تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819119900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرنوشت برجام در دولت بعد آمریکا |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: سرنوشت برجام در دولت بعد آمریکا
کد خبر: ۵۳۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ - 16 September 2015


نماینده مجلس هشتم گفت: در برجام بندی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر این توافق به صورت قانونی در بیاید دولت ملزم به اجرای آن است و اوباما، جو بایدن و جان کری در مذاکرات خود این بند را گنجاندند برای اینکه تا پس از قانونی شدن کنگره با آن موافقت کند تا کنگره نتواند آن را لغو کند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت،‌ با بیان اینکه قانون الزام دولت آمریکا به ارجاع توافقنامه هسته‌ای به کنگره، که در کنگره تصویب شده باعث ایجاد جنجال‌های حزبی در این کشور شد، اظهار داشت: در این قانون بندی وجود دارد مبنی بر اینکه اگر این توافق به صورت قانونی در بیاید دولت ملزم به اجرای آن است.

وی افزود: اوباما، جو بایدن و جان کری در مذاکرات خود این بند را گنجاندند برای اینکه تا پس از قانونی شدن کنگره با آن موافقت کند تا کنگره نتواند آن را لغو کند.

نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه من اعتقاد دارم با استقرار دولت بعدی آمریکا و فضای منفی را شکل بدهد دو حالت به وجود می‌آید، بیان کرد: یک حالت حقوقی است که باید وارد یک روند حقوقی و قانونگذاری شود که عملا برجام را به حالت تعلیق در بیاورد که البته من معتقدم با توجه به رقابت‌های حزبی موجود در آمریکا عملا ممکن نیست.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: حالت دیگری که ممکن است به وجود بیاید این است که رئیس جمهور بعدی آمریکا از نظر سیاسی وارد چالش با دموکرات‌ها شود تا در حوزه فرمان‌های اجرائی موضوع تعلیق برجام یا بخش‌هایی از برجام را دنبال کند باید توجه داشت که سیاست در آمریکا سیاست قدرت است و با اعمال قدرت حتی می‌توان قوانین، مقررات و معاهدات بین‌المللی را هم دور بزنند.

وی گفت: البته معتقدم که همین موضوع، تعاملات ساسی ایران با غرب، اتحادیه اروپا و به ویژه آمریکا در خصوص برجام بسیار موثراست و اگر تعامالات در مسیر تنش‌زا یا بحرانی پیش برود می‌توان گفت سرنوشت برجام بسیار لغزنده خواهد بود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن