تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802190962




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«طلاق توافقي» راهکار رو به گسترش پايان اختلافات خانوادگي/ ملاقات با کودکان لحظه تضييع عاطفه ها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۱۷ق.ظ)
موج گزارش مي دهد؛ (بخش نخست) «طلاق توافقي» راهکار رو به گسترش پايان اختلافات خانوادگي/ ملاقات با کودکان لحظه تضييع عاطفه ها موج-رشت-«طلاق توافقي» يکي از راهکار هاي رو به گسترش پايان اختلافات خانوادگي است که متاسفانه سهم به سزايي بر افزايش آمار هاي طلاق در جامعه امروزي دارد.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، راحت ترين راه براي توجيه مشکلات مان شانه خالي کردن از بار مسووليت و محول کردن مسووليت و مقصر دانستن ديگران به ويژه در زندگي زناشويي است.
اين امر که ريشه بسياري از اختلافات خانوادگي است، موجب نابه ساماني و بروز ناراحتي در زندگي مشترک مي شود.
در حالي که در اين بين گناه ما؛ عدم آگاهي از قوانين زندگي، راه حل هاي احقاق حقوق و روش هاي جلوگيري از انحرافات و دوري از ابراز عاطفه و محبت به طرف مقابل است.
اگر بيکار هستيم، اگر از آرزوهاي خود در زندگي بازمانده ايم، اگر دچار رخوت و سستي و انحراف شده ايم؛ گناه ما نبود شناخت از استعدادهاي مان به ويژه در دوران نوجواني و جواني بوده است.
آري ريشه همه ناکامي ها و بازماندگي ها جهل و ناداني ماست.
اما در يک زندگي مشترک، زوجين به محض برخورد با پستي و بلندي هاي زندگي زناشويي به دليل نداشتن مهارت کافي براي از بين بردن معضلات و شانه خالي کردن از بار مسووليت ها يکديگر را مقصر دانسته و آن قدر عرصه را بر يکديگر تنگ مي کنند که در آخر خواستار«طلاق توافقي» به عنوان راهکار جديدي براي پايان اين اختلافات خانوادگي مي شوند.
«طلاق توافقي» يکي از بحران‌هاي تازه خانواده‌هاي ايراني و از آسيب‌هاي اجتماعي رو به گسترش است.در حالي که در گذشته حساسيت‌هاي زيادي نسبت به طلاق وجود داشت که باعث مي‌شد حکم طلاق صادر نشود.
اما امروز به راحتي حکم طلاق توافقي صادر مي‌شود، به همين دليل شاهد افزايش آمار طلاق‌ در جامعه هستيم.
در طلاق توافقي زن و مرد توافق مي کنند از يکديگر جدا شوند و اين توافق در حکم دادگاه ثبت مي شود و از نظر قانوني ضمانت اجرايي پيدا مي کند.
از ديد اجتماع شرايط اجتماعي و اقتصادي نيز مي‌تواند در افزايش طلاق مؤثر باشد که شامل بعد فردي، خانوادگي و اجتماعي است.
مشاوره که به عنوان يکي از راهکارهاي اصلي در کاهش طلاق محسوب مي شود در طلاق توافقي جايگاه چنداني ندارد.
پس در طلاق توافقي شايد مزيت هايي از لحاظ صرفه جويي در وقت براي پايان دادن به اختلافات و کوتاه شدن زمان و روند کاغذ بازي هايي از اين دست داشته باشد ولي در واقع درپوشي است بر بسياري از ناگفته ها، عقده ها و نارضايتي هايي که در يک زندگي مشترک به وجود آمده و بدون اين که درمان و حل شود از اين طريق پايان داده مي شود در حالي که ممکن است اين ناگفته هاي حل نشده در جاي ديگري از اجتماع دوباره سرباز کند.
برخي معتقدند طلاق توافقي در كاهش استرس فرزندان تاثيرگذار است، بنابراين بهتر است در صورتي که زوجين واقعا قصد جدايي دارند براي طلاق توافقي اقدام نمايند اما غافل از اين که ديواري که بر اثر اين فروپاشي تخريب مي شود برسر اين فرزندان فرو خواهد ريخت.
با توجه به افزايش آمار طلاق نسبت به ازدواج در گيلان، بخش اجتماعي خبرگزاري موج در استان برآن شده تا با بررسي برخي از جنبه هاي شوم طلاق به ويژه طلاق توافقي در کاهش اين آسيب بزرگ اجتماعي اطلاع رساني کند.

مشکل اول؛ حضانت فرزندان/ ملاقات يکي از والدين با کودکان لحظه تضييع عاطفه ها
بايد به اين نکته توجه داشت که والدين بايد هميشه تا وقتي بچه‌ها وارد زندگي نشده‌اند، مشكلات خود را سريع‌تر و راحت‌تر حل كنند.
والدين بايد بدانند که ‌وقتي پاي نفر سوم و يا چهارم به ميان مي‌آيد، گويي كلاف مشكلات هم سردرگم‌تر مي‌شود.
يكي از مسائلي كه پس از جدايي زن و شوهر بيش از پيش خودنمايي مي‌كند، حضانت كودكان و پس از سپردن سرپرستي به يكي از زوج‌ها، بحث ملاقات با فرزند است.
دراين بحث جدا از مسائل و راهکارهاي قانوني موجود و عرف در جامعه پيرامون حضانت فرزندان به يکي از والدين، مي خواهيم به بررسي اثرات مشاجره هاي خانوادگي بر روي فرزندان قبل و پس از جدايي والدين از يکديگر بپردازيم.
در مواقع بروز اختلافات خانوادگي،خطرناک ترين چيزي که ممکن است کودک تجربه کند مشاهده کتک کاري پدر و مادر است.
به عنوان يک قاعده کلي پدر و مادر بايد تا سن زير هفت سالگي فرزندانشان، از هر نوع مشاجره در برابر کودک خودداري کنند و پس از آن نيز بايد از بروز هرگونه رفتار خشونت آميز، مانند پرت کردن اشيا، ناسزا گفتن، بي احترامي، داد و بيداد و حتي مهري و بي اعتنايي نسبت به يکديگر در برابر فرزند پرهيز کنند.
حال با توجه به موارد گفته شده در بروز اختلافات خانوادگي به ويژه در خانواده هايي که داراي يک يا چند فرزند هستند، کودک با تجربه تلخي از زندگي مشترک والدين خود پس از طلاق به يکي از والدين سپرده مي شود و طبق راهکارهاي قانوني مقرر مي شود که در يک مدت زمان مشخص با پدر يا مادري که از او دور است ملاقات داشته باشد.
بررسي و کندو کاو اين وضعيت که در آن لحظات پر احساس چه صدمه ها و آسيب هايي بر سر روحيه لطيف کودک به ويژه دختران مي آيد را به روان شناسان و جامعه شناسان مي سپاريم.
آنچه تجربه ثابت کرده، لحظه ملاقات فرزند با والدين پس از جدايي يکي از سخت ترين لحظات و لحظه تضييع عاطفه هاست.
قلب کودک از شادي و هيجان والديني که مدت ها از او دور بوده به شدت مي تپد از طرف ديگر بايد بزودي اين ديدار را خاتمه داده و نزد کسي که او را سرپرستي مي کند باز گردد.
اين کودک بايد بخشي از عمر خود را در اين بحران ملاقات با يکي از والدين خود به سر ببرد هر چند اين لحظات شايد دور از تنش و توام با خوشحالي باشد.
روان شناسان معتقدند استرس هاي ناشي از اين ديدارها عوارض مخربي بر روحيه و حتي جسم فرزندان باقي خواهد گذاشت که در سنين بزرگسالي بروز خواهد کرد.
در همه دنيا به ويژه کشور ما به دليل اين که مادران داراي عطوفت و مهر فراواني نسبت به فرزندان خود هستند اغلب در مواقع اينچنيني با بخشش مهريه خود در دادگاه حضانت فرزندان را بر عهده مي گيرند تا کودک نزد مادر آرامش بيشتري داشته باشد.
ولي از آنجا که حضانت فرزندان پس از طلاق بر عهده پدر است مادر با بخشودگي مهريه و شايد در برخي مواقع بخشش نفقه درخواست حضانت مي کند لذا براي رسيدگي به اين وضعيت و جلوگيري از ضايع شدن حقوق مادران برخي قوانين دراين راستا نيازمند اصلاح و رسيدگي است.
مادري که بر اثر تنگناهاي زندگي هنوز تمايل به نگهداري از فرزندان خود دارد بايد مورد حمايت بيشتر قانون و جامعه قرار بگيرد.
متاسفانه در بحث سپردن حضانت فرزندان به مادر، مادران با قوانين دست و پا گيري مواجه هستند که در بخش بعدي به آن پرداخته خواهد شد.

معصومه پاداش ستوده














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن