تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820932727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيش بيني توليد بيش از 286 هزار تن انگور در آذربايجان غربي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ شهريور ۱۳۹۴ (۲:۴ق.ظ)
پيش بيني توليد بيش از 286 هزار تن انگور در آذربايجان غربي موج - رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي از پيش بيني توليد بيش از 286 هزارتن انگور از باغات استان خبرداد.
به گزارش خبرگزاري موج، اسمعيل کريم زاده با بيان اين مطلب اظهار کرد: در حال حاضر بيش از 23 هزار هکتار از باغات استان زير کشت محصول مهم و اقتصادي انگور است که هشت هزار هکتار آن باغات انگور ايستاده بوده و مابقي به روش سنتي هست که در نظرداريم با تخصيص تسهيلات اعتباري به کشاورزان در آينده اين باغات سنتي را به باغات مدرن تبديل کنيم.
کريم زاده با اعلام اينکه هم‌اکنون 40 رقم انگور در استان از جمله حسيني، دانه بلند، ريش بابا، کشمشي، خليلي ياقوتي، قرمز از باغات استان برداشت مي‌شود و بيش از 100 رقم انگور دراستان وجود دارد، افزود: سيستم تربيتي انگور در استان داربستي بوده که موجب افزايش کيفيت انگور توليدي شده و ميزان توليد محصول را نيز ارتقا مي‌دهد.
وي با بيان اينکه آذربايجان غربي از قطب‌هاي توليد انگور کشور به شمار مي‌رود و رتبه چهارم کشوري را از نظر توليد به خود اختصاص داده است، افزود: محصول انگور به علت مصرف پايين آب تا زمان برداشت در مقايسه با ساير محصولات کشاورزي در مصرف بهينه آب وکمک به احياي درياچه اروميه نقش مهمي دارد.
کريم زاده با بيان اينکه سالانه 60 تا ۸۰ هزار تن از انگور توليدي استان جذب صنايع تبديلي شده، 10 هزار تن انگور تبديل به کشمش و ۱۲۰ هزارتن انگور نيز در داخل استان و ساير استان‌هاي کشور به مصرف مي‌رسد افزود: تهيه دوشاب همان شيره انگور، تازه خوري و سرکه از ديگر مصارف مهم اين محصول در استان به شمار مي‌رود.
وي با بيان اينکه از مجموع 286 هزار تن انگور توليدي پيش بيني شده، مقدار 106 هزار تن آن مازاد بر مصرف استان خواهد بود، يادآورشد: عمده باغات انگور آبي استان در شهرستان‌هاي اروميه و مياندوآب مستقر بوده و باغات انگور ديم استان نيز در حدود 90 درصد در شهرستان سردشت و مابقي در ساير شهرستان‌ها پراکنده است.
اين مقام مسئول ايجاد اين تشکل‌هاي کشاورزي با رويکرد تنظيم عرضه و تقاضا در بخش محصولات کشاورزي را مهم ارزيابي کرد و افزود: راه‌اندازي اين تشکل‌ها ضمن تعادل در تأمين بازار اين محصول موجب درآمدزايي مناسب براي کشاورزان خواهد بود.
رئيس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي با بيان اينکه کشمش از محصولاتي است که خريد آن تضميني است و بازارخوبي در داخل و خارج از کشور دارد، عنوان کرد: توليد اين محصول توسط کشاورزان استان مي‌تواند صرفه اقتصادي بالايي داشته باشد.
وي در خصوص وضعيت پيش آمده در قيمت خريد انگور توسط صنايع تبديلي استان، اظهارکرد: جهت جلوگيري از متضررشدن باغداران استان بايد سازوکارهاي لازم جهت تسريع در خريد حمايتي کشمش تيز آبي توسط تعاون روستايي فراهم گردد تا از اين طريق قسمت بيشتري از محصول توليدي به کشمش تبديل شود تا محصول روي دست باغداران نماند.
وي عدم اطمينان از بازار فروش، کاهش توليد کشمش و گرايش به توليد محصول تازه خوري، پرورش سنتي در برخي از مناطق، هزينه بالاي ايستاده کردن انگور، کمبود نقدينگي باغداران و خسارت‌هاي سالانه ناشي از سرمازدگي و حوادث غير مترقبه را از جمله مشکلات موجود باغداران استان عنوان کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن