تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خداى عزوجل را اطاعت كند خدا را ياد كرده است، هر چند نماز خواندن و روزه گرفتن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821000636




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وقتیکه فقط سعید جلیلی کارشناس مذاکرات می شود!


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



وقتیکه فقط سعید جلیلی کارشناس مذاکرات می شود!
روز نو : سعید اصلانی نوشت:رفتار جالب و متناقض کمیسیون برجام در بررسی توافق هسته ای، کاملا با توصیه ها و تاکیدات رهبر معظم انقلاب مغایر است. ایشان بارها بر استفاده از ظرفیت های کارشناسی فراجناحی در بررسی برجام تاکید داشتند در حالی که کمیسیون برجام این روزها محل تردد چندین باره جلیلی و تیم مذاکره کننده دولت دوم احمدی نژاد است در حالی که علاوه بر این تیم، تیم مذاکره کننده دکتر لاریجانی، دکتر روحانی، در کنار بسیاری از کارشناسان سابق و دانشمندان و اساتید دانشگاهی مرتبط می توانند در این نشست ها حاضر شوند و ضمن بررسی برجام به بیان نقاط قوت و ضعف آن بپردازند اتفاقی که تاکنون رخ نداده و گویا دلواپسان مجلس قصد ورود فراجناحی به بررسی برجام را ندارند.
دعوت چندباره از جلیلی و تیم همراهش، جز مغایرت با تاکیدات رهبری مبنی بر عدم دوقطبی کردن جامعه در بحث توافق هسته ای هیچ پیام و پیامد دیگری نخواهد داشت ضمن اینکه شائبه رفتار سیاسی کمیسیون برجام مجلس و ریاست آن را نیز دوچندان می کند.
در واقع اگر کمیسیون برجام در صدد بررسی دقیق این توافق است، باید از تمام ظرفیت های علمی – کارشناسی کشور استفاده کند و نه تنها از تیم مذاکره کننده قبلی که شائبه برخورد سیاسی با دولت فعلی را نیز به شدت در لحن و بیان و مستندات خود ارائه کرده است.
ترس از مواجهه با کارشناسان بی طرف و همچنین تیم مذاکرات در دوره های قبل، در کنار حذف نماینده دولت در برنامه گفتگی ویژه خبری از سوی زاکانی، این احتمال را که کمیسیون برجام تحت فشار برخی چهره ها و جریان های خاص، قصد سیاسی کردن بررسی کارشناسی را دارد، قوت بخشیده بویژه که علیرضا زاکانی در توجیه رفتارش در برنامه جنجالی گفتگوی ویژه خبری که منجر به ممنوع التصویر شدن مجری-تهیه کننده آن به خاطر حمایت از دکتر بعیدی نژاد شد، اعلام کرده بود بعیدی نژاد در شان من و مناظره با من نیست!
باید منتظر ماند و دید این رفتارهای سیاسی و همسو با دو قطبی کردن بررسی علمی برجام، تغییر خواهد کرد و یا این کمیسیون همچنان در سایه اتاق فکر دلواپسان به بررسی های خود ادامه می دهد.




تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن