تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك درهم صدقه دادن از يك روز روزه مستحبى برتر و والاتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819941572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرانس24: کنسول فرانسه در ترکيه به قاچاق انسان کمک کرده است |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: فرانس24: کنسول فرانسه در ترکيه به قاچاق انسان کمک کرده است
این گفت و گو در برابر تابلوی کنسول افتخاری فرانسه به پایان رسید. چند متر آن طرف تر قایق هایی که مهاجران با آن ها به عبور شبانه از دریا تا سواحل یونان و دروازه اروپا ادامه می دهند، دیده می شوند.
کد خبر: ۵۳۱۲۳۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶ - 13 September 2015


فروش قایق های بادی و جلیقه نجات و به مخاطره انداختن جان مهاجران دلیل اصلی برکناری کنسول افتخاری فرانسه در ترکیه بود.

شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گزارش داد: کنسول افتخاری فرانسه در ترکیه به مهاجرانی که قصد داشتند از این کشور به اروپا مهاجرت کنند، قایق بادی و جلیقه نجات فروخته است. کنسول افتخاری فرانسه در بودروم از کار معلق شد. وی که صاحب یک فروشگاه بود یکی از کسانی است که از این مسئله سود برده است. گزارشگر این شبکه گفت: در سواحلی که چند کیلومتر با بودروم فاصله دارد، جسد ایلان کودک مهاجر سوری کشف شد. جنگلی از نیزارها در این منطقه وجود دارد که مهاجران پیش از اقدام به مهاجرت، پشت آن پنهان می شوند. تحقیقات خبرنگاران فرانسوی که از این تجارت پرده برداشتند، از این محل آغاز شد. یکی از خبرنگاران بقایای بسته بندی قایق های بادی و یا قایق هایی که به دلیل اشکال غیر قابل استفاده بودند را نشان داد. وی اضافه کرد: قایق های بادی (فروخته شده) حداکثر پنج نفر ظرفیت دارند و قابلیت عبور دادن سرنشینان از دریا را ندارد. این قایق های بادی فقط برای ماهیگری در آب های آرام کارآیی دارد، نه دریای متلاطم.

گزارشگر افزود: این وسایل و تجهیزات عمدتا در مرکز تجاری شهر بودروم خریداری می شوند. این فروشگاه که در تصویر مشاهده می کنید، به کنسول افتخاری فرانسه تعلق دارد و همانطور که می بینید روی تابلویی که در کنار در ورودی نصب شده است، وی به عنوان نماینده دولت فرانسه در این منطقه فعالیت دارد.

گزارشگر اضافه کرد: من تصمیم گرفتم که قبل از هر چیز اطراف فروشگاه را بررسی کنم. کنسول نمی داند که ما با دوربین مخفی در حال ثبت گفتگو با وی هستیم. عملکرد کنسول نشان می دهد که وی توجهی به ملیت و هویت مشتریانش ندارد.

گزارشگر از کنسول پرسید: شما می دانید که این مهاجران با تجهیزاتی که در اختیار دارند به کام مرگ می روند؟ کنسول پاسخ داد: قطعا. ما با مقامات صحبت کرده ایم و از آن ها خواسته ایم که مهاجران را از رفتن بازدارند. اما شما می توانید از فروختن این تجهیزات خودداری کنید؟

کنسول گفت: بله. ما دیگر به آن ها چیزی نمی فروشیم. اما فروشگاهی که کنار فروشگاه ما قرار دارد، این تجهیزات را به آن ها خواهد فروخت و عملا این تصمیم چیزی را عوض نخواهد کرد.

گزارشگر پرسید: شاید اگر شما این کار را می کردید، بقیه هم از شما تبعیت می کردند.

کنسول پاسخ داد: نه به هیچ وجه این طور نمی شد. گزارشگر ادامه داد: توجه دارید که کنسول افتخاری فرانسه در بودروم به قاچاق انسان کمک کرده است؟ کنسول نیز گفت: بله. شهرداری (بودروم) به قاچاق انسان کمک می کند. فرمانده بندر به قاچاق انسان کمک می کند. پلیس به قاچاق انسان کمک می کند. آن ها به مهاجران اجازه عبور می دهند.

گزارشگر گفت: این گفت و گو در برابر تابلوی کنسول افتخاری فرانسه به پایان رسید. چند متر آن طرف تر قایق هایی که مهاجران با آن ها به عبور شبانه از دریا تا سواحل یونان و دروازه اروپا ادامه می دهند، دیده می شوند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن