تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819439634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امتناع وزارت نيرو از اختصاص رديف اعتباري بودجه به مسكن مهر


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: امتناع وزارت نيرو از اختصاص رديف اعتباري بودجه به مسكن مهر
در حالي كه در بودجه ۹۴ براي وزارت نيرو بابت تأمين خدمات زيربنايي آب، برق و فاضلاب اعتبار مشخصي تعيين شده است اما اين وزارتخانه حاضر نيست از اين رديف اعتباري براي خدمات زيربنايي مسكن مهر هزينه كند.
به گزارش فارس، به‌‌رغم اينكه بارها مسئولان وزارت راه و شهرسازي و وزارت نيرو اعلام كرده‌اند براي تأمين خدمات زيربنايي واحدهاي مسكن مهر 5 هزار و 600 ميليارد تومان اعتبار نياز است، گزارش‌ها حاكي از اين است كه در بودجه 94 براي وزارت نيرو رديف اعتباري آب، برق و فاضلاب پيش بيني شده است اما اين وزارتخانه حاضر نيست از اين رديف اعتباري براي خدمات زيربنايي مسكن مهر هزينه كند.
بر اساس اين گزارش هيئت وزيران به تازگي مصوب كرد مبلغ 5 هزار ميليارد ريال به‌صورت تملك دارايي سرمايه‌اي از محل منابع ماده 10 قانون تنظيم بخشي از مقررات مالي دولت و ماده 12 قانون تشكيل سازمان مديريت بحران كشور براي احداث و تكميل فاضلاب با اولويت شهرهاي جديد پرديس، گلبهار، صدرا، هشتگرد، پرند و تصفيه‌خانه پروژه‌هاي مسكن مهر در شهرهاي جيرفت، پيامبر اعظم بندرعباس، لپويي ورزقان فارس، وليعصر خوي، گلمان اروميه، صفادشت تهران‌، مهرگان تبريز و مهرآباد رودهن در اختيار وزارت نيرو قرار گيرد اما ظاهراً اين مصوبه چيز تازه‌اي نيست و در قالب احياي مصوبه سال گذشته بوده است.
اين گزارش حاكي است ظاهراً دليل امتناع وزارت نيرو از عدم اختصاص اعتبار از رديف بودجه اين است كه اين وزارتخانه انتظار دارد بودجه جديدي علاوه بر اين رديف بودجه به اين وزارتخانه اختصاص يابد.
يك مقام مسئول به خبرنگار فارس گفت:وزارت نيرو در جلسات مربوط به تأمين خدمات زيربنايي مسكن مهر در اين خصوص كه مگر نه اينكه در بودجه 94 رديف اعتباري مشخصي براي آب، برق و فاضلاب پيش بيني شده است چرا از اين اعتبارات براي خدمات زيربنايي مسكن مهر هزينه نمي‌شود اعلام مي‌كنند كه دولت بايد براي تأمين خدمات زيربنايي مسكن مهر اعتبار جداگانه‌اي اختصاص دهد.
مهرآبادي قائم مقام وزير راه و شهرسازي در مسكن مهر با اشاره به اينكه سال گذشته حدود 300 هزار واحد مسكن مهر داشتيم كه به دليل نبود آب، برق و گاز واگذار نمي‌شدند، گفته بود كه با تلاش‌هاي انجام شده توانستيم حدود 60 هزار واحد مسكن مهر را با تأمين آب، برق و گاز به متقاضيان واگذار كنيم اما در حال حاضر حدود 240 هزار واحد مسكن مهر را به دليل نبود خدمات زيربنايي نمي‌توانيم واگذار كنيم.
اواسط شهريور ماه سال گذشته جلسه‌اي براي تأمين خدمات زيربنايي مسكن مهر با حضور مسئولان ارشد وزارت راه و شهرسازي، وزارت نيرو و نوبخت معاون رئيس‌جمهور در حضور جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهوري برگزار شد تا در خصوص واگذاري هر چه زودتر واحدهاي مسكن مهر چاره انديشي شود.
هر چند در اين جلسه نوبخت به جهانگيري و ساير مسئولان ارشد وزارتخانه‌ها قول داد دولت 700 ميليارد تومان و وزارت نيرو 300 ميليارد تومان براي تأمين خدمات زيربنايي مسكن مهر تا پايان شهريور تقبل كنند، در اين جلسه همچنين قول داده شد تا هزار ميليارد تومان ديگر هم در شش ماهه دوم سال جاري اختصاص يابد اما هنوز يك ريال از اين مصوبه هم به اين پروژه اختصاص نيافته است.
در مهر ماه سال گذشته تخصيص 300 ميليارد تومان به وزارت نيرو از سوي نوبخت ابلاغ شد، اما همان زمان گزارش‌ها حاكي از اين بود كه اين رقم قرار است از محل حق انشعابات احداث شبكه آب، برق و فاضلاب مسكن مهر تأمين شود، در عين حال با گذشت چند ماه از اين ابلاغيه هنوز از اختصاص اعتبار 300 ميليارد تومان خبري نيست و مشخص نيست وزارت نيرو اين مبالغ را در كجا هزينه كرده است.

منبع : فارس



تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن