تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802754837




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سامانه 131 برای دریافت گزارش مردمی درخصوص تغییرکاربری اراضی


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سامانه 131 برای دریافت گزارش مردمی درخصوص تغییرکاربری اراضی خبرگزاری پانا: رئیس سازمان امور اراضی کشور با بیان اینکه سامانه تلفنی 131 برای دریافت گزارش مردمی راه اندازی شده است گفت: این سامانه امروز (سه شنبه) در استان قزوین راه اندازی خواهد شد و تلاش می کنیم در سراسر کشور فعال شود.
۱۳۹۴ سه شنبه ۲۴ شهريور ساعت 09:56

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری پانا، قباد افشار در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: در دولت یازدهم اقدامات بسیار جدی و اثربخشی در زمینه مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی صورت گرفته است و گزارشهای ما نشان می دهد این پدیده 40 درصد کاهش یافته است.
وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئول مدیریت 82 درصد اراضی ملی و همچنین 12 تا 14 درصد اراضی کشاورزی است.
قباد افشار گفت: زمین خواری شامل تصرف اراضی ملی و دولتی و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی است که در نوع اول میزان تصرفهای غیرقانونی بسیار کاهش یافته است اما تغییر کاربری زمینهای کشاورزی بیشتر دیده می شود.
وی افزود: باید حوزه نظارت را به سمت نظارتهای مردمی هدایت کنیم و خوشبختانه روزانه مردم 400 گزارش از تغییر کاربری ارائه می کنند و سامانه 131 هم آماده دریافت این گزارشهاست.
وی گفت: همراهی رسانه ملی هم باعث شده است که سیاستهای دولت و نظام در برخورد با پدیده زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی به شدت افزایش یابد اما برخورد حداکثری با همراهی مردم امکان پذیر است.
افشار افزود: پدیده زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گردنه حیران و همچنین زیارت و کلاردشت از سالهای 82 و 84 شکل گرفته و متأسفانه سازمان امور ارضی کشور در سالهای 91 و 92 از این لحاظ فعال نبوده است.
وی گفت: در دولت یازدهم علاوه بر افزایش اعتبارات دیگر سازمانهای مسئول مانند سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان جنگلها و مراتع و همچنین نظارت مردمی بیشتر شده است و نظام پایش اراضی هر سه ماه یکبار انجام می شود.
آقای پورمختار نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل 90 هم گفت: وقتی همه می بینند در عرصه های منابع طبیعی و شهری به راحتی تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری انجام می شود و حتماً از چشم مسئولان هم دور نمی ماند، به نظر می رسد برخی از عواملی که مسئول هستند در ایفای وظایف خود کوتاهی می کنند شاید هم ذینفع هستند.
وی افزود: برخی افراد مسئول و کارشناس متأسفانه زمینه سوء استفاده ها را فراهم می آورند و شاید هم می ترسند اگر با عوامل اصلی برخورد قضائی شود آنها نیز زیر سؤال بروند و به همین خاطر در بحث مقابله با پدیده زمین خواری و موارد مشابه اشکال تراشی می کنند.
پورمختار با بیان اینکه همه عرصه های شهری و منابع طبیعی، ملی و دولتی و همچنین اراضی کشاورزی مسئول ناظر دارد گفت: باید همه کسانی که مسئولیت دارند تا رده های بخشداری و فرمانداری و دیگر موارد با جدیت وارد عمل شوند و به این مسئله هم باید پاسخ داده شود که چطور خدمات زیربنایی مانند آب و برق و جاده به عرصه های تحت تصرف غیرقانونی و زمین خواری و تپه خواری و موارد مشابه ارائه می شود.
محمدنادر محمدزاده معاون سازمان ملی زمین و مسکن هم در این برنامه گفت: باید حفاظت از عرصه های طبیعی و اراضی دولتی و همچنین محیط های شهری در برابر پدیده تغییر کاربری و همچنین ساخت و ساز غیرقانونی کامل شود و روز دوشنبه هم یگان حفاظت اراضی دولتی در این سازمان شکل گرفت.
وی با بیان اینکه یگان حفاظت، ضابط قضائی است و می تواند رسماً دخالت کند گفت: از همه ظرفیتها برای نظارت بر اراضی دولتی و حفاظت از آنها استفاده خواهیم کرد.
محمدزاده افزود: گاهی در یک پدیده زمین خواری سه جرم تصرف غیرقانونی ، تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرقانونی شکل می گیرد و در برخی شهرها نیز حاشیه نشینی متأسفانه بر اساس نیاز شکل گرفته است و در مواردی هم مقامات محلی و صاحبان املاک، زمینهای خود را به قطعات متنوع تقسیم می کنند.
وی اظهار داشت: 99 درصد تعاونیهای مسکن متعلق به کارمندان است که در بدنه دستگاههای دولتی شکل گرفته اند و تقریباً در زمین خواری و ساخت و ساز غیرقانونی از برخی موقعیتها سوء‌استفاده می شود.
محمدزاده گفت: متأسفانه خیلی دیر این جریان مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی شکل گرفته است و ای کاش 10 سال پیش با این جدیت مطرح می شد و از رسانه ملی هم انتظار داریم اجازه ندهد این جریان مبارزه با زمین خواری و موارد مشابه به فراموشی سپرده شود و خوشبختانه قوه قضائیه و مجلس و دولت با جدیت پیگیر هستند.
بنابراین گزارش مراسم معارفه اولین فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن روز دوشنبه با حضور حامد مظاهریان، سید سعید سیدعلایی و سید محمد پژمان معاونان وزیر راه و شهرسازی، اعضای هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن، جانشین فرمانده پلیس پیشگیری نیروی انتظامی و میرمحمدی نماینده شهرستان گلپایگان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
دراین مراسم محمدنادر محمدزاده عضو هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: امروز توانستیم هدفی را که سال‌ها مقامات ارشد نظام و مسئولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان ملی زمین و مسکن پیگیر آن بودند و یکی از حلقه‌های مفقوده حفاظت از اراضی دولت محسوب می‌شد با معرفی اولین فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن محقق کنیم.
وی با تاکید بر اولویت رعایت قانون، آموزش و فرهنگ‌سازی در این یگان و تقدم آن‌ها بر حفاظت فیزیکی ادامه داد: دست‌اندازی به اراضی تحت اختیار این سازمان آنقدر جدی است که به جای آن‌که ما برای آن اراضی برنامه‌ریزی کنیم تابع برنامه‌ریزی انجام شده دیگران هستیم.
معاون امور حقوقی و املاک سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن دیرتر از دیگر نهادهای مشابه که متولی اراضی دولتی هستند تشکیل شده است افزود: تلاش می‌شود با استفاده از تجارب یگان‌های حفاظت دیگر سازمان‌ها برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشیم و با قدرت بیشتری این کمبودها را جبران کنیم. حفظ بیت‌المال مهمترین دغدغه یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن
علی عباس‌نژاد اولین فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در این مراسم با تاکید بر حفظ بیت‌المال به عنوان مهمترین دغدغه این سازمان و یگان گفت: سازمان ملی زمین و مسکن دارای یگانی شد که ضابط خاص قضایی است.
فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: آنچه برای من در این یگان مهم است ابتدا پیشگیری و سپس تشکیل پرونده قضایی تصرفات اراضی خواهد بود.
وی با تاکید بر استفاده از نیروهای آموزش دیده و دستگاه‌های الکترونیکی هوشمند حفاظتی در زمینه حفاظت از اراضی ادامه داد: این یگان ضابط قضایی نیز هست و می‌تواند از طرف دستگاه قضایی با متصرفان برخورد کند.
در پایان سخنرانی عباس‌نژاد، حکم انتصاب وی به سمت فرماندهی یگان حفاظت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن با حضور جابر انصاری رئیس مرکز حراست وزارت راه و شهرسازی، سردار مهدی معصوم‌بیگی جانشین فرمانده پلیس پیشگیری ناجا و سیدسعید سیدعلایی معاون وزیر راه و شهرسازی اعطا شد.
عباس‌نژاد پیش از این دو سال سرکلانتر پنجم تهران بزرگ، دو سال جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ و یک سال جانشین فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران بود.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن