تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813104982




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مخالفان افزايش سرعت و پهناي باند، تفکر خود را تغيير دهند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۹:۴۳ب.ظ)
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات: مخالفان افزايش سرعت و پهناي باند، تفکر خود را تغيير دهند موج - وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به اهميت وجود فضاي مجازي در زندگي بشريت اظهار کرد: وزارت ارتباطات تحت فشار افکاري است که مخالف پهناي باند و سرعت بالاي اينترنت هستند که اين افکار بايد هضم شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج؛ محمود واعظي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پنجمين جلسه از گفتگوهاي راهبردي مرکز الگوي اسلامي ايراني پيشرفت، در جمع اعضاي اين مرکز و اساتيد دانشگاهي با اشاره به نقش با اهميت ارتباطات، فناوري اطلاعات و فضاي مجازي بر حوزه هاي مختلف زندگي توضيح داد: ICT و به ويژه فضاي مجازي يک پديده مهم و اثرگذار در دنيا است و امروز اين پديده ها با نقش مهمي که در عرصه هاي مختلف زندگي و جامعه بشري دارد خود را به عنوان پيشران و زمينه ساز توسعه پايدار در کشورها معرفي کرد.
واعظي با بيان اينکه امروز ICT بر زندگي مردم و صنعت غالب شده است عنوان کرد: امروز همگان مي دانند که ارتباطات و فناوري اطلاعات زيرساخت هايي براي تقويت و بهبود روش ها و شيوه ها در صنعت هاي مختلف را در جامعه بشريت فراهم مي سازد.
وزير ارتباطات با اشاره به جلسه اخيري که مقام معظم رهبري داشتند توضيح داد: ديدگاه ها و رهنمودهاي عميق مقام معظم رهبري و درک تاثيرات اين فضا از چندين سال قبل توسط ايشان مطرح شد که چندين سال قبل معظم له با آينده نگري صحيح و به موقع و تشکيل جلسات کارشناسي و بحث و بررسي، به تشکيل شوراي عالي فضاي مجازي براي رصد اين فضا و تصميم گيري و سياست گذاري در اين حوزه منجر شد.
واعظي با تأکيد بر ديگر دغدغه ها و نقطه نظرات حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان کرد: همانطور که در جلسات متعدد با مقام معظم رهبري مشاهده شد از نظر ايشان اهميت اين حوزه کمتر از مسايل هسته اي نيست و با توجه به اثرات عميق، شگرف و پايدار در اخلاق، سبک زندگي، اقتصاد، فرهنگ و... اين حوزه بايد مورد رصد پيوسته و هميشگي قرار گرفته و در تمامي برنامه ريزي هاي کشور اعم از برنامه هاي پنج ساله يا بيست ساله يا سالانه بايد قرار گيرد.
وزير ارتباطات با بيان اينکه در حوزه ارتباطات به خصوص فضاي مجازي تهديد و فرصت به صورت يکسان وجود دارد افزود: نبايد به آن نگاه سياه و سفيدي و صرف داشت، بايد از فرصت ها براي توانمندسازي جامعه و کشور سود برد و نتايج تهديدها را به حداقل برسانيم.
واعظي در ادامه در ارتباط با گسترش فضاي مجازي در زندگي جهانيان گفت: امروزه 3 ميليارد انسان به اين فضا دسترسي دارند و پيش بيني مي شود تا سال 2020 50 ميليارد انسان با استفاده از اينترنت اشيا به اين فضا دسترسي داشته باشند.
وزير ارتباطات توليد محتواي بومي و بومي سازي فناوري اطلاعات را از راهبردهاي مهم کشور دانست و گفت: بعد از توليد محتوا راه اندازي دولت الکترونيک و دولت همراه از گام هاي بعدي است و دولت ها با اين ابزارها علاوه بر صرفه جويي و سرعت بخشيدن به انجام امور، قدرت نرم توليد مي کنند.
واعظي همچنين با اشاره به امکانات ديگر در حوزه ارتباطات بيان کرد: امروز رايانش ابري کسب و کار را تسهيل مي بخشد و استفاده از اين ابزار که به 77 ميليارد رسيده است تا سال 2020 به سه برابر افزايش خواهد يافت.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در پايان با بيان مشکلاتي که در حوزه مديريتي اين حوزه وجود دارد گفت: فشار ها بر روي اين مديريت به دو صورت است عده اي خواستار پهناي باند و سرعت بيشتر هستند و عدهاي خلاف جهت پژوهشگران بر اين باورند که اين سرعت و پهناي باند زياد سبب تهاجم فرهنگي بر جوانان خواهد شد و من تأکيد مي کنم که اين افکار بايد آرام آرام هضم شوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن