تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر كس فكرش به جايى نرسد و راه تدبير بر او بسته شود، كليدش مداراست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813216637




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير جهاد كشاورزي خاش: كشت چغندر قند در خاش آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير جهاد كشاورزي خاش: كشت چغندر قند در خاش آغاز شد
خبرگزاري فارس: مدير جهاد كشاورزي شهرستان خاش گفت: با توجه به فراهم بودن شرايط كشت محصول استراتژيك چغندر قند براي اولين بار در شهرستان خاش آغاز شد.


امان الله طوقي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در خاش افزود: اين محصول استراتژيك براي اولين بار در سطح 10 هكتار از اراضي منطقه گوهر كوه خاش آغاز شده است.
وي تصريح كرد: در پي اظهار علاقه يكي از كشاورزان پيشروي شهرستان و بررسي‌هاي كارشناسان اين مديريت در سال گذشته بيش از 2 هكتار زمين به صورت آزمايشي به زير كشت محصول چغندر قند رفت كه با توجه به سازگاري مناسب اين محصول مفيد و با ارزش به آب و خاك و درجه حرارت منطقه و عملكرد خوب 10 هكتار به صورت مكانيزه و با استفاده از رديفكار توسط اين كشاورز به زير كشت رفت كه در حال حاضر از وضعيت سبز مطلوبي برخوردار است و برداشت آن نيز به صورت مكانيزه انجام مي‌شود.
وي گفت: چغندر قند محصولي است كه به يك دوره سرما و يك دوره آفتابي نياز دارد كه اين شرايط در شهرستان خاش مهيا است.
مديرجهاد كشاورزي خاش اضافه كرد: چغندر قند محصولي است كه از نظر شكل ظاهري چهار گونه علفي، باغي، برگي و قندي را شامل مي‌شود كه عملكرد چغندر قندي كه در شهرستان خاش كشت شده بيش از 40 تن در هكتار است.
طوقي افزود: پيش بيني مي‌گردد از اين محصول كاشت شده بيش از 400 تن چغندر قند با عيار بالاي 18 درصد توليد شود كه با توافقي كه بين كشاورز و يكي از كارخانجات قند خراسان جنوبي به عمل آمده و با پرداخت 50 درصد هزينه حمل محصول توليدي به اين كارخانه تحويل شود.
وي گفت: به منظور خارج شدن از سيستم كشت تك محصولي كه براي اراضي زراعي بسيار مفيد است و همچنين با توجه به استقبال خوب كشاورزان اميدواريم در سال آينده بيش از 100 هكتار از اراضي شهرستان به كشت اين محصول با ارزش و اقتصادي اختصاص يابد.
مدير جهاد كشاورزي شهرستان خاش در خاتمه احداث كارخانه هاي قند و شكر را براي ايجاد اشتغال در منطقه مهم ارزيابي كرد.
انتهاي پيام/ص
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 476]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن