تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ردم دو گروه‏اند: دانشمند و دانش‏اندوز و در غير اين دو، خيرى نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805307711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت و ساز غیرقانونی در دماوند متوقف شد/ آغاز تخریب‌ها در حیران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: کاهش ۴۰ درصدی زمین‌خواری در دولت یازدهم؛
ساخت و ساز غیرقانونی در دماوند متوقف شد/ آغاز تخریب‌ها در حیران

زمین خواری


شناسهٔ خبر: 2915500 - سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱
اقتصاد > کشاورزی و دامداری

رئیس سازمان امور اراضی کشور از کاهش ۴۰ درصدی زمین خواری در دولت یازدهم خبرداد و گفت: در منطقه دماوند ساخت و سازهای غیرقانونی و تغییر کاربری تقریباً‌ به صفر رسیده است. به گزارش خبرگزاری مهر، قباد افشار در برنامه «تیتر امشب» شبکه خبر با بیان اینکه سامانه تلفنی ۱۳۱ برای دریافت گزارش مردمی راه اندازی شده است، گفت: این سامانه امروز (سه شنبه) در استان قزوین راه اندازی خواهد شد و تلاش می کنیم در سراسر کشور فعال شود.رئیس سازمان امور اراضی کشور افزود: در دولت یازدهم اقدامات بسیار جدی و اثربخشی در زمینه مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی صورت گرفته است و گزارش های ما نشان می دهد این پدیده ۴۰ درصد کاهش یافته است.وی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی مسئول مدیریت ۸۲ درصد اراضی ملی و همچنین ۱۲ تا ۱۴ درصد اراضی کشاورزی است، تصریح کرد: زمین خواری شامل تصرف اراضی ملی و دولتی و همچنین تغییر کاربری اراضی کشاورزی است که در نوع اول میزان تصرف های غیرقانونی بسیار کاهش یافته است اما تغییر کاربری زمین های کشاورزی بیشتر دیده می شود.افشار افزود: باید حوزه نظارت را به سمت نظارت‌های مردمی هدایت کنیم و خوشبختانه روزانه مردم ۴۰۰ گزارش از تغییر کاربری ارائه می کنند و سامانه ۱۳۱ هم آماده دریافت این گزارش ها است. برخورد حداکثری با همراهی مردم امکان پذیر است.  وی تصریح کرد: پدیده زمین خواری و تغییر کاربری اراضی کشاورزی در گردنه حیران و همچنین زیارت و کلاردشت از سال‌های ۸۲ و ۸۴ شکل گرفته و متأسفانه سازمان امور ارضی کشور در سال‌های ۹۱ و ۹۲ از این لحاظ فعال نبوده است.  رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در دولت یازدهم علاوه بر افزایش اعتبارات دیگر سازمان‌های مسئول مانند سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان جنگل‌ها و مراتع و همچنین نظارت مردمی بیشتر شده است و نظام پایش اراضی هر سه ماه یکبار انجام می شود.افشار گفت: در محدوده لواسانات و فشم و حتی ارتفاعات زردوند هیچگونه ساخت و سازی انجام نمی شود.وی افزود: متأسفانه تا دو سال پیش نه مجلس و نه رسانه ملی به طور جدی در این عرصه وارد نمی شدند و از زمانی که دولت یازدهم اقدامات جدی را در حوزه وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی آغاز کرده است، اینها نیز وارد شده اند.  افشار از تهیه طرح کاداستر برای همه زمین‌ها خبر داد و گفت: اصلاح قوانین و مقررات هم با جدیت پیگیری می شود و حتی وزیر کشور دستور تشکیل ستاد مقابله با تغییر کاربری اراضی در سراسر کشور را داده است.  وی گفت: تاکنون ۲۰ مورد از ساخت و سازهای گردنه حیران تخریب شده است و این روند تا آخر ادامه خواهد داشت و علاوه بر کاهش ۴۰ درصدی زمین خواری در دولت یازدهم موفق شدیم موارد کشف تخلف در گذشته را نیز تا ۵۰ درصد افزایش دهیم تا متخلفان و پرونده های مربوط، به قوه قضائیه معرفی شوند.  وی گفت: نیروهای گشت ما به طور فعال در لواسانات و فشم نظارت می کنند و در منطقه دماوند نیز ساخت و سازهای غیرقانونی و تغییر کاربری تقریباً‌ به صفر رسیده است.محمدنادر محمدزاده معاون سازمان ملی زمین و مسکن هم در این برنامه گفت: باید حفاظت از عرصه های طبیعی و اراضی دولتی و همچنین محیط های شهری در برابر پدیده تغییر کاربری و همچنین ساخت و ساز غیرقانونی کامل شود و روز دوشنبه هم یگان حفاظت اراضی دولتی در این سازمان شکل گرفت.  

وی با بیان اینکه یگان حفاظت، ضابط قضائی است و می تواند رسماً دخالت کند گفت: از همه ظرفیت ها برای نظارت بر اراضی دولتی و حفاظت از آنها استفاده خواهیم کرد.  محمدزاده افزود: گاهی در یک پدیده زمین خواری سه جرم تصرف غیرقانونی، تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرقانونی شکل می گیرد و در برخی شهرها نیز حاشیه نشینی متأسفانه براساس نیاز شکل گرفته است و در مواردی هم مقامات محلی و صاحبان املاک، زمین‌های خود را به قطعات متنوع تقسیم می کنند.  وی اظهار داشت: ۹۹ درصد تعاونی‌های مسکن متعلق به کارمندان است که در بدنه دستگاه‌های دولتی شکل گرفته اند و تقریباً در زمین خواری و ساخت و ساز غیرقانونی از برخی موقعیت‌ها سوء‌استفاده می‌شود.  محمدزاده گفت: متأسفانه خیلی دیر این جریان مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری اراضی شکل گرفته است و ای کاش ۱۰ سال پیش با این جدیت مطرح می شد و از رسانه ملی هم انتظار داریم اجازه ندهد این جریان مبارزه با زمین خواری و موارد مشابه به فراموشی سپرده شود و خوشبختانه قوه قضائیه و مجلس و دولت با جدیت پیگیر هستند.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن