تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803083838




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قديري ابيانه: حزب اتحاد ملت، مشارکت 2 نيست، خود مشارکت است


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: قديري ابيانه: حزب اتحاد ملت، مشارکت 2 نيست، خود مشارکت است

قديري ابيانه: حزب اتحاد ملت، مشارکت 2 نيست، خود مشارکت است



متن پيش رو در مثلث منتشر شده و انتشار آن به معني تاييد تمام يا بخشي از آن نيست. محمدحسن قديري ابيانه حزب اتحاد ملت را دشمن ترين حزب با مجوز ايران نسبت به جمهوري اسلامي مي خواند که از سرنوشت احزاب منحله مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب درس گرفته و دشمني هايشان را با نظام جمهوري اسلامي ايران زيرکانه تر انجام مي دهد.

چندي پيش حزب اتحاد ملت ايران اعلام موجوديت کرد. برخي اين حزب را «مشارکت 2» مي خوانند که مي خواهد خلاء وجودي احزاب منحله مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب را در جناح اصلاحات پر کند. نظر شما چيست؟
جامعه مدرسين حوزه علميه قم فعاليت حزب مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي را به علت مواضع ضد ديني و ضد اسلامي و ضدانقلابي، نامشروع اعلام کرده بود بنابراين صدور مجوز براي حزب اتحاد ملت ايران به فعاليت اين حزب مشروعيت بخشي نمي دهد به عبارت ديگر جنبه مشروعيت ديني از فعاليت حزب مشارکت برداشته شده و اين مشروعيت با مجوز وزارت کشور برنمي گردد.

يعني اعتقاد داريد که حزب اتحاد ملت ايران همان حزب مشارکت 2است؟
معتقدم ماسکي است بر مشارکت. به عبارت ديگر مشارکت 2 نيست بلکه همان حزب و تشکيلات جبهه مشارکت است.

يعني فقط تابلوي حزب مشارکت به حزب اتحاد ملت ايران تغيير يافته است؟
بله، اين حزب به هيچ عنوان پيشرو نيست و يک عقبگرد محسوب مي شود. افکار مشارکتي ها التقاطي است، افرادي از اين حزب که به خارج از کشور رفتند دشمنان ما را به تشديد تحريم ها و ترغيب دشمن به حمله به ايران تشويق کردند. اينها در فتنه 88 هم درصدد کودتا عليه آراي عمومي بودند و فقط زماني دم از افکار عمومي مي زنند که خودشان راي بياورند وگرنه هيچ احترامي براي افکار عمومي قايل نيستند و مورد حمايت رسانه هاي تبليغاتي بيگانه هستند کما اين که حزب منحله مشارکت در فتنه و هر انتخاباتي تحت حمايت راديو آمريکا و راديو انگلستان بود.

يعني با تفاسيري که مي فرماييد حزب اتحاد ملت تندترين حزب جريان اصلاحات خواهد بود؟
حزب اتحاد ملت دشمن ترين حزب با مجوز ايران نسبت به جمهوري اسلامي است.

مراجع قانوني همچون وزارت اطلاعات تاسيس حزب اتحاد ملت ايران را تاييد کردند با اين وجود چرا شما اين قدر موضع منفي نسبت به تاسيس اين حزب داريد؟
مراجع قانوني با تاييد اين تشکل سياسي خودشان را زير سوال بردند.

يعني به نظر شما حزب اتحاد ملت ايران نيز پس از چندي به سرنوشت احزاب منحله مشارکت و مجاهدين انقلاب دچار مي شود يعني قوه قضاييه ورود و مجوز اين حزب را باطل مي کند؟
اگر حزب اتحاد ملت ايران، فتنه يا توطئه اي انجام دهد قوه قضاييه ورود مي کند ولي اعضايي که در اين حزب هستند اگر قبلا جرمي مرتکب شده باشند قوه قضاييه مي تواند ورود پيدا کند.

فکر نمي کنيد اعضاي حزب اتحاد ملت ايران از سرنوشت احزاب منحله مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب درس عبرت گرفته باشد؟
اينها حتما از سرنوشت احزاب منحله مشارکت و سازمان مجاهدين انقلاب درس گرفتند و دشمني هايشان را با نظام جمهوري اسلامي ايران زيرکانه تر انجام مي دهند.

يعني به چه صورت؟
يعني چيزي از دشمني آن ها کم نمي شود. در تاکتيک ها و مواضع ظاهري شان تغييراتي ايجاد خواهد شد ولي هر جا بتواند به نظام جمهوري اسلامي ايران ضربه خواهند زد.

سال گذشته حزب نداي ايرانيان با کلي تبليغات به صحنه آمد و اعلام کرد مشي اصلاح طلبانه دارد اما خرازي هم تحت همين فشارها از مسووليتش در حزب نداي ايرانيان استعفا کرد. چرا آن اتفاق افتاد؟ به نظر شما اقبال اصلاح طلبان به حزب اتحاد ملت ايران چطور خواهد بود؟آيا ساير تشکل هاي اصلاح طلب محوريت اين حزب را مي پذيرند؟
به نظرم احزاب اصلاح طلب عمدتا قدرت طلبند و اگر احساس کنند خودشان مي توانند محور قدرت باشند به دنبال ديگري نخواهند بود اما ممکن است در مقابل اصولگرايان اتحادي را در بين آن ها شاهد باشيم، بايد بدانيم که جريانات غيراصولگرا مي کوشند که مجلس شوراي اسلامي، مجلس خبرگان رهبري و رياست جمهوري دوره آينده را فتح کنند. در اين راستا عملا مورد حمايت دولت خواهند بود. کساني از اين اصلاح طلبان که در مصادر امور قرار دارند و امکانات دولتي در اختيارشان است همچون گذشته تلاش مي کنند از بيت المال براي اهداف حزبي و انتخاباتي سوءاستفاده کنند. ضمن آن که در مجموع حزب اتحاد ملت ايران مورد حمايت بيگانگان هم هست و خواهد بود درباره حزب نداي ايرانيان نيز معتقدم آقاي صادق خرازي مطالب مهمي را بسيار ديرهنگام درباره گرا دادن اصلاح طلبان به دشمنان ما عليه ملت ايران مطرح کرد و گفت ليستي از آن ها را در جيب دارد. من معتقدم اين ليست جايش در جيب آقاي صادق خرازي نيست بلکه بايد در اختيار مسوولان قرار بگيرد و به اطلاع مردم هم برسد و حتي به نظرم بايد پاسخگو باشد که چرا در مقام سفير جمهوري اسلامي از خيانتي مطلع بوده و آن را منعکس نکرده است. چون يکي از وظايف خيلي مهم سفراي کشورمان اين است که اين نوع اطلاعاتي را که به دست مي آورند مثل همين مورد که کساني در مصادر امور هستند و به دشمن عليه ملت خودشان گرا مي دهند بايد مسوولان را بلافاصله مطلع کنند تا در مقابل آن ها بايستند. فکر مي کنم هدف اصلي حزب نداي ايرانيان اين بود که آن ها مي خواستند جايي در قدرت داشته باشند و در دولت تحويل گرفته شوند اما قدرت هم چيزي نيست که ديگران حاضر باشند همين طوري تقديمش کنند بلکه دو دستي به قدرت مي چسبند و اينجا اختلاف بين آن ها بروز پيدامي کند.

يعني آقاي خرازي چون سهمي در قدرت سياسي پيدا نکرد دست به افشاگري زد؟
اصلا معتقدم تشکيل حزب ندا با اين هدف بود اما هدف چون محقق نشد آقاي خرازي اطلاعاتي را که داشت مطرح کرد و شديدا مورد حمله اصلاح طلبان قرار گرفت اما اصلاح طلبان نه تنها پاسخي به وجود چنين ليستي ندادند بلکه سعي کردند خود آقاي خرازي را که دستيار ويژه آقاي خاتمي بوده به قاچاق کتاب هاي خطي و اشياي عتيقه متهم کنند.

هم اکنون يک تحليل آن است که آقاي خاتمي به آقاي خرازي گفته از مسووليت در حزب نداي ايرانيان کنار بکشد تا حزب اتحاد ملت ايران در جريان اصلاحات برجسته شود اين تحليل را قبول داريد؟
اين که آقاي خاتمي از هر حزب و گروه مساله داري حمايت کند، تلاش به تقويت شان داشته باشد تا از اين طريق حمايت آن ها را نسبت به خود جلب کند بله همين طور است ولي اين که به آقاي خرازي گفته باشد که کنار برود تا حزب اتحاد ملت ايران پا بگيرد اين مساله را بايد دستگاه هاي اطلاعاتي نظر دهند اما قطعا آقاي خاتمي از آقاي خرازي خواسته درباره افشاگري هايش عقب نشيني کند چرا که او زماني سفير بود که آقاي خاتمي بر مسند رياست جمهوري قرار داشت و خودفروشي عناصر اصلاح طلب در دوره او اتفاق افتاده است. در دوره رياست جمهوري آقاي خاتمي بود که اصلاح طلبان مناصب دولتي داشتند و به خارج مي رفتند يا ملاقات با ديپلمات هاي خارجي داشتند و به آن ها گرا مي دادند تا عليه نظام فعاليت کنند و اين براي وجهه آقاي خاتمي که آن زمان رييس جمهور بود مساله مطلوبي نيست. قطعا او از افشاگري آقاي خرازي راضي نبوده است حالا اين که آقاي صادق خرازي اين مطالب را با برنامه قبلي اعلام کرده يا در طول مصاحبه مطلبي گفته باشد که بعد بخواهد پشيمان شود اين مطلبي است که بايد مورد ارزيابي قرار بگيرد آن طور که معلوم است او به نوعي عقب نشيني کرده و سعي کرده دامن اصلاح طلبان را از اين مساله پاک کند. به عبارت روشن تر او در تکذيبيه اش اعلام کرده «اين ها کساني بودند که ادعاي اصلاح طلبي داشتند حال آن که اصلا اصلاح طلب نبودند.»

نسبت حزب اتحاد ملت با کارگزاران به چه صورت مي شود؟هم اکنون کارگزاران در دولت قرار دارد و دولت راغب است سياست هاي خودش را از کانال کارگزاران در عرصه سياسي کشور دنبال کند اما جريان اصلاحات هم حزب اتحاد ملت ايران را تاسيس کرد تا خلا وجود يک تشکيلات قوي در اين جريان پر شود. به نظر شما در آينده شاهد ايجاد دوقطبي کارگزاران –اتحاد ملت ايران در اردوگاه اصلاح طلبان خواهيم بود يا آن که اين دو با هم همسو عمل مي کنند؟
اگر احساس کند اصولگرايان قوي هستند و مي توانند با اتحادشان مجلس و رياست جمهوري را فتح کنند آن زمان اين دو تشکل سياسي به سمت همگرايي مي روند اما اگر احساس کنند در هر صورت قدرت در اختيار اصلاح طلبان خواهد بود بين خودشان به شدت رقابت مي کنند و سعي خواهند کرد يکديگر را حتي تخريب هم بکنند.

اين که مي گويند اتحاد ملت ايران آمد تا عبور از روحاني کليد بخورد چقدر معطوف به واقعيت است؟
اصلاح طلبان قطعا آقاي روحاني را ايده آل خود نمي دانند و او را همان طور که قبلا گفتم يک رحم اجاره اي مي دانند و سعي مي کنند از حضور او در رياست جمهوري استفاده کنند تا به قدرت برسند. آقاي روحاني هم تا توانسته آن ها را در مصادر حساس کشور گنجانده است به خصوص کساني که در فتنه 88 نقش محوري داشتند. مثلا همه وزراي علومي که قبل از آقاي فرهادي براي اخذ راي اعتماد به مجلس معرفي کرد کساني بودند که در فتنه دخالت داشتند و به ادامه دار شدن فتنه تشويق مي کردند که براي من يکي دو سوال باقي مي ماند که چرا آقاي روحاني فتنه گران را براي وزارت حساس علوم معرفي کرد يا اگر بخواهيم اين کار را ماهيتا از نظر آقاي روحاني يک امر طبيعي بدانيم اين سوال پيش مي آيد که آقاي روحاني با اين تفکر چطور سال ها دبير شوراي عالي امنيت ملي بود.

آقاي عارف نسبت به حزب اتحاد ملت چگونه رفتار خواهد کرد؟ به اين حزب نزديک مي شود يا آن که مي کوشد از اين حزب دور بماند تا آثار تندروي هاي احتمالي اش دامن گير او نشود؟
عارف فکر مي کند رياست جمهوري حق او بوده و با فشار ديگران کنار رفت حال آن که شايد مي توانست رييس جمهور باشد که البته در اين تحليلش اشتباه مي کند، او خودش را بالاتر از حزب اتحاد ملت ايران مي داند و توقع دارد آن ها بيايند با او هماهنگ شوند.

با وجودي که احتمال دارد حزب اتحاد ملت ايران تندروي داشته باشد و به سرنوشت مشارکت دچار شود با اين حال آقاي عارف حمايت حزب اتحاد ملت را از خود مي پذيرد؟
آقاي عارف يا هر حزب و جناح اصلاح طلبي هر نوع حمايت از خود را مي پذيرند مگر اين که فکر کند اين حمايت به ضررشان تمام مي شود.



چهارشنبه, 25 شهریور 1394 ساعت 08:30





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن