تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812890838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قانون اساسي جديد نپال 20 سپتامبر ارائه مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۳۴ب.ظ)
قانون اساسي جديد نپال 20 سپتامبر ارائه مي شود موج - مقامات نپال اعلام کرده اند که نسخه نهايي قانون اساسي جديد نپال در تاريخ 20 سپتامبر (29 شهريور)، ارائه مي شود.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از شينهوا، سوباش نمبانگ، رئيس مجلس موسسان نپال از ارائه قانون اساسي جديد اين کشور در تاريخ 20 سپتامبر خبر داده است.
نمبانگ تصريح کرد: مراسم ارائه قانون اساسي جديد نپال با حضور رئيس جمهور نپال در تاريخ 20 سپتامبر انجام مي شود.
وي ادامه داد: قانون اساسي جديد يک نقطه عطف براي مردم نپال در زمينه نهادينه سازي دموکراسي در اين کشور به شمار مي رود.
احزاب نپالي کار بر روي قانون اساسي ملي جديد اين کشور را از سال 2008 و دو سال پس از پايان جنگ داخلي 10 ساله اين کشور که گفته مي شود 14 هزار نفر بر اثر آن کشته شدند،، آغاز کردند.
با وجود اينکه در اعتراض به قانون اساسي جديد نپال، اعتراض هايي در مناطق جنوبي اين کشور از ماه گذشته آغاز شده است، پس از تدوين قانون اساسي جديد نپال توسط يک هيأت 601 نفره نسخه نهايي آن اعلام مي شود.
در هفته هاي اخير، تعداد زيادي از گروه هاي قومي در غرب و جنوب نپال با برپايي راهپيمايي، اعتراض خود را به تقسيم کشور به 6 ايالت که از سوي چهار حزب اصلي براي هموار کردن تدوين قانون اساسي صورت گرفته، اعلام کردند.
براساس گزارش هاي منتشر شده، شدت اين اعتراض ها به حدي بود که مدارس و بازارها در جنوب نپال تعطيل شد و 240 نفر از افرادي که قصد تخريب اموال عمومي را داشتند توسط پليس دستگير شدند.
به گزارش منابع خبري، احزاب و گروه هاي مختلف نپال، از روز يکشنبه (22 شهريور)، به مدت 2 روز با توقف فعاليت هاي پارلماني خود، قرار گذاشتند پس از مشورت با نمايندگان احزاب و اقوام مخالف اين قانون، نظر نهايي خود را اعلام کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن