از بخش‌هاي مختلف قنات قصبه پرداخت و با ابراز رضايت از اقدامات صورت گرفته بر ثبت جهاني اين اثر ارزشمند تاريخي تاکيد کرد.
در اين بازديد که محمدحسن طالبيان، معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، رجبعلي لباف خانيکي باستان شناس و رئيس موزه بزرگ خراسان، محمد رکني معاون ميراث فرهنگي اين اداره کل و جمعي از کارشناسان و مديران حوزه ميراث فرهنگي نيز حضورداشتند، ارزياب يونسکو از اقدامات صورت گرفته در خصوص ثبت جهاني قنات قصبه اظهار رضايت و خشنودي کرد.
وي در اين بازديد با اشاره به اقدامات صورت گرفته گفت: در بررسي پرونده قنات‌هاي ايران هرچه به قنات‌هاي پاياني نزديک تر مي‌شويم کيفيت کار افزايش مي‌يابد و خوشبختانه شاهد اين هستيم که در قنات قصبه گناباد اتفاقات بسيار خوبي صورت گرفته است.
در اين بازديد هم چنين محمد حسن طالبيان معاون ميراث فرهنگي، سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري کشور نيز در سخناني با اشاره به اقدامات بسيار ارزشمند در خصوص قنات قصبه گناباد گفت: خوشبختانه کارها با سرعت بسيار زياد و با کيفيت بسيار خوب درحال پيشرفت است و بر اين اساس اميدواري‌ها براي ثبت جهاني قنات قصبه در قالب پرونده قنات‌هاي ايران بيش از پيش افزايش يافته است.
وي با اشاره به اهميت ثبت جهاني قنات‌هاي ايران خصوصاً قنات قصبه گناباد افزود: بقيه کارها نيز با سرعت ادامه خواهد يافت و اعتباراتي نيز براي سرعت بخشيدن به فعاليت‌ها و اتمام کار اختصاص خواهد يافت.
گفتني است؛ ارزياب يونسکو در بازديد خود از قنات قصبه گناباد ابتدا از حوزه آبريز قنات و سپس از مادرچاه شاخه دولاب و بعد از آن نيز از مظهر و پاياب قنات و در پايان نيز از مسير گردشگري کوره قنات بازديد کرد که در اين بازديد درباره گمانه زني‌هاي باستان شناسي در خصوص قنات قصبه گناباد نيز صحبت و گفت و گو شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن