تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803126131




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمهيدات بورس براي سرمايه گذاري خارجي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۴۳ب.ظ)
رئيس سازمان بورس در اجلاس مالي دبي مطرح کرد؛ تمهيدات بورس براي سرمايه گذاري خارجي موج - رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار، به دعوت گروه ردماني به‌ عنوان سخنران اصلي در اجلاس اخبار مالي اسلامي (Islamic Finance news / IFN) راهي دبي شد.
به گزارش خبرگزاري موج، در اين سفر فطانت با وزير اقتصاد اندونزي ديدار و نظرات اقتصادي خود را بيان و مسير را براي همکاري‌هاي بيشتر هموار کرد.
وي در سخنراني خود در اجلاس اخبار مالي اسلامي، از ديپلماسي مناسب و مقاصد موجه ايران در مذاکرات هسته­ اي با کشورهاي غربي قدرداني کرد و اين توافق را برد- برد خواند که بر مبناي احترام متقابل و اشتياق براي صلح است.
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار بيان داشت: توافق هسته­ اي ايران راه را براي ارتباط و مراودات گسترده ايران با کشورهاي ديگر بازخواهد کرد و در آينده نزديک، اجراشدن جزئيات توافق اين مسأله را تسريع خواهد کرد.
فطانت در ادامه به مسئله سفرهاي مکرر مقامات کشورهاي مختلف از جمله آلمان، فرانسه، ايتاليا، انگلستان، سوئيس، اسپانيا، اتريش، ژاپن اشاره و تضمين کرد که سازمان بورس تمامي تلاش خود را به کار گرفته است تا فرايند سفر هيات‌هاي اعزامي از کشورهاي ديگر را براي آمدن به ايران و مراوده با بخش ­هاي مختلف اقتصادي تسهيل کند.
وي تصريح کرد: جمعيت حدود 80 ميليوني ايران که دوسوم آن زير 30 سال و 25 درصد آن­ها تحصيلات عاليه دارند، در کنار موقعيت جغرافيايي و سياسي ايران با منابع نفت و گاز و معادن طبيعي بسيار از جمله دلايل اشتياق سرمايه ­گذاران خارجي براي ورود به بازارهاي ايران است.
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار همچنين به مقالات و تحليل‌هاي بسياري که از منابع مختلف در مورد ايران ارائه‌ شده است مانند مقاله گلدمن ساکس اشاره کرد که ايران توانايي قرارگيري بين 12 کشور برتر از لحاظ اقتصادي را در چند سال آينده دارد.
وي ابراز داشت: در زمان تحريم‌هاي اقتصادي ايران توانست با استفاده از رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب و به­ کارگيري اقتصاد مقاومتي مبني بر اتکا به توانمندي‌هاي داخلي و کاهش وابستگي به درآمد­هاي نفتي از سد تحريم‌ها عبور کند.
سخنگوي سازمان بورس و اوراق بهادار به تطابق کامل بازارهاي مالي ايران با قوانين اسلامي اشاره کرد و افزود: تمامي ابزارها و نهادها بايد توسط کميته فقهي سازمان مورد تأييد قرار گيرد.
وي کل اوراق اسلامي منتشر شده در ايران را 34 ميليارد دلار اعلام کرد و آمارهايي از بازارهاي ايران نيز به حاضرين ارائه داد. از جمله اينکه 380 شرکت ليست شده بورسي (318 بورس تهران، 62 فرابورس به‌جز بازار پايه فرابورس) در 41 صنعت مختلف داراي ارزش بازار 104 ميليارد دلاري هستند. همچنين در مورد نهادهاي مالي اشاره به 108 کارگزاري، بيش از 120 صندوق مختلف فعال و 9 تأمين سرمايه داخلي شد.
فطانت در ادامه سخنان خود در مورد سرمايه­ گذاري خارجي بر قانون «تشويق و حمايت از سرمايه‌گذار خارجي» و «آيين‌نامه سرمايه‌گذاري خارجي در بورس و بازارهاي خارج از بورس» تأکيد و خاطرنشان کرد: يکي از موارد اصلي تلاش سازمان بورس براي راه ­اندازي و به‌کارگيري شرکت‌هاي رتبه­ بندي است که يکي از خواسته‌هاي اصلي سرمايه ­گذاران خارجي است.
وي از ديگر اقدامات در دست اجرا را راه­ اندازي بورس ارز در آينده نزديک دانست و حضار اين اجلاس بين المللي را به اجلاس بين­ المللي سرمايه ­گذاري خارجي که قرار است اوايل سال جديد ميلادي به‌منظور بازگشايي رسمي بازار سرمايه براي خارجيان برگزار شود، دعوت کرد.
يادآور مي‌شود که هدف اين اجلاس تبادل‌نظر بين اهالي بازار سرمايه و بحث در مورد آخرين نوآوري­ ها در زمينه معاملات و عرضه انواع اوراق بهادار اسلامي بوده است. بسياري از صاحب­ نظران از کشورهاي مختلف گرد هم آمدند تا به بررسي تأمين مالي اسلامي، تحليل مشخصه‌هاي اصلي معاملات بازارهاي جهاني و شناسايي معاملات موفق اسلامي در بازارهاي بدهي جهاني بپردازند.
اهميت چنين اجلاسي نشأت‌ گرفته از اين واقعيت است که صنعت مالي اسلامي به‌سرعت در حال گسترش بوده و ابزارهاي اسلامي منتشرشده تا قبل از سال 2010 ارزشي کمتر از 15 ميليارد دلار داشتند ولي در سال 2014 اين رقم به بيش از 20 ميليارد دلار رسيده است. از طرف ديگر ارزش اوراق صکوک منتشرشده در 10 سال گذشته به‌طور ميانگين هرسال 33 درصد در سطح جهاني افزايش داشته است.
از اين حيث طراحي ابزارهاي منطبق با موازين شرعي حتي در بسياري از کشورهاي غيرمسلمان نيز حائز اهميت شده است. انگلستان، آفريقاي جنوبي و هنگ‌کنگ جزء کشورهاي با بازار سرمايه پيشرفته هستند که به‌ شدت در زمينه بازار بدهي اسلامي فعال هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن