تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه نيّت درست داشته باشد، دل سالم و پاك دارد، زيرا سالم داشتن دل از وسوسه هاى شيط...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819205620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشریح برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در گفتگو با سردار کارگر


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: تشریح برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در گفتگو با سردار کارگر


هفته دفاع مقدس همراه با برنامه های ویژه از ۳۱ شهریور با شعار " ما می توانیم با همدلی و همزبانی " در سراسر کشور برگزار می شود . به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، سردار سرتیپ بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در گفتگوی تلفنی با برنامه پیشخوان شبکه خبر ، برنامه های این هفته را تشریح کرد .
تشریح برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در گفتگو با سردار کارگر

سردار کارگر تصریح کرد برنامه های هفته دفاع مقدس از روز سه شنبه 31 شهریور با رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور آغاز می شود  و تا 7 مهر ماه ادامه دارد .
 رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود : با توجه به وجود روز عرفه و عید قربان در این هفته که فضای معنوی خاصی به آن می بخشد برنامه های ویژه برای هر روز در نظر گرفته شده است .
سردار کارگر درباره مهمترین برنامه های این هفته گفت: روز نخست ، سه شنبه 31 شهریور ، رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور خواهد بود.
وی با اشاره به دیگر روزهای هفته دفاع مقدس افزود: روز دوم ، چهارشنبه اول مهر و روز بازگشایی مدارس و دانشگاه ها ؛ نواختن زنگ مقاومت در مدارس کشور و پاسداشت رزمندگان دفاع مقدس و شهدا و جانبازان و ایثار گران توسط دانشجویان است.
سردار کارگر روز سوم ، پنج شنبه مصادف با عید قربان روز تجلیل از خانواده های ایثارگران است. روز چهارم روز جمعه روز فرماندهان نیروهای مسلح  است و سخنرانی فرماندهان در نمازهای جمعه سراسر کشور در نظر گرفته شده است.
وی گفت: روز پنجم روز شنبه توجه به مسائل نظامی و پدافند غیرعامل و اصناف نظامی و پشتیبانی مردم از دفاع مقدس نام گرفته است.
روز ششم روز یکشنبه 5 مهر ماه هم روز شکستن حصر آبادن نام گذاری شده است.
روز دوشنبه توجه به مسئله دشمن شناسی و استکبار ستیزی و روز مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل و روز آخر، سه شنبه 7 مهر ماه روز فرماندهان شهید و برگزاری مراسم ویژه بر مزار فرماندهان برجسته شهدای دفاع مقدس، برنامه ریزی شده است.
سردار کارگر در ادامه تصریح کرد برنامه های رژه نیروهای مسلح امسال با میزبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر کشور انجام خواهد شد.
سردار کارگر به شعار امسال هفته دفاع مقدس با عنوان " ما می توانیم با همدلی و همزبانی " اشاره کرد و گفت: یکی از پشتوانه های مذاکرات هسته ای کشورمان دفاع مقدس و دفاع قاطع مردم از آن است. وی افزود: امنیت و پیشرفت حاکم بر جامعه ما مرهون فداکاری رزمندگان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس است .
وی تاکید کرد : ما وقتی می توانیم که وحدت داشته باشیم و با همدلی و همزبانی می شود به پیشرفت و توسعه دست یافت .
سردار کارگر در عین حال افزود: ما معتقدیم دفاع مقدس متعلق به گذشته نیست و متعلق به حال و آینده و جهان اسلام و عالم است. و هیچ فرد قشر یا گروهی نباید دفاع مقدس را به نام خود مصادره کند.
 رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  ، درباره اقدامات انجام گرفته برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت هم گفت : آشنایی با فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس باید از مهد های کودک آغاز شود.
سردار کارگر با بیان اینکه برای آشنایی دانش آموزان و دانشجویان برنامه های خوبی در مدارس و دانشگاه ها آغاز شده است نقش صدا و سیما را در انتقال این فرهنگ بی بدیل دانست و افزود: تاریخ دفاع مقدس باید به صورت مستند و بدور از تحریف به مخاطبان ارائه شود.
وی با بیان اینکه هنر، ادبیات و سینما هم نقش مهمی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس دارند گفت : در حوزه فضای مجازی نیز اقدامات موثری صورت گرفته است .


سردار کارگر برنامه های کاروان های راهیان نور را نیز در انتقال فرهنگ مقاومت بسیار مهم دانست و افزود : سال گذشته بیش از 5 میلیون نفر از مناطق دفاع مقدس بازدید کردند که 80 درصد آنان جوانان بودند و 50 درصد بازدید کنندگان نیز با خودروهای شخصی در این مناطق حضور یافتند .
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس درباره اقدامات صورت گرفته برای نشر کتاب در حوزه دفاع مقدس نیز تصریح کرد : یکی از اقدامات صورت گرفته در این حوزه " نهضت خاطره گویی "  است که بر اساس آن فرماندهان و زندگان دفاع مقدس و خانواده های شهدا بتوانند خاطرات خود را از این روزهای مقدس در مدارس ، دانشگاه ها و مساجد بیان کنند. وی افزود: همزمان باید به بازار کتاب حوزه دفاع مقدس توجه ویژه شود و بر این اساس شعار " هر خانواده یک کتاب دفاع مقدس " را برگزیده ایم .
سردار کارگر در پایان گفت : اکنون کتاب " تاریخ شفاهی جنگ " را در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به چاپ رسانده ایم .  
دانلود
 

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن