تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):چه چيز مانع مى شود كه هر گاه بر يكى از شما غم و اندوه دنيايى رسيد، وضو بگيرد و به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813093711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح مقاوم سازي دندان ها در برابر پوسيدگي در مدارس ابتدايي قم اجرا مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۱ق.ظ)
طرح مقاوم سازي دندان ها در برابر پوسيدگي در مدارس ابتدايي قم اجرا مي شود موج - قم - معاون فني مرکز بهداشت قم از اجراي طرح وارنيش فلورايد يا مقاوم سازي دندان ها در برابر پوسيدگي در تمامي مدارس ابتدايي اين استان در سال تحصيلي جديد خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، معاون فني مرکز بهداشت قم در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت، اظهار داشت: وارنيش فلورايد در قالب بسته خدمات سلامت دهان و دندان يکي از بسته هاي 11 گانه خدماتي پيش بيني شده براي طرح تحول به اجرا گذاشته خواهد شد.
وي با بيان اينکه پيشگيري از پوسيدگي دندان هاي دايمي از دوران کودکي، بسيار مهم است، افزود: طبق بررسي ها و ارزيابي هاي صورت گرفته، استعمال يک نوع کرم بر روي دندان ها به مدت دو بار در طول سال احتمال پوسيدگي آنها را به ميزان 40 تا 60 درصد کاهش مي دهد، که از اين اقدام به عنوان طرح وارنيش فلورايد ياد مي شود.
جعفري اسماعيلي با بيان اينکه اين طرح از سال تحصيلي جاري در قم و در مورد بيش از 120 هزار دانش آموز مقطع ابتدايي اين استان به اجرا گذاشته مي شود، تصريح کرد: کليه نيروها، فضا و امکانات لازم براي اين طرح از سوي اداره کل آموزش و پرورش فراهم شده، و آموزش هاي لازم نيز به نيروهاي اجرا کننده طرح از سوي مرکز بهداشت ارايه شده است.
معاون فني مرکز بهداشت قم با بيان اينکه اين طرح در دو مقطع زماني انجام، و براي اجراي آن نيز از والدين دانش آموزان رضايت نامه اخذ مي شود، تصريح کرد: والدين مطمئن باشند که اين طرح هيچ اثر سويي را براي سلامتي فرزندانشان غير از زرد شدن موقتي دندان هاي آنها نخواهد داشت.
وي با اشاره به اينکه اين طرح براي دانش آموزان به منظور پيشگيري از آسيب هايي که سال هاي بعد به خاطر پوسيدگي دندان گريبانگير آنها مي شود، ضروري است، افزود: اين طرح در مورد دانش آموزاني که دندان هاي پر کرده دارند، نيز اجرا مي شود.
جعفري اسماعيلي با بيان اينکه اين طرح تنها در سنين کودکي اجرا، و براي بزرگ سالان تجويز نمي شود، افزود: پوسيدگي دندان ها معمولا از سن 12 سالگي آغاز و عملا هيچ اقدام حفاظتي براي آن کارساز نيست، و غير از پيشگيرهاي ثانويه مانند پر کردن براي جلوگيري از جراحي و کشيدن دندان کار ديگري را نمي توان انجام داد.
معاون فني مرکز بهداشت قم با بيان اينکه اجراي طرح مذکور و استعمال کرم ضد پوسيدگي بر روي دندان هاي کودکان تاثير زيادي بر رويش دندان هاي سالم و مقاوم در آنها دارد، تصريح کرد: اين طرح تا قبل از سن 12 سالگي اجرا مي شود، تا پيش از رويش دندان هاي دايمي به عنوان يک سپر حفاظتي بر روي دندان هاي آنها قرار بگيرد.
طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت از نيمه مهرماه سال جاري بر خلاف ساير استان هاي کشور علاوه بر حاشيه شهر و سکونت گاه هاي غير رسمي در کل استان قم به اجرا گذاشته مي شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن