تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819580732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مجیدرضا حریری: تا اوایل سال آینده اتفاق جدیدی در اقتصاد نمی‌افتد


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: هیئت هایی که اکنون به ایران سفر می‌کنند هدف اولیه آنها فروش کالا و یا سرمایه‌گذاری نیست بلکه هدف اصلی آنها ارزیابی وضعیت بازار ایران است.

به گزارش تراز ، مجیدرضا حریری نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین درباره نتایج سفر هیئت‌های تجاری خارجی به کشور گفته است: هیئت‌های خارجی که در حال حاضر به ایران می‌آیند اکثرا اروپایی هستند و یا در اردوگاه غرب بوده و ما را تحریم کرده بودند.

هیئت هایی که اکنون به ایران سفر می‌کنند هدف اولیه آنها فروش کالا و یا سرمایه‌گذاری نیست بلکه هدف اصلی آنها ارزیابی وضعیت بازار ایران است. از طرف دیگر شاهد هستیم که خبری از ورود هیئت هایی از چین، هند، روسیه و ترکیه به ایران نیست چون این کشورها اطلاعات‌شان از بازار ایران کامل است.
در مقابل هیئت هایی که از آلمان، ایتالیا، فرانسه، اتریش و... می‌آیند به این دلیل به ایران سفر می‌کنند که در درجه نخست، اطلاعات‌شان را از بازار ایران کامل کنند.

حریری گفت: آنچه که مشخص است در خوشبینانه ترین حالت تا اوایل سال آینده اتفاق جدیدی در صحنه اقتصاد ما با دنیا پیش نخواهد آمد. وی افزود: هیئت‌های خارجی که تاکنون به ایران آمده اند شناخت خوبی از فضای کسب و کار ما پیدا کرده و فهمیده اند که باید در صنایعی که مدیریت آن در دست دولت است سرمایه‌گذاری کنند.

به همین دلیل شاهد هستیم که این هیئت‌ها در حوزه هایی مثل نفت، گاز و پتروشیمی و فولاد آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری اعلام کرده اند. در حوزه انرژی و نفت و گاز بیشتر به این دلیل علاقه دارند که فضای کسب و کار در این حوزه یک فضای بین المللی است و خیلی قوانین داخلی ما روی آن تاثیرگذار نیست. در زمینه خودرو هم به هر حال ما بازاری هستیم که حدود یک میلیون و 300 هزار خودرو در سال نیاز بازار مصرفی ماست و اگر شرایط اقتصادی مردم بهتر شود این رقم تا دو میلیون دستگاه هم افزایش می‌یابد.


منبع: آفتاب یزد



زمانبندی انتشار: 23 شهريور 1394 - 11:51





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن