تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، آن است كه قابل فهم و روشن و كوتاه باشد و خستگى نياورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820999148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هنوز آمار دقيقي از خودکشي در جامعه وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۳۳ب.ظ)
مديرکل بهزيستي گيلان عنوان کرد: هنوز آمار دقيقي از خودکشي در جامعه وجود ندارد موج-رشت- مديرکل بهزيستي گيلان با بيان اين که هنوز آمار دقيقي از خودکشي در جامعه وجود ندارد گفت: يکي از خطراتي که جوامع را تهديد مي کند و جزو آسيب هاي جامعه است، موضوع خود کشي است.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، به مناسبت 10سپتامبر روز جهاني پيشگيري از خودکشي نشست هم انديشي با حضور نمايندگان ادارات و کارشناسان و متخصصان حوزه اجتماعي در بهزيستي برگزار شد.
محمد رضا پارسي در اين نشست افزود: اهميت بررسي موضوع خود کشي در حدي است که يک روز در تقويم جهاني براي پيشگيري از خودکشي نامگذاري شده است.
وي تصريح کرد: اکنون جامعه ايراني با تهديدات مختلف در حوزه اجتماعي از جمله طلاق،اعتياد،خودکشي مواجه است و در اين راستا مي بايد با انديشه هاي کاربردي متخصصان حوزه اجتماعي، رواني به نحو مطلوبي با اين آسيبها رو به رو شد.
پارسي افزود: متاسفانه هنوز آمار دقيقي از خود کشي در جامعه وجود ندارد و دليل آن اينست که پزشکي قانوني فقط آمار فوتي هاي حود کشي را دارد ، اما بعضاً اقدام به خودکشي هايي صورت گرفته که موفقيت آميز نبوده و در جايي نيز ثبت نشده و خانواده ها نيز با توجه به مذموم بودن اين کار به جايي نيز اعلام نمي کنند.
وي در ادامه گفت: اکنون اورژانس اجتماعي 123 و همچنين خط مشاوره تلفني 1480 بهزيستي مي تواند در چرخه پيشگيري از خودکشي نقش موثري را ايفاد نمايد و افرادي در خطر اقدام به خودکشي هستند و يا خانوده هاي آنان، راهنمايي هاي لازم را از کارشناسان روان شناسي، مددکاري و تيم مربوطه دريافت دارند.
در ادامه اين نشست هر يک از کارشناسان در مورد علل خودکشي از جمله: بيکاري، بحران شخصيت در نوجواني و جواني، کمبود نشاط اجتماعي، بحران هاي عشقي، اختلال هاي رواني نظرات خود را اعلام و در مورد موقعيت هايي که مي تواند يک فرد را مستعد خودکشي کند مطالبي را ارائه کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن