تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کسی که نماز را از وقتش تأخیر بیندازد، (فردای قیامت) به شفاعت من نخواهدرسید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802737402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهيه طرح اصلاح نظام بانکي در 4 محور


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۳۵ق.ظ)
وزارت اقتصاد خبر داد: تهيه طرح اصلاح نظام بانکي در 4 محور موج - وزارت امور اقتصادي و دارايي با اشاره به تشکيل کميته طرح اصلاح نظام بانکي در بانک مرکزي اعلام کرد: اين طرح در چهار محور تهيه و فرايند عملياتي آن شروع شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، وزارت اقتصاد با انتشار اطلاعيه اي در خصوص طرح اصلاح در نظام بانکي نوشت: بر اساس ابلاغيه رياست جمهوري به معاون اول رئيس جمهور مأموريت داده شد با همکاري وزارت امور اقتصادي و دارايي و بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران برنامه جامع اصلاح نظام بانکي کشور را در چندين محور تهيه و عملياتي نمايند که کميته مربوطه در بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران تشکيل و آغاز بکار کرده است.
ساماندهي مناسب تأمين مالي کوتاه مدت و ميان مدت فعاليت‌هاي اقتصادي از طريق نظام بانکي، وصول مطالبات غيرجاري، ايجاد زمينه رقابت در فعاليت‌هاي اقتصادي و بنگاهداري، انتظام بخشي به بازار پول از طريق ساماندهي مؤسسات اعتباري غيرمجاز و افزايش قدرت وام دهي بانک‌ها از طريق افزايش سرمايه بانک‌ها از جمله اين محورها مي‌باشد.
همچنين، طرح اصلاح نظام بانکي با مسووليت وزارت امور اقتصادي و دارايي و با هدف شناسايي و از بين بردن چالش‌هاي روياروي نظام بانکي کشور و افزايش قابليت‌هاي بخش بانکداري و ايجاد زمينه‌هاي لازم براي ايفاي نقش مؤثر آن در پشتيباني از توسعه اقتصادي کشور در چهار محور زير تهيه و فرآيند عملياتي آن شروع شده است.
محور اول با عنوان حوزه ارکان نظام پولي شامل زير محورهاي بهبود ايفاي نقش مؤثر بانک مرکزي در اقتصاد، حدود مناسب براي استقلال بانک مرکزي در اقتصاد، بهبود نظارت بانک مرکزي، سياست پولي مؤثر و بهبود کارايي مقامات پولي (هيات نظارت، شوراي پول و اعتبار، بانک مرکزي و...) است.
محور دوم با عنوان حوزه عمليات بانکي نيز شامل زير محورهاي: تحقق حاکميت بخش واقعي اقتصاد بر بخش پولي، تحقق مأموريت واسطه گري مالي نظام بانکي، ساده سازي فرآيندها و عمليات، افزايش کارايي و اثر بخشي، التفات ويژه به شرايط اقتصادي کشور و استانداردهاي بانکداري اسلامي و واقعي کردن نرخ‌هاي سود بانکي است.
محور سوم حوزه نهادي – ساختاري بانک‌ها با عناوين ايفاي نقش مؤثر نظام بانکي در تأمين مالي اقتصاد، بهبود ساختارهاي مالکيتي و مديريتي بانک‌ها، بهبود وضعيت مشارکت مالي دولت در سيستم بانکي، ايجاد فضاي رقابت سالم در نظام بانکي کشور، اصلاح قوانين و مقررات مؤثر بر بانک‌ها و بازتعريف مأموريت‌ها و اصلاح اساسنامه‌ها منطبق با اصلاحات پيشنهادي از جمله زير محورهاي آن است.
محور چهارم با عنوان حوزه سيستم يکپارچه بانکي شامل زير محورهاي: بستر سازي براي استقرار سيستم‌هاي يکپارچه بانکي در کشور، ارائه معماري کلان ارکان فناوري اطلاعات نظام بانکي کشور، کمک به جاري سازي اطلاعات عملکردي بانک‌ها به سوي تصميم گيران و مديران نظام بانکي و اقتصادي کشور و بهبود سيستم‌هاي نظارتي نظام بانکي کشور است.
شايان ذکر است تاکنون و در اجراي طرح اصلاح نظام بانکي، گزارش‌هاي مربوط به گام اول طرح يادشده به شرح زير تهيه گرديده و اقدامات مربوط به ساير گام‌ها نيز در دست انجام است:
1 - تجزيه و تحليل چالش‌هاي نظام بانکي کشور
2 - تجزيه و تحليل ساختار و ارکان نظام پولي و بانکي کشور
3 - تجزيه و تحليل فرآيندها، عمليات، قوانين، مقررات، آيين نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي بانکي
4 - تجزيه و تحليل فناوري اطلاعات نظام بانکي کشور
5 - بررسي روند صنعت بانکداري در جهان
6 - تدوين مشخصه‌هاي مطلوب بانکداري اسلامي
7 - مطالعه تطبيقي از طرح تحول در نظام بانکي کشور
8 - تدوين مأموريت و چشم انداز نظام بانکي کشور













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن