تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804055346




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

غربي‌ها تلاش مي کنند نگاه خود را به حقوق بشر به تمام کشورها تحميل کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۴۰ق.ظ)
آملي لاريجاني در ديدار با هيات حقوق بشري ايتاليا؛ غربي‌ها تلاش مي کنند نگاه خود را به حقوق بشر به تمام کشورها تحميل کنند موج-رئيس قوه قضائيه با اشاره به اين که رسيدن به فهم مشترک از مقوله حقوق بشر نيازمند آشنايي با پيش فرض‌هاي موجود در اين زمينه است، گفت: متاسفانه غربي‌ها تلاش مي کنند نگاه خود را به حقوق بشر که مبتني بر پيش فرض‌هايشان است به تمام کشورها تحميل کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، آيت الله آملي لاريجاني در ديدار با «شريف بسيوني»، رئيس موسسه بين المللي مطالعات عالي علوم جنايي ايتاليا با ابراز خرسندي از سفر هيات ايتاليايي به ايران و اعلام آمادگي به منظور انجام گفت وگوهاي دو جانبه ميان ايران و ايتاليا درباره مباني حقوق بشري و مبادله تجربيات عملي دو کشور در زمينه قضايي، گسترش اين مناسبات را موجب نزديکي دو کشور توصيف کرد و گفت: اميدواريم با نگاهي عالمانه و منطقي به مباحث حقوق بشري و عدالت کيفري راه براي گفت وگوهاي بيشتر بين کشورها باز شود.
رئيس قوه قضائيه با اشاره به اين که رسيدن به فهم مشترک از مقوله حقوق بشر نيازمند آشنايي با پيش فرض‌هاي موجود در اين زمينه است و در اين مسير هيچ کشوري حق تحميل باورها و پيش فرض‌هاي خود را ندارد، افزود: مکاتب و تمدن‌هاي مختلف بشري نيازمند گفت وگوهاي بيشتر براي درک و فهم مفاهيم مربوط به کرامت انساني و حقوق بشر هستند.
آملي لاريجاني با تاکيد بر اين که برخلاف برخي تبليغات رسانه اي غرب، دستگاه قضايي جمهوري اسلامي ايران کمال يافته و مستقل است، تصريح کرد: دستگاه قضايي ايران، ساختاري مستقل در چارچوب نظام اسلامي و به دنبال ترويج حق و عدالت و استيفاي حقوق عامه است و نگاهش به مفهوم کرامت انساني مبتني بر نگاه عقلاني شيعه است که تفاوت بنيادين تفکرات افراطي همچون داعش دارد.
رئيس دستگاه قضا با تاکيد بر اينکه در مباحث حقوق بشري بايد در مقام اجرا و عمل نيز همگام با بحث­هاي نظري و تئوري تلاش کرد و در اين راه فاصله اي معنادار و تناقض آميز در رفتار و گفتار غرب درباره حقوق بشر وجود دارد، افزود: متاسفانه غربي‌ها تلاش دارند نگاه خود به حقوق بشر را که مبتني بر پيش فرض‌هاي خودشان است به همه کشورها تحميل کنند که قطعاً چنين رويکردي صحيح نيست.
آملي لاريجاني در ادامه به بحث اعدام و قصاص و تفاوت اين دو مجازات و فشار غرب درباره چرايي اجراي حکم قصاص اشاره و تاکيد کرد: قصاص حق اولياي دم بر اساس نص صريح قرآن است که مي‌توانند از آن استفاده کنند و يا از آن بگذرند.
رئيس دستگاه قضا افزود: فشار غربي‌ها درباره حقوق بشر به کشورهاي ديگر از جمله ايران دو گانه است؛ آن‌ها در حالي که در جمهوري اسلامي ايران انتخابات متعددي برگزار شده و مي‌شود، ما را محکوم مي‌کنند و به ما فشار مي‌آورند اما با برخي کشورهاي همين منطقه که تا به حال انتخاباتي در آن برگزار نشده کاملاً دوست هستند و اين کشورها تحت حمايت کامل غربي‌ها قرار دارد.
رئيس قوه قضاييه همچنين به مساله مبارزه ايران با قاچاق مواد مخدر اشاره کرد و گفت: متاسفانه با حضور کشورهاي غربي در افغانستان کشت و توليد موادمخدر در اين کشور 10 برابر شد و جمهوري اسلامي ايران به مقابله با قاچاق و ترانزيت موادمخدر که عمده آن به مقصد اروپا و غرب است برخاسته و در اين راه بسياري از جوانان خود را از دست داده است؛ در حاليکه غرب نه تنها در اين زمينه به ايران کمک نمي‌کند بلکه برخي برخوردهاي ايران در مقابله با قاچاق مواد مخدر را محکوم مي‌کند.
در ادامه اين ديدار؛ «شريف بسيوني»، رئيس موسسه بين المللي مطالعات عالي علوم جنايي ايتاليا نيز با ابراز خرسندي از سفر به ايران از انجام گفت وگوهاي مشترک حقوق بشري ميان ايران و ايتاليا استقبال کرد و با اشاره به اينکه در سفر آتي هيئت حقوقي قضايي ايران به ايتاليا اين گفت وگوها ادامه خواهد يافت، گفت: مفاهيمي همچون احترام به انسان و کرامت او مفاهيمي عام و مورد پذيرش تمام انسان‌هاست و چنين مفاهيمي را نمي‌توان صرفاً در قالب امور سياسي تعريف کرد.
وي توجه به حقوق بشر و احترام به کرامت انساني را اصلي پذيرفته شده در ميان اديان الهي و تکامل يافته در دين اسلام برشمرد و افزود: از انجام گفت وگوهاي بيشتر درباره مفاهيم حقوق بشر و تلاش براي نزديکي بيشتر کشورها و ملت‌ها استقبال مي‌کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن