تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821142340




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولين خط LRT سال آينده در تهران افتتاح مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۳ب.ظ)
اولين خط LRT سال آينده در تهران افتتاح مي‌شود موج- شهردار تهران گفت: اجراي LRT - قطار سبک شهري - در تهران را به صورت لايحه اي به شوراي شهر ارائه خواهيم داد. در صورت موافقت اعضاي شورا و تخصيص بودجه لازم آن در بودجه سال 95، پيش بيني مي کنم اولين خط LRT در تهران در پايان سال 95 افتتاح خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدباقر قاليباف که به دعوت شهردار بوداپست و به منظور آغاز فعاليت کميته خواهر خواندگي تهران و بوداپست به پايتخت مجارستان سفر کرده است، ضمن بازديد از خطوط LRT اين شهر و قطارهاي جديد مورد بهره برداري قرارگرفته در شبکه حمل و نقل بوداپست در پاسخ به سوال خبرنگاري گفت: حمل و نقل عمومي پاک يکي از دغدغه هاي اصلي ما در شهر تهران است که بخشي از آن با توسعه مترو حل مي شود. البته ما مناطقي را داريم که اگر در اين مناطق از تراموا و سيستم ريلي سبک استفاده کنيم، طبق مطالعات انجام شده و تجربه هاي جهاني هم به جهت کمک به حفظ محيط زيست و ايمني و هم تسهيل در تردد مناسب تر است.
وي افزود: در حقيقت ما بايد در شهر تهران به استفاده از سه نوع حمل و نقل عمومي روي آوريم. بخشي از ناوگان حمل ونقل عمومي شهر را بايد با استفاده از ظرفيت اتوبوس برقي و معمولي پوشش دهيم، بخشي را با مترو و بخش ديگري را هم که درواقع مراکز اصلي شهر را شامل مي شود و به لحاظ ميراث فرهنگي، سابقه تاريخي و جاذبه توريستي اهميت دارد با استفاده از ظرفيت هاي بالاتر از اتوبوس پوشش دهيم.
شهردار پايتخت تاکيد کرد: در مناطق مرکزي شهر همچون منطقه 11 و 12 که جزو تهران قديم هستند و روزانه بيش از يک و نيم ميليون مسافر در آن تردد مي کنند برنامه اي تدوين شده است تا براي بازگرداندن هويت اين مناطق و تبديل آن به منطقه توريستي پياده راه را گسترش دهيم. لذا بهتر است به جاي توسعه مترو در اين بخش ها از ظرفيت هاي ديگر حمل و نقلي بهره ببريم.
شهردار تهران بااشاره به اهداف بازديد خود از سيستم حمل ونقل عمومي بوداپست گفت: سيستم حمل و نقل LRT براي شهرهاي بزرگ بسيار مناسب است، لذا با توجه به تجربه غني که شهر بوداپست در اين حوزه داشت، خيلي تمايل داشتم با کارشناسان اين شهر در مورد مسائل فني و هزينه هاي تمام شده صحبت داشته باشم. با توجه به اين بازديد و آمادگي ايجاد شده براي انتقال اين تکنولوژي در کنار مطالعاتي که طي سه سال اخير براي بهره گيري از اين سيستم حمل و نقلي در شهر تهران انجام شده، اميدوارم بتوانيم از اين مد حمل ونقلي در تهران بهره ببريم.
قاليباف در مورد زمان ورود سيستم LRT به ناوگان حمل و نقل تهران تصريح کرد: ما اين موضوع را بايد در قالب لايحه اي حتما به تصويب شوراي اسلامي شهر تهران برسانيم. تصور مي کنم در صورتي که هزينه هاي لازم آن در بودجه سال 95 پيش بيني شود، اولين خط LRT در تهران در پايان سال 95 افتتاح خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن