تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804055743




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهارمین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایرکشور در مشهد


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: چهارمین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایرکشور در مشهد
مشهد-چهارمین کنگره فرهنگ و هنر روستا و عشایر کشور با حضور بیش از ۷۰۰ نفر از نخبگان روستایی سراسر کشور در مشهد مقدس برگزار شد.
نویسنده : هانیه فیاض 
به گزارش جوان – مشهد - دبیر چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر کشور بابیان اینکه بدون توسعه همه‌جانبه توسعه عمومی و روستایی کشور ممکن نیست بیان کرد: مدیریت صحیح مجموعه روستا و عشایر با تدوین نقشه راه و ترسیم وضعیت موجود ممکن است.
سعید سعادتی، در چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر که در محل تالار ابن هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به اینکه وجه بارز انقلاب شکوهمند اسلامی است، اظهار کرد:  در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رهنمودها و فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت مسئله فرهنگ تأکید دارد.
وی افزود: متأسفانه باید اذعان داشت که هرچند نهادها و شخصیت‌های مختلف درباره مدل و شاخص‌های توسعه ازجمله الگو و شاخص‌های فرهنگی تلاش کرده‌اند اما تاکنون به یک الگوی اسلامی ایرانی پذیرفته‌شده آن‌طور که شایسته تمدن نوین اسلامی است، دست نیافته‌ایم.
وی بابیان اینکه بدون توسعه همه‌جانبه یعنی پیشرفت در ابعاد علمی، فرهنگی و اقتصادی روستا و عشایر، که بالغ‌بر یک‌سوم جمعیت کل کشور را دربرمی گیرد، توسعه عمومی و روستایی کشور ممکن نیست، گفت: کمتر کشور توسعه‌یافته‌ای پیدا می‌شود که روستاهای آن توسعه‌یافته نباشد و بدیهی است مدیریت و هدایت صحیح مجموعه روستا و عشایر بدون شناخت دقیق وضعیت موجود، تعیین وضعیت مطلوب و تدوین نقشه راه و ترسیم وضعیت‌های انتقال ممکن نیست.
سعادتی ادامه داد: البته برای تحقق این امر مهم، نقش متولیان این حوزه، ازجمله مدیران، نخبگان، اصحاب رسانه و هنر، خیرین و کنشگران فرهنگی و اجتماعی روستا و عشایر بسیار تعیین‌کننده و تأثیرگذار است و عزم ملی و مدیریت جهادی و همدلی و هم‌زبانی را می‌طلبد و امروز بخشی از این رسالت عظیم بر دوش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.
وی خاطرنشان کرد: در اسلامی بودن، توجه به آرمان‌های اسلامی الگوی توسعه، تقید به اصول اسلامی مطرح می‌شود اما مراد از ایرانی بودن این است که الگوی توسعه با همه آرمان‌ها و اصول اسلامی خود، باید ایرانی هم باشد زیرا ایران ظرف این توسعه است و میان ظرف و مظروف باید حتماً تناسب برقرار باشد و در اسلام پیشرفت به معنای سعادت دنیا همراه باسعادت عقبی و رفاه مادی است.
دبیر چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر کشور با اشاره به اینکه در این راستا، مأموریتی مهم بر دوش فعالان حوزه فرهنگ و اقتصاد روستا و عشایر است، این مأموریت مهم همانا گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی با محوریت تولید است.
وی ابراز کرد: تولید در گستره‌ای وسیع و باهمت بلند و با تعاون اجتماعی، همراه با تولید معرفت، تولید مصرف، تولید عزت و منزلت و به‌طورکلی تبدیل کردن محیط روستا به محیط تلاش و جهاد فرهنگی و اقتصادی باید در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: در این میان باید واقعیت‌های جهان امروز را هم در نظر گرفت و با تکیه‌بر قدرت درون و بهره‌مندی از تمامی ظرفیت 
وی ادامه داد: البته این به معنای آن نیست که چشم بر تجربه سایر ملت‌ها، ببندیم و از راه‌حل‌های عقلانی و دستاوردهای علمی و فناوری‌های نوین و تجربه‌های مدیریتی دیگران در حل مشکلات خود استفاده نکنیم.
وی گفت: استقلال در انتخاب الگو به معنای ستیز باعقل، منطق و فطرت مشترک انسان نیست، البته در همه حال، معیار و ملاک ما در تشخیص سره از ناسره، باید معیار و ملاک اسلامی ایرانی باشد، ملاکی که معتقد است دنیای دور از خدا و دنیای بدون دین، دنیای نهی از اخلاق و عدالت خواهد بود و خداوند که کانون جوشان همه خوبی‌ها و ارزش‌هاست، باید در زندگی فردی و اجتماعی ما حضور دائم داشته باشد.
دبیر چهارمین کنگره ملی فرهنگ و هنر روستا و عشایر کشور با تأکید بر اینکه پیشرفت مناطق روستایی و جامعه عشایری ممکن نیست مگر باهمت فعالان و نخبگان شایسته روستایی و عشایری، در مسیر پیشرفت و عدالت، اظهار کرد: انسان‌سازی اساس کار است و پیشرفت بدون انسان سالم، یک پدیده‌ی بی‌جان، کور و تاریک است که مصادیق این سخن را در روستاهای آباد، بدون سکنه می‌توان سراغ گرفت.
درپایان این مراسم همچنین از سید حسین قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت به خاطر توجه ویژه به روستاها و مناطق محروم در طول خدمت خویش، خانواده مرحوم عبدالله والی به خاطر خدمات شایسته در بشاگرد، سردار مجید خراسانی به خاطر انجام مسئولیت‌های ارزنده در حوزه روستاها و توسعه فرهنگ روستا، دکتر جاسم جاری استاندار هرمزگان به دلیل تقویت روستاها و عشایر، اصغر قربانی دهیار نمونه روستایی و حجت‌الاسلام محمدقاسمی مبلغ نمونه روستا تجلیل به عمل آمد.
‌ها، فرصت‌ها و استعدادهای کشور باکار و ابتکار و عزم ملی و روحیه جهادی آمادگی همه‌جانبه خود را حفظ کرد.
سعادتی بابیان اینکه وقتی از الگوی توسعه صحبت به میان می‌آید باید الگوی پایدار، مشارکتی، عدالت محور و پاسدار ارزش‌ها و میراث فرهنگی یک کشور باشد، تأکید کرد: در کنار توسعه مادی، توسعه در معنویت، دین‌داری و اخلاق نیز باید موردتوجه قرار گیرد.
 







تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن