تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):اداى امانت و راستگويى روزى را زياد مى‏كند و خيانت و دروغگويى باعث فقر و نفاق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815426472




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تفاوت قیمت جوجه کباب در بالای شهر و مرکز شهر


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تفاوت قیمت جوجه کباب در بالای شهر و مرکز شهر


مرغ همام مرغ و سیخ همان سیخ است، ولی باور کنید مرغ های همسایه های بالای شهر، از غاز هم گرانتر است. معمولا اختلاف قیمت ها در بالای شهر و پائین شهر، موضوع چندان عجیبی نیست و مردم شهرهای بزرگ، به ویژه اهالی تهران، با این امر کاملا آشنا هستند و اغلب اوقات، مواردی همچون تفاوت کیفیت کالا یا خدمات، برای توجیه این اختلاف قیمت ها بهانه می شود، اما در مورد جوجه کباب که پیچیدگی و تنوع و تفاوت کیفیت چندانی در مواد اولیه و ثانویه آن نیست، چنین توجیهاتی نیز کاربرد ندارد.


مرغ همان مرغ است و تفاوت سیخ و آتش هم آنقدرها روی کیفیت اثر نمی گذارد، پس چرا قیمت یک سیخ جوجه کباب مخصوص 240 گرمی در رستوران های بالای شهر از 20 هزار تومان شروع می شود و در مرکز شهر، نهایتا به 7 هزار تومان می رسد؟
این سوالی است که خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان از رستوران دار ها و یک مقام مسئول پرسیده، اما پاسخ قانع کننده ای نگرفته است.
برخی از رستوران دارهای مرکز شهر می گویند: "آنها پول تزئینات یا مکان خود را می گیرند، وگرنه مواد اولیه همه رستوران ها یکسان است."
میرابراهیمی،  رئیس اتحادیه رستوران دارهای تهران هم می گوید: "از نظر عرفی و شرعی باید اختلاف قیمت وجود داشته باشد، اما نه تا این اندازه!" شاید اگر این فعال صنایع غذایی بداند که در مرکز شهر، مثلا خیابان خوش، رستورانی خورشت قیمه را 3 و زرشک پلو با مرغ را 4 هزار تومان عرضه می کند، بیشتر تعجب کند!
دانلود
 

لینک را کپی کنید


سه شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن