تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819258387




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور در مجلس خبرگان محدود به يکسري انسان‌هاي خاص با عقايد خاص نباشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۲۸ق.ظ)
حجت الاسلام سيد هادي خامنه اي: حضور در مجلس خبرگان محدود به يکسري انسان‌هاي خاص با عقايد خاص نباشد موج-مديرپژوهشکده تاريخ اسلام گفت: دليلي ندارد حضور اين مجلس محدود به يک سري انسان‌هاي خاص با عقايد خاص شود. همه افراد با داشتن يک سري صلاحيت‌هاي عام و علم اجتهاد بايد حق داشته باشند در مجلس خبرگان حضور پيدا کنند.
به گزارش خبرگزاري موج، حجت الاسلام والمسلمين سيدهادي خامنه اي در خصوص برنامه اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات خبرگان و در پاسخ به پرسشي در خصوص دعوت از حضور سيدحسن خميني براي انتخابات خبرگان گفت: اينکه افراد سالم و صالح در انتخابات شرکت کنند و مثمرثمر باشند بر همگان واضح و مبرهن است ولي اينکه حضور ايشان مي‌تواند چقدر بر نتايج انتخابات تأثير داشته باشد من هنوز ارزيابي نکردم.
وي افزود: اما به طور کل مسئله مجلس خبرگان مسئله حساسي محسوب مي‌شود. بالطبع کساني که در جايگاه مميز نشسته‌اند از اين مجلس در سخنراني‌ها و اشارات خود به عنوان يک خط قرمز ياد مي‌کنند. از زماني که مطرح شد اصلاح طلبان و همفکرانشان در رده‌هاي گوناگون مي‌خواهند در اين انتخابات حضور داشته باشند طرف مقابل هم شروع به تهديد و خط و نشان کشيدن کرد.
دبير کل مجمع نيروهاي خط امام (ره) اظهار داشت: در گذشته شايد به طور نادرست مطرح مي‌شد که اصلاح طلبان با ولايت فقيه زاويه دارند امروز اما عنوان جديدتر و چماق جديدتري براي کنار گذاشتن اصلاح طلبان با نام فتنه گر و ساکت فتنه مطرح شده است که پوشش بيشتري مي‌دهد.
خامنه اي گفت: کافي است که آقايان با کسي خوب نباشند مسلماً از اين بهانه جديد استفاده مي‌کنند که هيچ گاه قابل اثبات هم نيست و بر اساس سليقه خود به افراد تهمت مي‌زنند. برخي آقايان سعي مي‌کنند با اشارات خود اين گونه نشان دهند که برخي جريان‌ها حق ندارد از چند فرسخي مجلس خبرگان هم عبور کنند تا چه رسد به اينکه در اين انتخابات حضور داشته باشند.
عضو شوراي هماهنگي جبهه اصلاح طلبان اضافه کرد: اما اينکه اصلاح طلبان بايد چه کاري انجام دهند بالطبع به کار فکري و فرهنگي نياز دارد. ما مي‌توانيم و بايد در همه رده‌هاي اجتماعي روي اين مسائل که مهم هم هست کار کنيم و اهميت و جايگاه خبرگان را براي تمام اقشار مردم روشن کنيم. حتي لازم است با گفت و گو به برخي شخصيت‌هاي تاثيرگذار توضيح داده شود که مجلس خبرگان به مانند مجلس شوراي اسلامي جايي است مهم.
وي گفت: دليلي ندارد حضور اين مجلس محدود به يک سري انسان‌هاي خاص با عقايد خاص شود. همه افراد با داشتن يک سري صلاحيت‌هاي عام و علم اجتهاد بايد حق داشته باشند در مجلس خبرگان حضور پيدا کنند. مجلس خبرگان و حضور در آن نبايد به مسائل سياسي و جناحي خاص پيوند بخورد. همگان به خوبي مي‌دانند که مجتهدين شناخته شده اي در جريان اصلاحات وجود دارند که مي‌توانند در انتخابات و گزينش‌هاي مدنظر آقايان شرکت کنند. طبعاً اگر مجتهد باشند و صلاحيت‌هاي عمومي را داشته باشند منعي براي حضور آن‌ها نيست.
خامنه اي تاکيد کرد: تشکيل مجلسي با نام خبرگان بايد متکي به آراي عمومي باشد. يک عده به طور مصنوعي مسائلي را طرح کرده‌اند که در آن مجلس انحصار ايجاد کنند و اين انحصار را ما مي‌توانيم با روشن کردن ذهن افراد تاثيرگذار از ميان برداريم. به هر حال بايد در اين زمينه کار فکري و فرهنگي انجام دهيم.
وي يادآور شد: به هر حال نسبت به حضور اصلاح طلبان در مجلس خبرگان حساسيت به وجود آورده‌اند. شوراي هماهنگي هم ترجيح مي‌دهد نسبت به انتخابات مجلس ورود کند و ليست مشترک ارائه دهد.مساله خبرگان و ارائه فهرست براي انتخابات آن در چارچوب برنامه‌هاي شوراي هماهنگي فعلاً به دليل همان حساسيت‌ها در آينده روشن مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن