تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس غمى از غم‏هاى دنيا را از مسلمانى برطرف نمايد، خداوند غمى از غم‏هاى روز قي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819882717




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق امریکا و روسیه برای از سرگیری تماس های نظامی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: توافق امریکا و روسیه برای از سرگیری تماس های نظامی


وزرای دفاع روسیه و آمریکا برای نخستین بار در یک سال گذشته درباره بحران در سوریه تلفنی گفتگو کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، راشاتودی تلویزیون دولتی روسیه گزارش داد، پس از آنکه، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود زمان آن رسیده که برای یافتن راهکاری مشترک با هدف پایان دادن به جنگ در سوریه با روسیه وارد گفتگو شویم، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا و همتای روسی اش، سرگی شویگو روز جمعه در گفتگویی تلفنی توافق کردند تماس های نظامی را از سر گرفته و مشورت ها را با هدف پایان دادن به بحران در سوریه ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد:  وزرای دفاع روسیه و آمریکا روز جمعه در گفتگویی تلفنی بر سر اوضاع در خاورمیانه (غرب آسیا) و بحران در سوریه بحث و تبادل نظر کردند. در این بیانیه آمده است: « دو طرف توافق کردند تماس های نظامی را از سر گرفته و مشورت ها را ادامه دهند.»

این بیانیه افزود: « در این گفتگوی تلفنی که بیش از یک ساعت طول کشید، مشخص شد مسکو و واشنگتن بر سر بسیاری از مسائل بحث شده، دیدگاه های مشترکی دارند. دو طرف همچنین درباره لزوم هماهنگی در تلاش های دوجانبه و چند جانبه برای مقابله با تروریسم جهانی به توافق رسیدند.»

این نخستین تماس وزاری دفاع روسیه و آمریکا از ماه اوت سال گذشته تاکنون است. از آن پس، روابط دوجانبه روسیه و آمریکا بر سر بحران در اوکراین به تیرگی گرائید.

وزیر امور خارجه آمریکا هم روز جمعه گفت: رئیس جمهور اوباما امیدوار است گفتگوهای نظامی با روسیه به ارائه تعریفی از گزینه های متفاوتی که برای بررسی گام های آتی در سوریه در اختیار داریم کمک کند. کری افزود: « همچنان بر نابودی داعش در سوریه و حل و فصل بحران در این کشور با استفاده از راهکارهای سیاسی تمرکز داریم. اما معتقدیم با حضور دراز مدت بشار اسد نمی توان چنین راهکارهایی را عملی کرد. در جستجوی راه هایی هستیم که زمینه مشترکی را پیش روی ما قرار دهد.»

این سخنان در حالی مطرح می شود که دیمتری پسکوف، دستیار ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه از آمادگی کشورش برای اعزام نظامیان ارتش این کشور به سوریه خبر داده است. پسکوف گفته در صورتی که کرملین چنین درخواستی را از جانب سوریه دریافت کند، موضوع اعزام نیرو را به این کشور بررسی خواهد کرد.

روسیه پیشتر در پاسخ به ادعاهای آمریکا مبنی بر اینکه ریشه بحران در سوریه، دولت بشار اسد است عنوان کرده بود فقط نیروهای ارتش سوریه هستند که از پس گروه تروریستی داعش بر می آیند.

نماینده سوریه در سازمان ملل متحد هم روز پنج شنبه در سخنانی اظهار داشت: « چرا آمریکایی ها این اجازه را به خود می دهند که با جنگنده هاشان برای جنگ ضد داعش (گروه تکفیری صهیونیستی) در سوریه اقدام کنند اما چنین اقدامی برای روسیه ممنوع است؟  این موضوع اصلا قابل قبول نیست. بالاخره داریم با دشمنی مشترک مبارزه می کنیم.»

با این وجود، جامعه بین المللی کم کم دارد درباره نقش اصلی دولت سوریه در جنگ ضد داعش به فهمی مشترک نزدیک می شود.


شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن