تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805506257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بدون حضور جمهوري اسلامي ايران حل بحران خاورميانه غيرممکن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۳۲ب.ظ)
وزير امورخارجه چين: بدون حضور جمهوري اسلامي ايران حل بحران خاورميانه غيرممکن است موج- وزير امور خارجه جمهوري خلق چين گفت: بدون حضور جمهوري اسلامي ايران حل بحران خاورميانه غيرممکن است.
به گزارش خبرگزاري موج، «وانگ يي» در گفت و گوي مطبوعاتي مشترک با محمد جواد ظريف در شهر پکن پايتخت چين، با اشاره به محورهاي مذاکراتش با «محمدجواد ظريف»، نقش تهران را در حل بحران‌هاي منطقه اي بنيادين و بسيار سازنده و مؤثر توصيف کرد.
وي به نقش ايران در حل بحران‌هاي منطقه اي پس از توافق هسته اي اشاره کرد و گفت: بي ترديد برنامه جامع اقدام مشترک بر جغرافياي سياسي منطقه خاورميانه و بسياري حوزه‌هاي مرتبط آن تأثير خواهد داشت.
وزير امور خارجه چين گفت: ترديدي نيست که اگر همه طرف‌هاي ذي ربط به تعهداتشان در برنامه جامع اقدام مشترک عمل کنند، فضا براي رسيدن به توافقات، بيشتر و حل و فصل مناقشات منطقه اي مثبت تر خواهد شد.
«وانگ» موضوع هسته اي ايران و توافقات صورت گرفته در اين باره را مساله مهمي توصيف کرد که اوضاع منطقه را تحت تأثير قرار خواهد داد و تاکيد کرد: شکي نيست که اين توافق به تثبيت اوضاع منطقه کمک خواهد کرد.
وي به نقش محوري ايران در تأمين ثبات و امنيت منطقه خاورميانه اشاره کرد و گفت: ايران به عنوان يک کشور بزرگ و بازيگر تاثيرگذار در خاورميانه مطرح است و اطمينان داريم که بدون حضور تهران مشکلات منطقه اي قابل حل و فصل نيست و ايران پس از توافق هسته اي نقش مثبت تر و سازنده تري در تحولات منطقه ايفا خواهد کرد.
وزير امور خارجه چين دستيابي به توافق ميان ايران و پنج به علاوه يک را دستاورد مهم و قابل توجه سياسي دانست و گفت: اين نشان مي‌دهد مشکلات بين المللي هرچقدر هم سخت و بغرنج باشد، با پافشاري بر گفت و گو مي‌توان راه حل سياسي براي آن‌ها يافت و اطمينان داريم اين تجربه در آينده در موارد ديگر قابل استفاده خواهد بود.
«وانگ» گفت: پکن خواستار اجراي سريع برنامه جامع اقدام مشترک و پايبندي همه طرف‌ها به اجراي تعهداتشان است و در همين چارچوب به تعهدات سياسي خود عمل خواهد کرد.
وي گفت:طبيعتاً پس از دستيابي به توافق هسته اي، روابط تهران و پکن که پيش‌تر گسترده بوده است، رشدي چشمگير تر خواهد داشت.
وزير امور خارجه چين به سخنان همتاي ايراني‌اش اشاره کرد و گفت: اعتماد کامل چين به ايران در روابط سياسي و اقتصادي آينده مناسبات را تضمين مي‌کند.
«وانگ» با ابراز رضايت از شرايط بين المللي در دوران پس از لغو تحريم‌هاي ايران گفت: چين در زمان‌هاي سخت شريک قابل اعتماد ايران بوده است و امروز هم در کنار ايران خواهد بود.
وي نقش چين در بازطراحي راکتور آب سنگين اراک را مطرح کرد و گفت: چين بر تداوم نقش سازنده‌اش در ارتباط با برنامه هسته اي ايران ادامه مي‌دهد.
رئيس دستگاه ديپلماسي چين گفت: در مورد بحران‌هاي منطقه اي در خاورميانه و شمال آفريقا با وزير امور خارجه ايران رايزني کرده و دو طرف تاکيد دارند که نبايد اوضاع رو به وخامت برود. بايد راه حل جامعي براي همکاري در مبارزه با تروريسم تدوين و يافت شود.
وي به روابط پکن-تهران نيز اشاره اي کرد و گفت:دو طرف براي آغاز مذاکرات راهبردي به توافق رسيده‌اند و بر همين اساس سطح مذاکرات ارتقا يافته و محتواي همکاري‌ها در آينده غني تر خواهد شد.
وزير امور خارجه چين همکاري‌هاي دو کشور را تعاملاتي با سابقه ديرينه و مطلوب توصيف کرد و گفت: چين و ايران دو اقتصاد مکمل هستند و طرح‌هاي اقتصادي از جمله احياي جاده ابريشم از بسترهاي همکاري پيش روي آن‌ها است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن