تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804042030




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرصت برای توسعه تعامل با تجار ایرانی مهیاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سفیر افغانستان: فرصت برای توسعه تعامل با تجار ایرانی مهیاست خبرگزاری پانا: سفیر افغانستان در ایران گفت: امکان توسعه ارتباط با بخش های خصوصی و تجار ایرانی در زمینه های مختلف مهیاست و فرصت برای گسترش تعاملات فراهم است.
۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۵ شهريور ساعت 15:09

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا نصیر احمدنور در نشست با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان گلستان بر روند صعودی تعاملات با توجه به همزبانی دو کشور و سفر مکرر هیات های تجاری تاکید و اظهار کرد: افرادی که قصد تجارت دارند باید اهدافی دو سویه را دنبال کنند.
وی افزود: کالاها و محصولات ایرانی به ویژه مواد غذایی در افغانستان شهرت بسیار خوبی دارند به نوعی که در وعده های غذایی مردم مشاهده می شود و این امر نشانگر تعامل بالای میان دو کشور است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان نیز با ابراز خرسندی از روابط ایران و افغانستان گفت: دو کشور با توجه به هم مرزی و تشابهات زیاد می توانند ارتباط اقتصادی زیادی با هم داشته باشند.
رمضان بهرامی با اشاره به تحقیق و مطالعه در باره نیازهای کشور افغانستان گفت: بخش عمده این نیازها از جمله کشاورزی، دامداری و بهداشتی را می توان از استان گلستان تامین کرد که باعث افزایش بهره وری خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اصلی ترین نیاز در ارتباط استان گلستان و کشور افغانستان تعامل میان تجار است و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گرگان آمادگی خود را برای اعزام هیات تجاری و یا حتی میزبانی هیات افغانستانی برای ایجاد این تعامل اعلام می دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به دیدگاه مثبت سفیر کشور افغانستان به مسائل اقتصادی و تعامل با استان گلستان در آینده نزدیک بسته ای کامل حاوی اطلاعات توانایی های استان توسط اتاق گرگان برای آشنایی بیشتر برای مقامات آن کشور ارسال خواهد شد.
همچنین سفیر پاکستان در ایران در نشست جداگانه در اتاق بازرگانی گرگان اظهار داشت: متأسفانه در چهار سال اخیر به دلیل تحریم های ارزی و بانکی سطح مراوادت با ایران به کمتر از یک میلیارد دلار رسید.
نورمحمد جادمانی افزود: با توجه به سیاست های وضع شده بین رؤسای جمهور دو کشور ایران و پاکستان و تمایل به افزایش همکاری ها پیش بینی می شود که سطح مراوادت به پنج میلیارد دلار افزایش یابد.
وی تصریح کرد: همچنین مساعدت برای اعزام هیات های بازرگانی مورد تائید برای مراودات تجاری به استان گلستان به عمل خواهد آمد.
رمضان بهرامی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هدف از این نشست را بررسی نقاط همکاری اقتصادی میان دو کشور و به ویژه استان گلستان و کشور پاکستان عنوان کرد و گفت: استان گلستان در سال گذشته 3 میلیون دلار صادرات به کشور پاکستان داشته است.
بهرامی بخش عمده صادرات از استان گلستان به پاکستان را محصولات غذایی، مواد پلی استایرن و صنایع فلزی عنوان کرد.
وی همچنین حوزه ترانزیت گلستان از طریق کشورهای آسیای مرکزی به پاکستان را از محورهای اصلی ارتباط با پاکستان دانست و گفت: افتتاح خط راه آهن جدید (اینچه برون) ظرفیت بزرگی را برای همکاری با پاکستان ایجاد کرده است.
به گفته وی مبداء ورودی کشورهای آسیای مرکزی از دریای خزر ترجیحا استان گلستان است که این امر می تواند گزینه ای جدید برای فعالیت باشد.
بهرامی یادآور شد: منطقه آزاد اینچه برون یکی از مزیت های اقتصادی گلستان است که تجار ایران و پاکستان می توانند در آن برای تجارت آزاد فعالیت کنند.
وی یکی از مشکلات مهم تجار ایران در مرز پاکستان را نبود سردخانه برای نگهداری مواد غذایی دانست و اظهار کرد: این موضوع با سرمایه گذاری مشترک قابل حل است.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن گرگان، تولیدات صنعت، دام و طیور، داروهای دام و طیور و حوزه کشاورزی را نیز از محصولات قابل صدور به پاکستان دانست.
بهرامی تبادل اطلاعات در بخش کشاورزی را از نکته های ضروری برای پیشرفت و افزایش بهره وری دانست و افزود: با توجه به پیشرفت دو کشور در بسیاری از موارد این تبادل اطلاعات دو سویه و همراه با منفعت خواهد بود.
سفرای کشورهای افغانستان و پاکستان در ایران به منظور شرکت در نهمین جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین به گرگان سفر کرده اند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن