تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818884957




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پليس ترکيه دفاتر يک نشريه منتقد اردوغان را بازرسي کرد |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: پليس ترکيه دفاتر يک نشريه منتقد اردوغان را بازرسي کرد
این تصویر انتقادهای شمار زیادی از منتقدان رئیس جمهوری را نشان می دهد که او را به بهره برداری از درگیری های بین ارتش و نیروهای پ ک ک برای پیروزی در انتخابات پارلمانی زودهنگام اول نوامبر متهم می کنند.
کد خبر: ۵۳۱۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۰ - 15 September 2015


پلیس ترکیه دوشنبه در استانبول دفاتر یک نشریه را بازرسی و آخرین شماره این نشریه را توقیف کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از استانبول،‌ در صفحه نخست این شماره، تصویری از رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه درحال گرفتن تصویری سلفی (خودعکس) در برابر تابوت یک نظامی کشته شده به دست نیروهای پ ک ک، به چاپ رسیده است.

به گفته «جوهری گوون» سردبیر این نشریه ،‌نیروهای پلیس نخستین بار یکشنبه شب به ساختمان های مجله «نکته» مراجعه کردند.

وی در صفحه توییتر خود افزود: «پلیس اکنون پشت در نشریه ما است. اکنون ساعت یک و سی دقیقه است. من فکر می کنم شماره هایی از نکته توقیف خواهد شد.»

نیروهای امنیتی که متوجه شدند در آن زمان ساختمان مجله خالی است دوباره در ساعت هشت و 30 دقیقه مراجعه و این شماره نشریه را توقیف کردند.

روزنامه حریت کپی این حکم دادستانی استانبول را منتشر کرد که دستور بازرسی از ساختمان «نکته»،‌توقیف آخرین شماره آن و مسدود شدن صفحه توییتر آن را به سبب توهین به رئیس جمهوری و تبلیغ تروریستی صادر می کند.

نخستین صفحه این مجله در واقع تصویری مونتاژی است که در آن اردوغان درحال لبخند زدن مشاهده می شود که در حال گرفتن عکس سلفی با تلفن همراه خود در مقابل تابوت یک نظامی پوشیده شده با پرچم ترکیه است.

این تصویر انتقادهای شمار زیادی از منتقدان رئیس جمهوری را نشان می دهد که او را به بهره برداری از درگیری های بین ارتش و نیروهای پ ک ک برای پیروزی در انتخابات پارلمانی زودهنگام اول نوامبر متهم می کنند.

اردوغان به شدت این اتهامات را رد می کند.

بنابراعلام « نکته» تصویر روی جلد این نشریه درواقع الهام گرفته از یک عکس مونتاژی است که سال 2013 در روزنامه گاردین منتشر شد . در این عکس تونی بلر نخست وزیر سابق انگلیس در حال گرفتن سلفی در برابر ستونی از سیاهی ناشی از انفجاری در طول جنگ در عراق، دیده می شود.

سازمان های غیر دولتی دفاع از آزادی مطبوعات به طور مرتب دولت ترکیه را به وارد کردن فشار بر رسانه ها متهم می کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن