تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802208798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمايه گذار خارجي بيشتر جذب بازار اوليه ما خواهد شد تا ثانويه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۴۴ب.ظ)
کارشناس ارشد بازار سرمايه مطرح کرد: سرمايه گذار خارجي بيشتر جذب بازار اوليه ما خواهد شد تا ثانويه موج - يک کارشناس ارشد بازار سرمايه با پيش بيني اينکه سرمايه گذاران خارجي از آذر وارد بازار بورس ايران خواهند شد، گفت: استقبال اين سرمايه گذاران را به فال نيک گرفته و آن را مقدمه اي براي بازگشت سرمايه به بازار مي دانيم.
به گزارش خبرگزاري موج، محمديوسف امين داور افزود: سرمايه گذاران بزرگ ايراني نيز با اطلاع از اين موضوع از هم اکنون، شروع به خريد کرده‌اند تا در آذر که سرمايه گذاران خارجي وارد بازار مي‌شوند، بتوانند بخشي از سهام خود را با قيمت بالاتر به اين سرمايه گذاران واگذار کنند.
وي افزود: اما عملکرد سرمايه گذاران خرد کاملاً متفاوت است چرا که آن‌ها همواره به دنبال سود کوتاه مدت و آني هستند، در نتيجه روند بازارها را دنبال و ميزان سوددهي هر بازار را ارزيابي مي‌کنند تا به محض شنيدن يک خبر يا اتفاق تازه، نظير استقبال سرمايه گذاران خارجي از بورس، آماده ورود به بازار شوند.
مدير عامل شرکت سرمايه گذاري تدبيرگران گفت: به همين دليل سرمايه گذاران خرد براساس برآوردهاي مقطعي و سود آني گاهي وارد بازار سکه، گاهي وارد بازار ارز و زماني هم وارد بازار املاک و مستغلات مي‌شوند.
وي افزود: اما رفتار سرمايه گذار کلان اين گونه نيست و هنگامي که هنوز ديگران شروع به خريد نکرده‌اند، خريد خود را انجام مي‌دهد؛ چرا که کسي که يک مرتبه 40 تا 50 ميليارد تومان خريد مي‌کند، بايد وقتي خريد نمايد که قيمت‌ها رو به نزول باشد.
اين کارشناس بازار سرمايه با بيان اينکه سرمايه گذار خارجي بيشتر جذب بازار اوليه ما خواهد شد تا ثانويه گفت: اما به هر حال، اثرات مستقيم و غيرمستقيم اين سرمايه گذاري در آينده کاملاً بر بازار سرمايه احساس مي‌شود.
وي يادآور شد: سال گذشته با تورم 15 درصدي، بورس 31 درصد زيان کرد، بنابراين اگر کسي در بخش اوراق مشارکت سرمايه گذاري مي‌کرد، حداقل 20 درصد سود مي‌کرد که از تورم هم جلوتر بود اما سرمايه گذاران بازار بورس عملاً 36 درصد زيان کردند.
مدير عامل شرکت سرمايه گذاري تدبيرگران با ارزيابي از روند گذشته اين بازار و چگونگي رشد آن در آينده، اظهار داشت: در سال‌هاي 90 و 91 بازدهي سکه بالاتر از بازدهي بورس بوده و اگر کسي که در اين سال‌ها به طرف بازار سکه يا زمين مي‌رفت، از بورس جلوتر بود چرا که سال 90 بازدهي سکه 75 درصد و بازدهي بورس 11 درصد بود و سال 91 بازدهي سکه 73 درصد و بازدهي بورس 47 درصد بوده و اگر کسي مي‌خواست با روند بازارها پيش برود، بايد سکه مي‌خريد.
وي افزود: در حالي که سال 92، سکه 29 درصد زيان داشت و بورس 108 درصد بازدهي، بنابراين به طور معمول وقتي يک بازار زيان مي‌دهد، يک دوره سودده در پيش دارد البته نمي‌توان ادعا کرد که اين دوره سوددهي حتماً سال 94 خواهد بود، شايد سال 95 باشد اما به هر حال اهالي بورس منتظر يک بازار سودده هستند.
لازم به ذکر است؛ حسن قاليباف، مدير عامل بورس تهران، گفت: از ابتداي امسال نزديک به 20 هيات مختلف سرمايه گذاري خارجي از بورس تهران بازديد کرده‌اند و طي سال جاري 50 کد معاملاتي براي سرمايه گذاران خارجي ايجاد شده و قرار است در پاييز امسال نيز اجلاس بيستم فدراسيون‌هاي آسيايي و اروپايي در ايران برگزار شود و به همين دليل؛ سرمايه گذاران خارجي درباره نحوه کيفيت فعاليت و حضور در بازار سرمايه ايران پرسش‌هاي بي شماري را از اين فدراسيون مطرح مي‌کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن