تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818994847




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشکيل کميسيون ويژه امنيت غذايي ضروري تر از بررسي برجام در مجلس است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۳۲ب.ظ)
حجت الاسلام حسيني منتظر: تشکيل کميسيون ويژه امنيت غذايي ضروري تر از بررسي برجام در مجلس است موج- عضو شوراي راهبردي جمعيت حاميان انقلاب اسلامي گفت: درست است که بررسي برجام در مجلس اولويت دارد اما ضروري تر از برجام، بحث امنيت غذايي است که مجلس بايد براي آن نيز کميسيون ويژه اي تشکيل دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد حسيني منتظر در ادامه سلسله همايش‌هاي عمومي و تخصصي جمعيت حاميان انقلاب اسلامي که در مجموعه فرهنگي و هنري اسوه برگزار شد به مشکل کم آبي در کشور اشاره کرد و افزود: امروز وضعيت آب شرب در کشور بحراني است و به همگان اين هشدار را مي‌دهد تا به اين مقوله توجه کنند.
وي ادامه داد: بسياري از درياچه‌ها در حال خشک شدن هستند و کشور ما 20درصد بيابان تر شده است؛ به سمتي حرکت مي‌کنيم که آب موجود در داخل کشور به زور جوابگوي نياز جمعيت انساني است و انتقال آب از دريا نيز هزينه سنگيني براي کشور دارد.
قائم مقام جمعيت انسجام اسلامي اضافه کرد: امروز امنيت غذايي مردم در معرض خطر است و اگر يک کميسيون ويژه در مجلس براي بررسي برجام در مجلس تشکيل مي‌شود بايد دو کميسيون ويژه براي بررسي وضعيت امنيت غذايي و آب در کشور تشکيل شود.
حسيني منتظر تاکيد کرد: در بحث امنيت غذايي دولت تصميم گير نيست و نمي‌تواند تصميمي اتخاذ کند؛ چرا که دولت مجري و وظيفه آن اجراي قانون است و مجلس بايد در اين حوزه ورود پيدا کند.
وي خاطرنشان کرد: امروز بسياري از کشورها به سمت کشت فراسرزميني رفته‌اند و کشور ما در اين زمينه عقب است؛ البته دولت يازدهم حرکتي در اين زمينه شروع کرده است. در بحث کشت فراسرزميني بايد به اين نکته توجه داشته باشيم که اين اقدام ضربه اي به کشت سرزميني نزند.
حسيني منتظر تاکيد کرد: امروز ضرورت دارد که مجلس در بحث امنيت غذايي ورود جدي داشته باشد؛ متاسفانه در حوزه فعالان عرصه کشاورزي تنها يک درصد از افراد علمي حضور دارند و اين خيلي بد است.
وي ادامه داد: امنيت غذايي مردم شوخي بردار نيست و به همين دليل جمعيت حاميان انقلاب اسلامي در کارگروه‌هاي تخصصي خود اين موضوع را مورد بررسي قرار خواهد داد.
قائم مقام جمعيت انسجام اسلامي همچنين به تحليل شعارها و هدف‌هاي دولت‌هاي مختلف در دهه‌هاي گذشته پرداخت و گفت: خوشبختانه آقاي روحاني در تعيين شعار براي دولت خود، اهداف جمهوري اسلامي ايران را به نفع خود مصادره نکرد و به سراغ روش‌ها رفت نه هدف‌ها.
حسيني منتظر در بخش ديگري از سخنان خود تعاون را اصلي‌ترين رکن اقتصادي جمهوري اسلامي ايران عنوان کرد که متاسفانه مغفول مانده است و افزود: هرچند رييس جمهوري طي دوسال گذشته اظهارنظري در خصوص بخش تعاون نداشت اما هفته گذشته پيشنهاد خوبي ارائه کرد و گفت سند ملي تعاون تدوين شود که اميدواريم مجلس در اين زمينه پيش قدم شود.

عملکرد وزارتخانه زير ذره بين
دبيرکل جمعيت حاميان انقلاب اسلامي نيز در اين نشست به برنامه اين جمعيت براي تشکيل شوراهاي هماهنگي وزارتخانه اي اشاره کرد و گفت: هدف از تشکيل اين شوراها بررسي وضعيت کنوني وزارتخانه‌ها و همچنين ارائه نقشه راه براي دستيابي به وضعيت ايده آل است.
علي کيهانيان به برخي اشکالات در سيستم‌هاي کنترلي کشورمان اشاره کرد و اظهارداشت: يکي از موضوعاتي که شوراهاي هماهنگي وزاتخانه اي جمعيت حاميان انقلاب اسلامي دنبال مي‌کنند بررسي شيوه‌هاي رسيدگي به تخلفات است تا از اين طريق به افزايش نظارت عمومي کمک کنيم.

دشمني آمريکا ادامه دارد
غلامرضا فرج نيا عضو شوراي مرکزي جمعيت حاميان انقلاب اسلامي نيز در اين نشست به حادثه 11 سپتامبر اشاره کرد و گفت: امروز صحت اين موضوع زير سؤال رفته و فريب آمريکا براي افکار عمومي جهان آشکار شده است؛ هدف آن‌ها از اين حادثه، زمين زدن ايران بود.
وي افزود: همان گونه که رهبر معظم انقلاب بارها تاکيد کرده‌اند ما بايد آمادگي دفاعي کشور را افزايش دهيم؛ چرا که آمريکا از دشمني با جمهوري اسلامي ايران چشم برنخواهد داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن